Pytanie:
Czy w branży oprogramowania obowiązuje dress code dla kobiet?
F Z
2014-07-14 13:11:07 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Pracowałem w firmie technologicznej jako stażysta programista. Pod koniec stażu mój menadżer pochwalił mnie za moje umiejętności techniczne i komunikacyjne, powiedział jednak, że powinienem zwracać większą uwagę na to, co noszę.

Powiedział, że chociaż nasza firma ma bardzo swobodny strój kod, nadal nie powinienem ubierać się jak na studiach, ponieważ wyglądam na zbyt młodą i niewystarczająco profesjonalną. Muszę przyznać, że nie zwracałem uwagi na to, co nosiłem podczas stażu. Byłem leniwy i po prostu nosiłem te same ubrania, co na studiach.

Jest wiele powodów, dla których nie lubię „odzieży zawodowej”, głównie dlatego, że wolę ubrania w stylu azjatyckim, aby dziewczyny wyglądały młodziej i ładniej. Co najważniejsze, nie chcę tracić czasu i pieniędzy na konserwację ubrań, a większość profesjonalnych ubrań wymaga dużo konserwacji. Jestem zbyt zajęty / leniwy, aby codziennie prać i prasować ubrania ręcznie lub wysyłać je do czyszczenia chemicznego. I tak naprawdę nie możesz nosić tych ubrań poza pracą, więc marnują dużo miejsca.

Naprawdę chcę awansować i być rozpoznawanym jako zdolny inżynier, co oznacza, że ​​ludzie oceniają innych po ubraniu w miejscu pracy muszę zaakceptować zasady gry.

Jestem bardzo profesjonalny i ambitny w mojej karierze programistycznej i nie chcę, aby mój gust w ubiorach to utrudniał. Czy ludzie naprawdę poważnie traktują dress code w branży oprogramowania?

Jak bardzo jesteś pewien, że faceci, u których odbywałeś staż, nie mają tego samego wykładu?
Myślę, że zaczynamy potrzebować wyczucia tego, co tak naprawdę masz na sobie, aby dobrze odpowiedzieć na to pytanie. Jakie są dla ciebie słodkie ubrania?
Czy kierownik rzeczywiście powiedział, że nie powinnaś nosić sukienek? A może to twoja interpretacja jego słów (jak wspomniałaś s.o., inaczej noszą sukienki)?
Czy na pewno ci to mówił, ponieważ * on * nie lubił twojego ubioru, albo ponieważ martwił się, że * innym * się to nie spodoba? Z tego, co mogę powiedzieć, mógł udzielać porad dla własnego dobra (tj. Aby w przyszłości inni ludzie traktowali cię poważnie), a nie dla dobra firmy.
Jak podobny był strój innych kobiet w tym samym miejscu? (Swoją drogą, wiele razy widziałem zarówno T-shirty, jak i garnitury, które świetnie wyglądały na kobietach, znacznie lepiej niż na wielu mężczyznach.)
Pytanie brzmi, czy zostaniesz oceniony pod kątem możliwości interakcji z klientem? Jeśli tak, możesz strzelić sobie w stopę. Miałem tendencję do noszenia zabawnych koszulek dla geeków, dopóki nie zdałem sobie sprawy, że jestem pomijany za to, że nie jestem reprezentacyjny dla klientów, nie chodziło o to, że nie ubrałbym się, gdyby było to konieczne, po prostu moi szefowie po prostu nie mogli o mnie myśleć w garniturze.
Generalnie powinieneś być podejrzliwy wobec takiej krytyki. Kiedy ludzie krytykują cię za „miękkie” rzeczy, które nie są bezpośrednio częścią twojej pracy, prawdopodobnie zdasz sobie sprawę, że ich opinia o tobie nie ma większego znaczenia.
Unisex mundur roboczy branży oprogramowania to dżinsy i t-shirt. Jeśli twój szef oczekuje, że będziesz się ubierać, gdy nie spotykasz się z klientami, jest dziwakiem. Jeśli ubierasz się, gdy nie spotykasz się z klientami, jesteś dziwakiem.
Myślę, że znajomość kraju, w którym to się stało, pomogłaby.
Czternaście odpowiedzi:
RedSonja
2014-07-14 17:59:38 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Jestem inżynierem oprogramowania od ponad 30 lat, a kobietą od dłuższego czasu, więc zapewniam, że to naprawdę ma znaczenie. Jeśli chcesz być traktowany tak samo jak mężczyźni - którzy nadal stanowią większość - spróbuj wyglądać jak oni; jeśli oznacza to eleganckie dżinsy i wyprasowaną koszulę, to tylko część pracy. Jeśli chcesz być traktowany poważnie, wyglądaj poważnie. Przepraszam. Jeśli chcesz po prostu wyglądać uroczo, będziesz traktowany jak bimbo. Mieliśmy już wiele stażystek, a te, które chcą zatrzymać, to nie te w szpilkach czy stanikach. W rzeczywistości starsi mężczyźni szczególnie nienawidzą rozchichotanych ślicznotek w mini spódniczkach, ponieważ uniemożliwiają młodym mężczyznom pracę i powodują rywalizację i rytuały godowe.

Mamy wielu stażystów do wybieraj spośród nich, więc nie musimy zatrzymywać tych, na których nam nie zależy, w tym niechlujów, nudziarzy, wichrzycieli i tak, seksownych kotków.

Komentarze nie służą do rozszerzonej dyskusji;ta rozmowa została [przeniesiona do czatu] (https://chat.stackexchange.com/rooms/80169/discussion-on-answer-by-redsonja-is-there-a-dress-code-for-women-in-software-ind).
Jenny D
2014-07-14 20:03:33 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Tak, to trudne i niesprawiedliwe. To też prawda.

Faceci w dżinsach i t-shirtach wyglądają jak powszechny stereotyp programisty. Dlatego „uszło im to na sucho”. Ty natomiast jesteś kobietą, co oznacza, że ​​ już nie pasujesz do stereotypu. Im bardziej od niego odejdziesz, tym trudniej będzie Ci przekonać ludzi, aby traktowali Cię poważnie jako programistę. Jest to szczególnie ważne, jeśli twój normalny styl jest zakodowany jako „dziewczęce ubrania”, a nie „kobiece ubrania”.

Tak, to jest trudne, niesprawiedliwe i do bani. To wciąż prawda.

Kiedy zaczynałem jako administrator systemu w wieku około 20 lat, moim standardowym strojem do pracy były czarne dżinsy i t-shirt, często ze skórzaną kamizelką lub dżinsową koszulą lub czymś innym w dół drugorzędnych cech kobiecych. W efekcie starałem się bagatelizować swoją kobiecość i zbliżyć się jak najbliżej do tego, co nosili mężczyźni w biurze. Nie inne kobiety, ponieważ były pracownikami administracyjnymi i nie były traktowane poważnie przez innych administratorów. (Tak, to również jest do bani i jest niesprawiedliwe, a także prawdziwe.)

Teraz, mając prawie dwie dekady doświadczenia, nadal uważam, że kiedy jestem w nowym środowisku, najlepiej wracam do podstaw, gdy po raz pierwszy spotykam nowego klienta lub nową grupę techników. To czarne dżinsy, t-shirt, chociaż teraz, odkąd jestem starszym konsultantem, uzupełnię to raczej porządną kurtką niż dżinsową koszulą. Odkryłem, że znacznie skraca to czas, zanim ludzie zaakceptują, że naprawdę znam moją pracę. Kiedy już ustalę, mogę wrócić do noszenia czegoś bardziej pasującego do mojego własnego stylu, czyli zazwyczaj top + spódnica lub sukienka.

Więc moja rada dla ciebie, kiedy zaczynasz, brzmi: wybierz ten sam rodzaj odzieży, co technicy męscy - dżinsy i t-shirt, jeśli tak mają na sobie, lub ich bliskie przybliżenie. Jeśli nie chcesz nosić spodni, załóż spódnicę w tym samym stylu co dżinsy - nieformalną, zdecydowanie nie krótką. Jeśli nie chcesz nosić t-shirtu, załóż inną bluzkę, ale niezbyt „dziewczęcą”. Szukaj materiałów i stylów, które nie wymagają prasowania - większość moich nie wymaga; albo mają wyglądać pomarszczone, albo po prostu pozwolę im wyschnąć i to wystarczy.

Nie musisz wyglądać jak szefowie swojej firmy i możesz mieć własne styl, ale im bardziej Twój styl odbiega od stylu Twoich współpracowników, tym mniej będziesz akceptowany. Ponownie - niesprawiedliwe, twarde - i prawdziwe.

Im bardziej jesteś ugruntowany, tym bardziej możesz lekceważyć te normy. Jeszcze cię tam nie ma.

Chciałbym również wskazać Ci świetne miejsce, w którym możesz uzyskać pomoc i porady od innych kobiet z branży technicznej - instytut Anita Borg ma listę mailingową o nazwie Systers, które okazały się bardzo pomocne. Serdecznie zapraszamy!

W zasadzie to właśnie miałem odpowiedzieć. Nadal noszę makijaż, biżuterię i maluję paznokcie, ale noszę t-shirt i dżinsy tylko dlatego, że jest to łatwiejsze i ludzie potrzebują mniej czasu, aby Cię zaakceptować!
Jest też aspekt praktyczny - w ciągu ostatnich kilku miesięcy musiałem kilka razy wczołgać się pod biurko, ciągnąc za sobą kable. Nie czułoby się to zbyt komfortowo w krótkiej spódniczce.
Powiedziałbym również, że kobiety są ogólnie bardziej wygodne w szerszym zakresie stylów niż mężczyźni. Spodnie, spódnice, sukienki, wzorzyste, z nadrukiem itp. To wszystko dobrze, ale tylko niewielka liczba ubrań jest uważana za odpowiednią w biurze. Na przykład wiele sukienek w linku do witryny przez OP miało wzory kwiatowe lub podobne. Czy facet powinien nosić spodnie lub marynarkę w kwiatowe wzory? Nie chodzi o to, że problemem jest sukienka, ale o to, że została zaprojektowana, by przyciągać ludzi. Jasnopomarańczowa marynarka jest nieodpowiednia dla faceta z tego samego powodu.
Faceci, którzy noszą czarne t-shirty, niekoniecznie „ujdzie to na sucho”. Oczywiście ludzie mogą to zaakceptować, ale będą postrzegani jako „nieprofesjonalni”, „nieodpowiedni do spotkań z klientami” lub „nieodpowiedni do zarządzania”. Ludzie nie będą ich otwarcie oceniać, ale też nie będą na to patrzeć przychylnie.
+1 za „Im bardziej jesteś ugruntowany, tym bardziej możesz lekceważyć te normy”. Na późniejszych etapach kariery iw niektórych branżach nieprzestrzeganie zasad ubioru może być stylem charakterystycznym. Jednym z przykładów jest Steve Jobs.
@WoJ Dotyczy to nie tylko stylu ubioru. Bycie „poza domem”, jak każda forma mniejszości, jest o wiele łatwiejsze, gdy już się ugruntujesz. Używam swojego statusu, aby przekraczać te granice, aby młodszym ludziom łatwiej było mieć szerszy zakres akceptowanego zachowania / ubioru / stylu życia, ale nie radziłbym ani nie oczekiwałbym, że ktokolwiek zacznie walczyć z granicami w tym samym czasie, w którym oni dopiero zaczynają się ugruntowywać.
@LegoStormtroopr To zależy od środowiska. Byłem w niejednej sytuacji, w której „czarne dżinsy i T-shirt” to kod „osoba, która wie, o czym mówi”, podczas gdy „biznesowy casual” to kod „szef”, a garnitur + krawat to kod dla „sprzedawcy, nie wierz w żadne słowo” :-)
@JennyD: całkowicie się zgadzam. Temat dotyczył ubioru, stąd mój komentarz. Pamiętam, jak kiedyś zatrudniłem kogoś na stanowisko dyrektora, który przychodził do biura w garniturze z powodu dostrzeganej potrzeby „dobrego wyglądu” (w pozytywnym sensie), ale było oczywiste, że czuł się bardzo nieswojo. Miałem na sobie dżinsy i t-shirty i powiedziałem mu, że może nosić garnitur, jeśli naprawdę chce, nie ma absolutnie żadnej dyskryminacji osób w garniturach itp. :) Rozmawiałem z nim jakiś czas temu (10 lata po fakcie) i przypomniał mi tamten dzień.
@WoJ Rzeczywiście - rozwijałem Twój komentarz, nie zaprzeczając mu. To była piękna anegdota!
Arseni Mourzenko
2014-07-14 13:40:03 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Nie. Dress code zależy całkowicie od kultury firmy.

Niektóre firmy bardzo surowo podchodzą do dress code'u, zwłaszcza te, w których programiści pracują w kolokacji ze sprzedawcami i innymi osobami, które mogą wchodzić w interakcje z klientami. Spodziewałbym się, że takie będą stare, duże firmy, ale jest wiele wyjątków.

Inne firmy rozumieją, że ścisłe przestrzeganie zasad dotyczących ubioru zmniejszy ich szanse na zatrudnienie najlepszych programistów i pozwoli Ci się ubrać swobodny, jak chcesz, lub wyrażaj swoją kreatywność lub osobowość poprzez ubrania , jeśli chcesz. Spodziewałbym się, że w tej kategorii znajdą się start-upy zorientowane na kreatywność / projektowanie / grafikę / sztukę, ale znowu istnieją wyjątki.

Ponadto kultura firmy może się zmieniać z czasem. Na przykład w 1970 roku większość programistów w IBM, jeśli nie wszyscy, nosili garnitury i krawaty. Ale potem sytuacja się zmieniła:

Ciemny (lub szary) garnitur, biała koszula i „szczery” krawat były mundurem publicznym pracowników IBM przez większość XX wieku. Podczas transformacji zarządzania IBM w latach 90. prezes Louis V. Gerstner Jr. złagodził te kody, znormalizując strój i zachowanie pracowników IBM, aby przypominały ich odpowiedniki w innych dużych firmach technologicznych. Od tego czasu obowiązujący w IBM ubiór jest swobodny, chociaż pracownicy często noszą garnitury biznesowe podczas spotkań z klientami.

Co ważniejsze, rozważ dwie kwestie:

  1. Temat dotyczący ubioru może być niezwykle ważny dla twojego szefa / przełożonego , o wiele ważniejszy niż dla ciebie spędzanie czasu na zachowaniu mniej swobodnego wyglądu. Osobiście znam kilku szefów, którzy zwolnią kogoś, ponieważ odmawia przestrzegania dress code'u, nawet jeśli jest najbardziej utalentowanym inżynierem w firmie.

    Możesz uznać to za głupie, a ja ale pamiętaj, że niektórym bardziej zależy na wizerunku swojej firmy niż na rzeczywistej wartości, jaką ta firma wytwarza.

  2. Ubiór niezależny od wizerunku firmy ma sens: pomaga ludziom skupić się na Tobie jako profesjonaliście, a nie na tym, jak wyglądasz . To jeden z powodów, dla których adwokaci i sędziowie mają ścisły kodeks ubioru, powiedziano mi w szkole prawniczej. Dlatego też podczas spotkania lepiej jest nosić to samo, co wszyscy: nie jesteś tutaj, aby pokazać, jak bardzo jesteś kreatywny, ale aby wnieść coś do dyskusji.

    Czy obejmowałoby to codzienne praca programisty? To zależy. Jestem przeciwny zmuszaniu ludzi do przestrzegania jakiegoś określonego dress code'u (nawet jeśli sam często go noszę), ponieważ wiem, że będzie to denerwować niektórych utalentowanych ludzi, którzy powinni być jak najmniej zirytowani. Z drugiej strony, w niektórych drużynach, głównie męskich, niektóre ubrania damskie mogą rzeczywiście bardzo rozpraszać.

Wreszcie, możesz również zainteresować się Pirates of Silicon Film o dolinie. Pomijając historię narodzin dwóch gigantów - Apple i Microsoft, film ten bardzo dobrze pokazuje aspekty dotyczące ubioru, które, co zaskakujące, nie zmieniły się tak bardzo od trzydziestu lat. Fragment, w którym Steve Jobs i Steve Wozniak szukali funduszy i byli traktowani jak dzieci przez biznesmenów i bankierów, jest dość obrazowy: ci ludzie po prostu nie wyobrażają sobie rozmowy o jakimkolwiek interesie z długowłosymi, brodatymi, swobodnie ubranymi młodymi ludźmi, bez względu na wszystko. chodziło o.

hmm, pracowałem w różnych laboratoriach badawczych IBM (Stany Zjednoczone i Niemcy) i żadne z nich nie miało „biznesowego swobodnego” ubioru. Strój wydawał się być „cokolwiek zechcesz” - widziałem ludzi z IBM bez butów (albo birkenstock) i przez cały czas w okropnych hawajskich koszulach. Business casual / suit to dress code tylko dla konsultantów lub innych osób pracujących bezpośrednio z klientami.
IBM Research jest bardziej artystyczny / akademicki niż reszta IBM, który skłania się ku konwencji „business casual”. Oczywiście w dzisiejszych czasach codzienny biznes to chinosy i porządna koszula. „Pośpiesz się, kiedy chcesz. Seks na terenie firmy i na meblach jest zabroniony”.
(Whups, poprawiając ten ostatni cytat. Powinien brzmieć: „… czas i meble w firmie”. Z odprawy dla nowo zatrudnionych w latach 80-tych.
Mój nieżyjący już mentor pracował w laboratorium badawczym IBM w połowie lat 60. Powiedział, że naukowcy nie mają obowiązującego ubioru, ale pracowali w nocy. W ciągu dnia IBM wypełnił laboratorium atrakcyjnymi, dobrze ubranymi, zadbanymi „aktorami”, którzy wyglądali na zajętych tablicami szkolnymi i sprzętem, aby kierownictwo mogło je zaprezentować klientom.
Pracowałem w IBM przez rok i byłem poważnie urażony nieczystym dress code'em, jaki nosili współpracownicy. Po części musiało to być miasto, w którym się znajdowałem. To było laboratorium programistyczne.
Jestem kobietą, ale ciekawi mnie, jak wygląda ten „azjatycki styl”?
„Steve Jobs i Steve Wozniak szukali funduszy i byli traktowani jak dzieci przez biznesmenów i bankierów” - oczywiście Jobs nadal miał na sobie dżinsy i New Balance, kiedy Apple zarabiał miliardy co kwartał.
grasshopper
2014-07-16 01:11:26 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Większość ludzi mówi, żeby po prostu się schować i robić to, co zasugerował kierownik. Podam inną perspektywę niż moje rozumienie feminizmu:

(Dostrzegany) problem polega na tym, że kobiety nie są akceptowane jako zdolne programistki, ponieważ nie pasują do stereotypu. Dylemat polega na tym, czy ubieramy się tak, jak nakazuje stereotyp, czy też ubieramy się jak my? Jeśli robimy to pierwsze, pokazujemy, że kobiety również mogą pasować do stereotypu, jeśli robimy to drugie, pokazujemy, że kobiety nie muszą pasować do stereotypu, aby być zdolnymi.

  • Który z nich jest bardziej rewolucyjne dla społeczeństwa jako całości?
  • Który z nich jest trudniejszy?
  • Który z nich przyniesie większe korzyści jednostce?
  • Który jest radykalny a który z nich jest dziecięcym krokiem?

Nie mam odpowiedzi na to pytanie, ale nie jest dla mnie oczywiste, że nie chcesz nosić ubrań, aby je dopasować, ułatwi kobietom przyjęcie ciebie. Może to ułatwić Tobie jako jednostce.

Proponuję zatrudnić mentorkę, która zadaje jej to pytanie. Może weź kopię Lean In i przeczytaj ją krytycznie. Nie bierz sobie do serca żadnej rady zmierzającej w kierunku „zmień się, aby uspokoić firmę”, zwłaszcza że masz opcje i możesz wybrać pracę i kulturę biurową.

Aby odpowiedzieć na pytanie pogrubioną czcionką, „czy ludzie poważnie podchodzą do gustu w branży informatycznej”, niektórzy tak, a niektórzy nie (wiele odpowiedzi już to podkreśla) i dobrze zapytaj wcześniej, a także kilka osób, aby preferencje / uprzedzenia jednej osoby (które mogą, ale nie muszą mieć miejsca w przypadku twojego przełożonego) nie wpłynęły na ciebie całkowicie. Jest też druga strona - niektórzy ludzie również biorą pod uwagę twoją energię jako osoby, która może zostać wyciszona lub zmieniona, jeśli jesteś w ubraniu, w którym nie chcesz być, ale naturalnie można znaleźć równowagę między osobistą ekspresją & wpisujący się w kulturę firmy. Z mojego doświadczenia ze startupami i Google wynika, że ​​ubrania nie mają znaczenia, dopóki nie masz klientów. Zwłaszcza w Google możesz być tak dziwaczny, jak chcesz i zmieniać kolor włosów co tydzień. :)

Liath
2014-07-14 15:32:41 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Jak już ludzie skomentowali, w dużej mierze zależy to od firmy, w której się znajdujesz. Pracowałem w firmach, w których szorty i T-shirty to normalne letnie ubranie i innych, w których oczekiwano, że będę nosić koszulę / spodnie.

Po pierwsze zła wiadomość, to, co lubisz nosić do pracy, to nie nie zawsze do zaakceptowania. Nie spodziewałbyś się, że lekarz będzie nosił uroczą koszulkę, spodziewałbyś się, że będzie w koszuli i krawacie. Nie spodziewałbyś się, że nauczyciel pojawi się w pracy z hasłem zespołu.

W IT często mamy dużo szczęścia i dajemy dużo swobody w swoim stroju, jednak w wielu innych zawodach nie Nie mam takiej wolności, a twój szef ma pełne prawo poprosić cię o trochę bardziej profesjonalny wygląd. Wszyscy jesteśmy zajęci, wszyscy odkładamy pranie - obawiam się, że te powody nie wystarczą.

Jednak jesteś w nieco innej sytuacji ze względu na swoją płeć i (ja ' zgaduję) Twoje pochodzenie etniczne. Musisz ustalić, czy obawy menedżera wynikają z braku porozumienia co do tego, co jest właściwe, czy też dlatego, że istnieją różne standardy dla różnych członków zespołu.

Może być wiele powodów, dla których to zgłosił

  • Słodki i młody może nie być obrazem, który firma chce przedstawiać
  • Może po prostu mieć inne zdanie na temat tego, co jest odpowiednie dla Twojego wieku / płci.
  • Czy Twój stroje ... rozpraszające ... dla innych członków zespołu?

Radzę przyjrzeć się temu, co noszą inne kobiety w firmie (jeśli ich nie ma, to spójrz u klientów / rówieśników itp.). Być może wybierz coś i zapytaj swojego przełożonego „Szukałem tego, kiedy musimy być trochę mądrzejsi. Co o tym myślisz?”

Nie sugeruję, żebyś zmieniał styl cały czas, ale spróbuj zrozumieć, dlaczego o tym wspomniano i uświadom sobie, że zdecydowana większość pracowników (w tym geeków) często nosi „ubrania robocze”.

Nie obchodzi mnie, co noszą moi lekarze tak długo, jak mają kwalifikacje. W rzeczywistości nie obchodzi mnie nawet, czy przekłuwają sobie nos, jeśli zachowują się jak lekarze.
@VietnhiPhuvan wiele osób tego nie robi. W końcu zależy to od ludzi, którzy próbują stworzyć profesjonalny wizerunek. Nie mówię, że najlepsi lekarze ogólni noszą koszule - mówię, że to jedna z wielu rzeczy, które robią profesjonaliści, aby stworzyć wizerunek.
Świetny przykład na stwierdzenie, że nie ma * ogólnego * ubioru dla każdego zawodu :-) „Nie spodziewałbyś się, że lekarz będzie nosił uroczą koszulkę, ale spodziewałbyś się, że będzie w koszuli i krawacie”. - Nigdy nie widziałem lekarza (lekarza) w koszuli i krawacie. Jeśli już, wspólnym elementem wydaje się być biały fartuch laboratoryjny, a także: „Nie spodziewałbyś się, że nauczyciel przychodzi do pracy z hasłem zespołu”. - Tak, na pewno chciałbym i miałem wielu takich nauczycieli. (Nie mówię, że twoje stwierdzenia są błędne, tylko po to, aby podkreślić, że zasady dotyczące ubioru różnią się znacznie w zależności od firmy i regionu).
+1 za wyjaśnienie sprawy z menedżerem. Pracuję też w firmie z luźnym podejściem do ubioru. Większość pracowników ubiera się swobodnie, z wyjątkiem formalnych spotkań z partnerami lub klientami. Przed pierwszym spotkaniem zapytałem organizatora, czy mam się ubierać mądrzej niż zwykle.
@O.R.Mapper dzięki za rozszerzenie - oczywiście mogę iść tylko na własnych Drs / Teachers. Jak mówisz, fakt, że mamy różne doświadczenia, pokazuje, że jest to bardzo zróżnicowany świat!
Czy nie powinien spoczywać na innych członkach zespołu, aby działali profesjonalnie i nie rozpraszali się, niezależnie od tego, w co mają na sobie ich koledzy?
@jwg: nie * niezależnie * nie, łatwo sobie wyobrazić skrajności, w których ktoś ubiera się nierozsądnie i inne skrajności, w których ludzie zwracają niezdrową uwagę na ubrania swoich kolegów. Problem polega na tym, że nawet ekspertom trudno jest zdefiniować i wyjaśnić wyraźną granicę między osobą rozpraszającą zachowującą się nierozsądnie a osobą, która ją rozprasza.
@SteveJessop, zachowujesz się tak, jakby to był albo / albo, ale są dwie zupełnie różne rzeczy. Nigdy nie poszedłbym do pracy w bieliźnie. Gdyby jednak ktoś inny w moim miejscu pracy był w bieliźnie, to i tak byłby dla mnie brak profesjonalizmu, gdybym się tym rozpraszał, lub gdybym zachowywał się niewłaściwie wobec tej osoby.
@jwg: cóż, myślałem, że tworzysz dychotomię, umieszczając „ciężar nie jest rozpraszany” jako kontrast z tą odpowiedzią, co sugeruje, że rozpraszanie uwagi jest złe. Z definicji niewłaściwe zachowywanie się wobec kogoś nigdy nie jest profesjonalne, ale poza tym nie sądzę, by były one całkowicie oddzielne. Są rzeczy, które nawet od profesjonalisty nie powinny być rozproszone. I kolejny zestaw rzeczy, które chociaż profesjonalista * może * pozostać opanowany, nadal powinny być postrzegane jako zły pomysł.
W rzeczywistości wielu lekarzy płci męskiej porzuciło koszule z długimi rękawami i krawaty ze względów higienicznych.
Pominąłeś czwarty punkt, prawdopodobnie prawdziwy powód. Jest zainteresowany udzielaniem porad, które pomogą jej w karierze. Wyglądanie zbyt młodo (niezależnie od tego, czy jesteś mężczyzną, czy kobietą, nie mówiąc już o zbyt uroczym wyglądzie) daje mniej profesjonalne wrażenie niż wyglądanie bardziej stosownie do roli. Możesz być młody i niezwykle utalentowany, ale jeśli pierwsze wrażenie jest „młode”, to od razu wielu, jeśli nie większość ludzi, przyznaje ci mniej „wiedzy”. Jasne, że możesz zmienić ich zdanie, ale musisz nad tym popracować. Jeśli wyglądasz odpowiednio, masz doświadczenie w zwątpieniu i musisz pracować, aby je stracić
@Dunk Nie wiem, jak bardzo możemy być pewni, że jest to prawdziwy powód. Te (na szczęście nieliczne) czasy, kiedy byłem narażony na to, że męscy przełożeni komentowali kobiecy strój, nie były absolutnie szczerymi próbami rozwijania ich kariery ... były bardziej podobne do gigantycznych luk pokoleniowych i wąskich poglądów na kobiety w miejscu pracy.
Dziwne ... w niektórych kręgach, takich jak Facebook, młodość jest uważana za plus, a doświadczenie jest odrzucane. http://www.sfgate.com/business/bottomline/article/In-Silicon-Valley-age-can-be-a-curse-4742365.php.
@Vietnhi Phuvan: przepraszam, że jestem ograniczony, ale moim zdaniem istnieje niezerowa korelacja między tym, co ludzie noszą, a ich osobowością i umiejętnościami. Jest więcej niż wiele wyjątków, ale to, jak wyglądasz, jest tym, co widzę najpierw, więc dopóki nie udowodnisz mi inaczej, tak będę cię oceniać.
Steve Jessop
2014-07-14 18:31:11 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Nie ma uniwersalnego kodu ubioru. Różne firmy, działy, a nawet poszczególni menedżerowie będą mieli pomysły, czego potrzebują. „Bardzo swobodny ubiór” może brzmieć tak, jakby oznaczał „nosić to, co lubisz”, ale prawdopodobnie tak nie jest, tak naprawdę oznacza „ubierz pewną ilość niechlujstwa”. Jeśli nie masz niechlujnych ubrań, to brzmi dziwnie, że być może będziesz musiał zrobić wszystko, co w twojej mocy, aby to osiągnąć. Po prostu tak jest, menedżerowie chcą, aby miejsce pracy wyglądało w określony sposób.

Jednak branża jako całość ma pewne style, których oczekuje, a inne nie. Dżinsy i T-shirt nie są tylko tym, co wielu programistów chce nosić, ponieważ są przyzwyczajeni do takiego ubierania się na studiach (a nawet jako dzieci). To także specyficzny styl, który znajduje się na liście oczekiwanych, podobnie jak „business casual”, ale na przykład „wieczorowe stroje wizytowe” nie są inne niż na określone okazje. Jeśli zdarzy ci się chcieć założyć nieoczekiwany styl, będziesz się wyróżniać, lepiej lub gorzej.

Pamiętaj też, że Twój menedżer podniósł to, kiedy opuszczałeś staż. To jego rada dla Ciebie . Gdyby to był strój, którego wymagał od ciebie, wspomniałby o tym na początku. Dlatego też nie ma sprzeczności między tym, że udziela ci tej rady, a jednocześnie nie przejmuje się kolesiem w sukience. Może gdyby był w stanie udzielić temu kolesiowi porad zawodowych, doradziłby mu inne ubrania. Może udzielił tej rady, a koleś zdecydował się ją zignorować, nie wiemy. Ale twój kierownik stażu z pewnością jest w stanie doradzić ci, w co się ubrać, a także jak działać w miejscu pracy na wiele różnych sposobów, ponieważ to właśnie robią menedżerowie staży, są mentorami trochę.

Prawdopodobnie powinieneś przyjąć to, co powiedziano, za dobrą monetę. Powinieneś zwrócić uwagę na to, w co się ubierasz do pracy, i powinnaś zdecydować, jak „młodo”, a jak „profesjonalnie” chcesz się ubierać. Uważa, że ​​ubierasz się zbyt młodo i niewystarczająco profesjonalnie dla własnego dobra. Może mieć rację lub nie, ale to ty oceniasz, ponieważ nie mówi o zwykłym przestrzeganiu zasad ubioru, on mówi o taktyce. Najbezpieczniejszym zakładem w każdym miejscu pracy jest ubieranie się tak samo, jak ubierają się nieco bardziej doświadczeni ludzie w podobnych rolach. W roli oprogramowania raczej nie będzie to kosztowne lub trudne w utrzymaniu, ale prawdą jest, że latem może być gorąco. Jeśli masz zamiar coś wydać, lekkie spodnie mogą być dobrą inwestycją. Jeśli chcesz szybko awansować do kierownictwa, to choć przygnębiająco płytkie, jak się wydaje, ubranie się nieco bardziej jak menedżerowie prawdopodobnie trochę pomoże.

Jak widać z innej odpowiedzi, jeśli wyglądasz zbyt „seksownie „wtedy niektórzy koledzy, zarówno mężczyźni, jak i kobiety, będą zakładać, że (a) jesteś głupi, (b) chichoczący i (c) jesteś tam, aby zostać wykorzystanym. Nie wiem, czy twój pomysł na „słodki” pasuje do ich wyobrażenia o „seksownym”, możesz być bezpieczny pod tym względem. Ale jedną z pierwszych rzeczy, które musisz zrobić, kiedy zaczniesz zwracać uwagę na to, co nosisz, jest to, aby to zrozumieć, ponieważ niezależnie od tego, jak niesprawiedliwe (a nawet niezgodne z prawem) są takie uprzedzenia, one istnieją. Nie chcesz być zawstydzony w miejscu pracy, ponieważ pogarda (nawet jeśli całkowicie niezasłużona) jest przeciwieństwem szacunku.

Chciałbym pogrubić twój ostatni akapit. Rzeczywiście dobrze powiedziane. Zwrócę również uwagę, że niektórzy z nas nie lubią tego rodzaju sukienek, ponieważ zostaliśmy skrzywdzeni przez kobiety, które wykorzystują swoją seksualność, aby iść do przodu. Nie sądzę, że OP jest jedną z tych osób, dlatego jej szef ostrzegł ją, by nie wyglądała na taką.
Dobre wezwanie: „Jeśli chcesz szybko awansować do kierownictwa, to choć przygnębiająco płytkie, jak się wydaje, ubieranie się nieco bardziej jak menedżerowie prawdopodobnie trochę pomoże”. Dotyczy to niezależnie od tego, czy jesteś mężczyzną czy kobietą. W naszej firmie kierownictwo wyższego szczebla zawsze nosi solidne lub lekko wzorzyste koszule zapinane na guziki z długim rękawem. Jesteśmy w St Louis, a latem robi się gorąco, ale tak ubiera się przywódca.
@AlanShutko: Przywództwo oznacza dopasowanie klimatyzacji do Twojej garderoby.
user22432
2014-07-14 19:57:22 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Inni powiedzieli kilka wspaniałych rzeczy, więc odniosę się tylko do kilku szczegółów z Twojego postu:

  1. Spodenki prawie dowolnej długości nie są generalnie odpowiednie do prac umysłowych. Szorty kończące się tuż nad kolanami są ogólnie akceptowane.
  2. Ładne sukienki w biurze? Jasne - ale znowu, niektóre sukienki (bez ramiączek lub na ramiączkach typu spaghetti) lub sukienki kończące się do połowy uda nie są generalnie odpowiednie do prac umysłowych.

To podwójny standard, który w wielu biurach (w tym ten, w którym obecnie pracuję) mężczyźni mogą nosić krótsze spodenki (do połowy uda) i nikt nie unosi brwi, chociaż większość osób noszących szorty nosi dłuższe. Nie widzę w moim biurze mężczyzn, którzy kiedykolwiek noszą koszulki na ramiączkach, nawet w najgorętsze dni.

Można znaleźć ciuchy, które ci się podobają, które nie wymagają specjalnej pielęgnacji, czyli bardziej uniwersalnie uważa, że ​​biuro jest odpowiednie do swobodnych środowisk biznesowych. Wiem, bo mam pełne szafy - i takie rzeczy noszę w dni wolne, a także podczas tygodnia w pracy. W zależności od klimatu, w którym przebywasz, spódnice z tkaniny bawełnianej - włóż w pralkę na delikatny cykl, powiesić na sucho pod prysznicem - lub bliżej skrojone sukienki maxi - zwykle dzianinowe, prać i nosić - idealnie sprawdzają się w cieplejsze dni . Spodnie Capri z bluzką ze sztucznego jedwabiu lub dzianiny są również idealne i chociaż nie są tak łatwe do znalezienia, istnieją spodnie capri wykonane z cieńszych materiałów (aby nie były tak duszno ciepłe). „nastoletnie letnie ubrania” i „korporacyjny mundur w garniturze”. Musisz tylko dowiedzieć się, gdzie w tym zakresie osobiście jesteś najszczęśliwszy.

Kiedy jest chłodniej, dość często noszę dżinsy i T-shirty. Muszę nosić koszule męskie, ponieważ mam szerokie ramiona i dużą klatkę piersiową, więc koszulki „damskie” są za ciasne, bym czuła się w nich komfortowo. Często kołyszę stylizacją dżinsów i T-shirtów lub dżinsów - wygląd dzianiny. Latem przechodzę na lżejsze tkaniny. Nie robię tego, żeby się „dopasować”, robię to, bo dżinsy i koszulki są wygodne. Podobnie jak spodnie palazzo i bawełniane bluzki - co jest przykładem tego, co noszę latem.

I tak, to jest do dupy, że mężczyźni wydają się być w stanie uciec z rzeczami, których kobiety nie mogą mieć TRZON; i że chociaż ludzie mówią, że STEM potrzebuje więcej kobiet, stało się to bardziej, a nie mniej wrogim polem - wrogość jest po prostu mniej jawna, więc kobiety nie dowiadują się o tym, dopóki nie wejdą w pole. Ale tacy są ludzie (nie da się w pełni zaufać wszystkiemu, co różni się od Nas). Zmiana umysłów i postaw jest procesem powolnym, jak erozja skał przez wodę. Rozpoznaj, że takie postawy istnieją, dowiedz się, jak chcesz na nie zareagować i dlaczego, postępuj zgodnie z nimi i idź dalej.

(Odpowiadając na pytanie, dlaczego słodycz jest równie seksowna, przynajmniej w Ameryce: tak się dzieje, gdy kultura oparta na purytańskiej kulturze / protestanckiej etyce pracy spotyka się z pędem pełnoprawnego kapitalizmu: wszystko można pakować i sprzedawać, a tym samym generować zysk; wszystko, co odwraca uwagę od produktywności, jest niedobre; seksualność kobiet jest jeszcze bardziej utowarowiona bardziej niż męskie. Dlatego kobiety wyglądające na atrakcyjne, nie mówiąc już o pożądaniu, są postrzegane z pogardą, ponieważ odwracają uwagę od produktywności. Tak, to irytujące. I głupie. I myślenie koliste. I tak, jest wielu ludzi, w tym wielu mężczyzn, którzy nie myślą w ten sposób. Ale to już zupełnie inna rada dla całej innej strony, a ja tam nie pójdę, ponieważ będzie to obszerny esej.)

Edytuj: sądząc po zmianach w pierwotnym pytaniu, komentarzach, które dodałeś po różnych odpowiedziach, i zaakceptowanej odpowiedzi, wygląda na to, że pytanie, które być może naprawdę chciałeś zadać, nie brzmi „czy istnieje odpowiedni ubiór dla kobiet? w branży oprogramowania "ale" dlaczego istnieje niepisany kod ubioru dla kobiet w branży oprogramowania "- to jest inne pytanie niż to, które pierwotnie opublikowałaś, i to również pytanie, które należy zadać. (Należy również pamiętać, że mężczyźni jako grupa podlegają niepisanym kodeksom ubioru, nawet jeśli te niepisane zasady nie zawsze są tak wąskie dla mężczyzn, jak dla nas. Ponownie: tacy są ludzie. Idź i znajdź miejsce pracy, w którym współpracownicy nie będą Cię negatywnie oceniać w kwestiach niezwiązanych z wynikami, ani nie będą ubierać / zachowywać się tak, jak chcesz i rozwijają umiejętność lekceważenia tych negatywnych opinii i komentarzy.)

Ach, to irytujące, nie wyobrażam sobie, żeby mili ludzie, z którymi pracowałem, myśleli w ten sposób lub byli rozpraszani przez atrakcyjne koleżanki. Ale ponieważ nie jestem kolesiem, nie mogę sobie wyobrazić, jak oni się czują.
Tak, brak wzoru do naśladowania jest w rzeczywistości problemem. Po prostu nie ma wystarczającej liczby młodych kobiet, aby powiedzieć, jaka jest kultura. Kobiety z HR ubierają się ładnie, a deweloperzy noszą T-shirt i dżinsy. Chociaż stereotyp „dziewczyny z technologii są brzydkie” jest już wystarczająco zły, dlaczego mielibyśmy go wzmacniać? To tylko odstraszyłoby więcej dziewczyn… Myślę
@FZhu Wiele osób ** nie ** myśli, że kobieta w dżinsach i t-shircie jest „brzydka”. Jeśli chcesz mieć możliwość noszenia tego, co lubisz, bez nieprzyjemnych komentarzy, z pewnością powinno to dotyczyć również stylów, których sam nie lubisz?
@JennyD Absolutnie słuszna, osobisty wybór jest kluczowy! Ponadto OP stwierdza to w pierwotnym pytaniu - * „Bądźmy szczerzy, T-shirt i garnitury mogą dobrze wyglądać na mężczyznach, ale ledwo wyglądają dobrze na kobietach” *
Jasne, jeśli wolisz, nazwij to podwójnym standardem, ale zapewniam cię, że jako mężczyzna widzę wiele podwójnych standardów, które idą w innym kierunku. Na przykład mężczyzna w jasnej sukience, który FZhu widział w swoim miejscu pracy. Czy taki mężczyzna dałby się złapać na krótkiej sukience, którą sama nosi? Osobiście w to wątpię. Nawet taki mężczyzna miał taką sylwetkę, by zdjąć taką sukienkę i wyglądać w niej uroczo (co oczywiście może być dość rzadkie). Bardzo wątpię, że taki rodzaj sukienki wybierałby dla siebie podczas pracy.
La-comadreja
2014-07-14 19:34:42 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Czy ci się to podoba, czy nie, twoje ubrania przekazują wiadomość o tobie. Ogólnie rzecz biorąc, wolisz być poważny i harmonizować z zespołem, a nie walczyć z nim. Dobrą wiadomością jest to, że większość miejsc pracy oferuje różnorodne wygodne, atrakcyjne i łatwe w utrzymaniu style.

Opierając się na tym, co powiedziałeś o sobie, prawdopodobnie byłbyś bezpieczny w monochromatycznych lub „ładnych” wzorzyste letnie sukienki lub spódnice do kolan, niezależnie od tego, czy Twoje ostateczne środowisko pracy jest swobodne, czy biznesowe. Wiele ubrań tego typu nie wymaga prasowania ani prania chemicznego i może służyć jako solidny wybór w szafie studenckiej. Proponuję wypróbować Forever 21, J. Crew, Ann Taylor / Ann Taylor Loft, Talbots, Banana Republic i podobne style w Macy's, w którym zwykle robisz zakupy.

Jako inżynier oprogramowania pracująca w jedną z bardziej formalnych grup technologicznych (nosimy na co dzień biznesowo), mogę powiedzieć, że istnieje spora część między tym, co noszę teraz, a tym, co będę nosić na studiach.

Inżynierowie również mają możliwość ubierać się bardziej jak ich męskie odpowiedniki. Nosiłbym T-shirt i dżinsy w miejscu pracy z T-shirtami i dżinsami lub czasami w parę mniej odsłaniających się szortów, gdybym zobaczył mężczyzn w szortach. Często noszę zapinane na guziki i eleganckie spodnie, zgodnie z obowiązującym w moim biurze ubiorem dla mężczyzn. I nie sądzę, żeby ludzi to obchodziło.

Zaenille
2014-07-14 13:39:52 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Czy w branży oprogramowania obowiązują zasady dotyczące ubioru dla kobiet?

To zależy od kultury każdej firmy. Jeśli tak mówi szef, może być dobrym znakiem do ponownego przemyślenia swojego ubioru. Jeśli masz wątpliwości, możesz zadać swojemu przełożonemu pytania „Dlaczego?” i „Jakie ubrania byłyby odpowiednie?” , chociaż myślę, że już rozumiesz, co Twój kierownik znaczy.

Pracowałem w firmach, które wymagają od mężczyzn i kobiet noszenia codziennie długich rękawów, oraz firmach, które mają swobodne piątki (każdy może nosić t-shirty, spodnie, gumowe buty), więc to naprawdę zależy w firmie.

Czy ludzie rzeczywiście traktują dress code tak poważnie w branży oprogramowania?

Nie mogę mówić w imieniu wszystkich, ale jeśli twoje umiejętności mają wielka obietnica, wątpię, żeby twój wybór odzieży przeszkodził ci w awansie.

greenfingers
2014-07-14 15:30:03 UTC
view on stackexchange narkive permalink

To, czy ludzie traktują dress code na poważnie, zależy oczywiście od konkretnej firmy. Wydaje się, że w twoim towarzystwie ich to obchodzi, chociaż z twojego opisu nie sądzę, że są aż TAK poważni.

Rozważ to - twój styl ubierania się wysyła innym niewerbalne wiadomości. W nowym środowisku pracy to pierwsza informacja, jaką ludzie o Tobie otrzymują. Jeszcze Cię nie znają, nie mają pojęcia o Twoich umiejętnościach zawodowych. Później niektórzy z nich poznają cię lepiej, ale inni, których praca nie współgra z twoją, nadal będą cię oceniać po twoim wyglądzie. Więc nawet jeśli nie ma żadnego dress code'u, pomyśl, jaką wiadomość chcesz wysłać - „Jestem słodką dziewczyną”, „Jestem maniakiem technologii”, „Chcę się wyróżniać z tłumu i nie obchodzi mnie to co o tym myślisz ”,„ Chcę wtopić się w zespół ”,„ Traktuję siebie zbyt poważnie ”itp.

Nie jestem pewien, co dokładnie oznacza„ ubrania w stylu azjatyckim ”, ale jak wspomniałeś szorty - mogą się różnić od bardzo krótkich szortów po na przykład spodenki bermudy. Jeśli nie ma polityki firmy, która mówi, że pracownikom nie wolno nosić szortów w pracy, te późniejsze mogą być w porządku, podczas gdy kierownictwo może nadal patrzeć na tych pierwszych, ponieważ postrzegają ich jako zbyt odkrywcze / seksowne / rozpraszające innych ludzi. Tak samo jest z ładnymi sukienkami - są różne ładne sukienki, niektóre nadają się do pracy, inne lepiej zostawić na plażę. Istnieje wiele opcji między słodkimi dziewczęcymi ubraniami a garniturem biznesowym.

user1084
2014-07-15 01:50:11 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Myślę, że w tym wątku są dobre odpowiedzi i prawdopodobnie powinieneś ubierać się bardziej konserwatywnie. Chcę zaznaczyć, że nie oznacza to noszenia dżinsów i koszulki „jak chłopaki”. W swobodnym stroju dopuszczalne są spódnice lub sukienki / letnie sukienki. Musisz jednak pamiętać o długości / dekolcie. Inne odpowiedzi mówią, żebyś był tego bardziej uważny; Dodam to, ponieważ czuję, że trzeba powiedzieć, że problem nie zmusza cię do noszenia dżinsów zamiast sukienki. Sukienki są w porządku; brzmi tak, jakby Twoje sukienki nie były.

„Source” pracuje w przestrzeni coworkingowej, w której obowiązuje swobodny dress code.

może zechcesz przeszukać obraz „sukienki robocze” i zobaczyć, co myślisz o tym, co się pojawi.
@La-comadreja, który byłby bardziej profesjonalny / biznesowy ... OP chce swobodnego stylu.
trochę cienia na co dzień. Poszukałam również „sukienek letnich” i wybranie tych, które są dobrze uszyte i mało odkrywcze, również powinno działać.
@La-comadreja w porządku, ale teraz to tylko kwestia pytania, ponieważ przede wszystkim chodziło o to, które z nich są odpowiednie do pracy.
„dobrze zrobione i nie tak odkrywcze” - lub oburzające.
@La-comadreja, z których oba są subiektywne i przedmiotem tego pytania.
Poszukałbym Marissy Mayer, jak wspomniał OP, że ją lubi. I trzymałbym się tego typu sukienek.
RetiredAssistant
2014-07-16 22:37:52 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Istnieją dwa rodzaje zasad dotyczących ubioru ...

1) Istnieje kodeks dotyczący ubioru dla świata zewnętrznego. Jeśli w Twojej firmie kiedykolwiek pojawiły się osoby z zewnątrz, to jest prawdopodobnie najważniejszy. Tutaj sposób ubierania się jest jednym z najważniejszych aspektów marketingu i budowania marki Twojej firmy innym. W tym przypadku faktem jest, że to, co myślisz o stroju i co myśli o stroju twój pracodawca, jest nieistotne. Ubiór każdego pracownika jest decyzją marketingową mającą na celu odwołanie się do percepcji klientów i klientów, nawet jeśli są one błędne. Chociaż niektóre rodzaje ubrań są formalne lub zapewniają profesjonalizm, wydaje się, że Twój problem dotyczy po prostu ubierania się w sposób, który sprawia, że ​​wyglądasz młodo. Im młodsza osoba, tym mniej doświadczona może być. Ubieranie młodych to ubieranie niedoświadczonych. Dlatego ubierając się młodo, możesz zaszkodzić aspektowi marki firmy, która próbuje powiedzieć, że wie, co robi.

2) W przypadku firm, do których nigdy nie przychodzą osoby z zewnątrz, kod ubioru dotyczy nie obrażanie innych i nie rozpraszanie innych. W ten sposób facet w śmiesznie nisko wyciętej koszuli lub dziewczyna w śmiesznie krótkiej sukience mogą zarówno obrażać, jak i rozpraszać innych. Podobnie jak osoba przebrana za klauna.

W przypadku (1) prawdopodobnie powinieneś ubrać się zgodnie z oczekiwaniami wobec firmy, w przeciwnym razie nie działasz w najlepszym interesie swojej firmy. firma. Bycie profesjonalistą oznacza działanie w najlepszym interesie firmy i często (czas, pieniądze, odzież itp.), Które może prowadzić do osobistych poświęceń. W przypadku (2) prawdopodobnie nie masz wątpliwości. Nie wygląda na to, że ubierasz się tak niestosownie.

Odkąd twój menedżer cię chwalił, prawdopodobnie nie jest to wielka sprawa. Może porada dotyczyła nawet czegoś więcej niż tylko tej firmy, ale dotyczyła tego, jak po odbyciu tam stażysty. W szerszym obszarze IT, dress code jest często formalny, a „koszulka do pracy”, o której wspominasz dla facetów, NIE jest normą. W rzeczywistości, z mojego doświadczenia zawodowego, wynika, że ​​mężczyźni zazwyczaj muszą ubierać się bardziej formalnie niż kobiety. Faceci podlegają również formalnościom, które, podobnie jak w przypadku osobistych skarg, mogą być niewygodne lub drogie. Kiedy byłem stażystą, ubrałem się na co dzień (buty, dżinsy), teraz jako profesjonalny programista ubieram się formalnie od stóp do głów. Zanim dostałem tę pracę, nigdy nie ubierałem się w ten sposób, więc to była korekta. Jednak ważny jest sposób ubierania się. Klienci mają większe poczucie profesjonalizmu. Na spotkaniach z menedżerami i biznesmenami w mojej firmie nie jestem „facetem w dżinsach”. Co więcej, fakt, że ubierasz się inaczej do pracy niż w domu, pokazuje, że tak naprawdę zależy ci na pracy na tyle, że robisz to inaczej. Poświęcenie świadczy o poświęceniu. ... Kiedy facet musi nosić garnitur do pracy latem, można się założyć, że prawdopodobnie nie jest mu wygodnie haha.

Idealnie byłoby, gdyby ludzie nie musieli się tym wszystkim przejmować, ale fakt, że tak jest oznacza, że ​​jest to czynnik, którego ignorowanie jest nielogiczne.

Tom Au
2014-07-15 19:46:52 UTC
view on stackexchange narkive permalink

IT to poważna sprawa. Co oznacza, że ​​„młodzi, słodcy i swobodni” odpadają.

Spodenki NIGDY nie pasują do biura. (Chyba że jesteś modelką lub nie wykonujesz zawodu związanego z modą, np. Aktorstwa). „Ładne” sukienki również sprawiają złe wrażenie. Nie musisz nosić spodni latem, ale trzymaj się sukienek „szytych na miarę” lub spódnic, które pasują do bluzek. Zasadniczo to, co Twoja mama mogła nosić do pracy.

T-shirty i dżinsy, choć „zwykłe” według normalnych standardów biznesowych, są uważane przez informatyków za „poważne”. Więc nie chcesz być BARDZIEJ „swobodny” niż inni, ale raczej mniej. Chcesz wyglądać (i działać) STARSZEJ niż jesteś. Co oznacza ciemne, stonowane kolory.

Muszę się nie zgodzić. Może się zdarzyć, że w Twoim obecnym miejscu pracy obowiązują bardziej rygorystyczne zasady dotyczące ubioru, na przykład jeśli pracujesz dla firmy konsultingowej i spędzasz część dnia na kontaktach z klientami lub w inny sposób reprezentujesz firmę, lub jeśli pracujesz w środowisku, które wymaga pewna odzież ochronna, taka jak monitorowanie systemu w hucie lub coś podobnego. Ale zasady będą się różnić w zależności od firmy, sytuacji, a nawet osoby (można oczekiwać, że dyrektor generalny będzie bardziej reprezentacyjny niż programista).
IT może być poważny, ale jest też pełen młodych, uroczych i swobodnych (tak jest w większości Doliny Krzemowej).
Istnieje również pewna dyskryminacja ze względu na wiek w IT, gdzie dobrze jest wyglądać MŁODZIEJ niż są.
@DA: Młodszy, jeśli masz 30 lat i chcesz wyglądać na 25. Ale nie, jeśli masz 22-23 lata i wyglądasz na 17-18 lat. Właściwie istnieje „optymalny” wiek, który określiłbym jako 25-27.
-1. Tutaj ludzie noszą szorty. -1, ponieważ Twój post nie został napisany na tej samej planecie, co żadna z dużych korporacji finansowych, startupów technologicznych i społeczności coworkingowych, nad którymi pracowałem.
Przepraszam, pracuję w IT już od jakiegoś czasu i szorty są dość powszechne. W niektórych miejscach podarte dżinsy i komunikat śmierci są w porządku.
Osobiście nie zgadzam się co do szortów. Długie szorty są normalne w moim biurze programistycznym w okresie letnim. CA USA.
System 360
2014-07-27 03:56:51 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Przeszedłem przez cztery lata. Zmęczyło mnie to, że Sally narzeka mi, że Joe nie nosi bielizny. To pozostawiło mi możliwość konfrontacji z Joe lub zignorowania Sally. Ta faktyczna sytuacja była tylko jedną z wielu, a imiona zostały zmienione, aby chronić winnych.

W grupach rozmawiałem ze wszystkimi. Zasugerowałem, że zaczniemy przyjmować gości i nikt nie powinien nosić niczego, czego nie założyłby na zakupy lub do restauracji. Naiwny mnie, nie robię zbyt wielu zakupów i jestem wybredny, jeśli chodzi o restauracje. Nic się nie zmieniło.

Następnie napisałem formalny strój. Topy z kołnierzykami i rękawami, spodenki i spódniczki za kolano, buty z zakrytymi palcami (ze skarpetkami). Nawiązałem również do problemu bielizny. Susie, która prawdopodobnie nie posiadała żadnej bielizny, powiedziała mi, że jestem „dyskryminująca”. To ciekawe, że nikt nigdy na nią nie narzekał.

Właśnie zacząłem uwzględniać sposób ubierania się kandydatów i wygodę noszenia krawatów w moich kryteriach wyszukiwania. Wiem, że to okropne, prawdopodobnie straciłem kilku dobrych ludzi i to nie pomogło. Po prostu nie jest dobrym wykorzystaniem mojego czasu, aby powiedzieć komuś, żeby nie nosił czegoś takiego (podkoszulek dla otyłego mężczyzny). Czy musiałem wynająć monitor odzieży? W końcu rozwiązałem swój problem. Obecnie prowadzę czysto wirtualną organizację. Nawet mój administrator pracuje w domu. Mam ludzi, którzy pracowali ze mną od lat, których nigdy nie widziałem. Mogę ich oceniać wyłącznie na podstawie ich pracy.

Jeśli tam, gdzie pracujesz, sposób ubierania się jest ważniejszy niż to, co produkujesz, oceń to miejsce.



To pytanie i odpowiedź zostało automatycznie przetłumaczone z języka angielskiego.Oryginalna treść jest dostępna na stackexchange, za co dziękujemy za licencję cc by-sa 3.0, w ramach której jest rozpowszechniana.
Loading...