Pytanie:
Czy pracodawca może odmówić mojej rezygnacji?
hawkeye
2016-09-06 15:50:43 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Niedawno znajomy pracujący w Teksasie zabrał swojego szefa do sali konferencyjnej i wręczył mu list z rezygnacją. Odpowiedź od szefa brzmiała:

Nie przyjmuję Twojej rezygnacji.

Teraz list rezygnacyjny to tylko zawiadomienie o rozwiązaniu stosunku pracy. Wydaje się, że pracodawca nie może w żaden sposób zmusić Cię do dalszej pracy. W najgorszym przypadku rezygnacja może zepsuć relacje z pracodawcą i pozostawić złą reputację.

Czy szef może wyegzekwować swoją odmowę przyjęcia rezygnacji?

Komentarze nie służą do rozszerzonej dyskusji; ta rozmowa została [przeniesiona do czatu] (http://chat.stackexchange.com/rooms/45025/discussion-on-question-by-hawkeye-can-an-employer-refuse-my-resignation).
Sześć odpowiedzi:
Lilienthal
2016-09-06 16:11:22 UTC
view on stackexchange narkive permalink

W stanach, w których zatrudnienie do woli (np. Teksas) i w przypadku braku umowy określającej warunki dotyczące rezygnacji lub okresów wypowiedzenia, pracodawca nie może odmówić rezygnacji . Dzieje się tak, ponieważ zatrudnienie na żądanie jest jasno zdefiniowane:

Pracownika uznaje się za „na żądanie”, jeśli nie ma określonego okresu zatrudnienia. Swobodny stosunek pracy może zostać rozwiązany przez którąkolwiek ze stron w dowolnym momencie, z dowolnego powodu lub bez powodu , nawet z nieracjonalnego powodu, o ile pracownik nie zostanie rozwiązany z nielegalnego powodu

Źródło: Lipman, Lisa R. (8 sierpnia 1999). Zatrudnienie do woli: przegląd i najnowsze orzecznictwo (PDF).

Jeśli pracodawca mógł odmówić komuś prawa do rozwiązania stosunku pracy bez zawarcie w dobrej wierze i legalnej umowy, która obejmuje rezygnacje, byłoby równoznaczne ze służebnością. O ile wiem, nigdy nie było to wyraźnie zabronione w Stanach Zjednoczonych, ale wymagałoby zawarcia umowy. Dla wyjaśnienia, takie umowy będą określać jedynie okresy wypowiedzenia i wymagania dotyczące złożenia rezygnacji. O ile wiem, żadna umowa prawna nie może uniemożliwić pracownikowi rezygnacji (tj. Rozpoczęcia jego okresu wypowiedzenia) ani pozwolić pracodawcy na odmowę przyjęcia rezygnacji w nieskończoność.

Standard w Stanach Zjednoczonych należy powiadomić o rezygnacji z dwutygodniowym wyprzedzeniem. Pracodawca może się wahać, ale to jest koszt prowadzenia działalności. Nie mogą zmusić pracownika do dalszej pracy. Mogą odmówić podania referencji, ale byłoby to wysoce nieetyczne, jeśli pracownik przekazuje standardową ilość wypowiedzenia. Żaden rozsądny pracodawca nie uzna, że ​​„ nie pracował, kiedy odmówiłem jego rezygnacji ” za problem, jeśli pojawiło się to podczas kontroli przeszłości: oznaczałoby to tylko tego menedżera jako wariata.

Komentarze nie służą do rozszerzonej dyskusji; ta rozmowa została [przeniesiona do czatu] (http://chat.stackexchange.com/rooms/45079/discussion-on-answer-by-lilienthal-can-an-employer-refuse-my-resignation).
coteyr
2016-09-07 01:56:02 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Może ;

NIE: Lilienthal ma właściwą odpowiedź w przypadku pracy poza umową lub do woli (nie wszystkie stany USA mają wolne zatrudnienie, ale ten sam pomysł zasadniczo ma zastosowanie. Jeśli nie ma ustalonego okresu zatrudnienia, każda ze stron może rozwiązać umowę).

TAK: Jeśli pracownik podpisał umowę określającą okres zatrudnienia ORAZ ten kontakt ma określone warunki dotyczące wcześniejszego zakończenia zatrudnienia, ORAZ kontakt ten ma znaczenie między rezygnacją pracownika a zwolnieniem pracodawcy, wtedy tak, mogą odrzucić twoją rezygnację.

Przykładem czegoś takiego może być pomoc w nauce w zamian za 5 letni kontakt, jeśli pracownik zrezygnuje i rezygnacja zostanie przyjęta, to pracownik musi zwrócić 50% opłaty za naukę, proporcjonalnie do długości zatrudnienia. Jeśli pracodawca nie przyjmie rezygnacji, wówczas pracownik musi zwrócić 100% zasiłku na naukę, rozliczanego proporcjonalnie do okresu zatrudnienia.

INNE: Zwykle różnica między rezygnacją przyjętą a nieprzyjętą sprowadza się do tego, „dlaczego odeszłaś” w dziale HR. Jeśli rezygnacja nie zostanie przyjęta, będzie wyglądać tak, jakbyś właśnie przestał przychodzić do pracy. Zostaniesz "zwolniony" za brak połączenia / niedojazdu. Jeśli Twoja rezygnacja zostanie przyjęta, odejdziesz na dobrych warunkach.

Poza szczegółami umowy, które są rzeczywiste, ale bardzo się różnią. Widziałem firmy odrzucające rezygnacje z wielu powodów.

  • Próba zawarcia układu, który pozwoli zatrzymać pracownika. Nie przyjmuję Twojej rezygnacji, ale zaoferuję podwyżkę.
  • Próba nakłonienia pracownika do przejścia przez proces wyjścia. Nie przyjmuję Twojej rezygnacji, dopóki nie oddasz plakietki bezpieczeństwa i nie przystąpisz do rozmowy kwalifikacyjnej.
  • Umowne porozumienie, którego pracownik nie odczuł. Nie przyjmuję Twojej rezygnacji, zapłaciliśmy za to, że poszedłeś do szkoły foo, aby nauczyć się tworzyć widżety, a nie wyprodukowałeś jeszcze dla nas ani jednego widżetu.
  • Zabawa na czas, pozwalająca pracownikowi ostygnąć. Nie przyjmuję teraz twojej rezygnacji. Jeśli nadal jesteś zdenerwowany naszą zmianą dostawców opieki zdrowotnej, daj mi to ponownie w przyszłym tygodniu.

Pamiętaj, że najgorszy scenariusz, poza umową, jest złym odniesieniem. To poważne, ale nie mogą cię zmusić do pracy, zatrzymania pensji ani niczego w tym rodzaju. Wewnątrz umowy to zupełnie inna historia. Nie mogą zmusić cię do pracy, ale mogą odebrać ci pieniądze, zatrzymać pensję, przelać rachunki lub koszty lub wiele innych rzeczy.

_nie [t] wszystkie stany USA mają dowolne zatrudnienie_ Technicznie prawda, ale jedynym stanem, który nie jest, jest Montana.
@JustinLardinois TIL dlaczego Wasilij Borodin chciał mieszkać w Montanie. Jego wybór zawsze wydawał mi się nieco dziwny ...
@Alexander Warto zauważyć, że określenie, co jest, a co nie jest zatrudnieniem na życzenie, wymaga trochę opinii, a „nie na życzenie” w Montanie jest bardziej podobne niż odmienne od „dobrowolnego” innych stanów.
„Jeśli nadal jesteś zdenerwowany” -> „Jeśli nadal jesteś zdenerwowany”
Twoja odpowiedź wyjaśnia nie tyle, że menedżer może odmówić rezygnacji, ale że może zażądać rekompensaty pieniężnej - w przypadku, gdy rezygnacja narusza pewne warunki umowy -. Oznacza to dużą różnicę (na przykład w Indiach, w niektórych branżach nie możesz znaleźć zatrudnienia, dopóki poprzedni menedżer Cię nie zwolni, w USA - z wyłączeniem klauzul o braku kompetencji - Twój menedżer nie ma możliwości uniknięcia podjęcia innej pracy ).
@SJuan76: Drobna korekta: powinny to być klauzule o zakazie konkurencji. Klauzule o braku kompetencji to jednak ciekawy pomysł.
Stewie
2016-09-07 13:02:01 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Odpowiedź na to pytanie brzmi oczywiście nie , pracodawca nie może zmusić pracownika do pozostania w firmie. Jest jednak możliwe, że szef tak naprawdę nie miał na myśli: „Odmawiam Ci odejścia”, ale raczej „Nie pozwolę Ci odejść z powodu xxx”.

Ta ostatnia oznacza, że ​​pracownik rezygnuje, ponieważ uważa, że ​​to najlepsze dla firmy. Nigdy nie spotkałem się z sytuacjami, w których zdarza się to pracownikom o niewielkim stopniu odpowiedzialności, ale słyszałem o tym w przypadkach, gdy pracownik jest ważną osobą w firmie. Nie wiem, czy tak jest w tym przypadku, ale jest to możliwe na podstawie informacji w pytaniu.

Jeden przykład:

sprawa w moim rodzinnym mieście, gdzie policja wykonała okropną robotę podczas prowadzenia sprawy o morderstwo i była mocno krytykowana w mediach, a także na sali sądowej. Szef wydziału policji złożył rezygnację, biorąc odpowiedzialność za złe prowadzenie sprawy przez departament.

Jego szef, krajowy szef policji, odmówił rezygnacji, mówiąc, że nadal jest poszukiwany jako szef departament. Szef wydziału pozostał w swojej pracy jeszcze przez kilka lat.

Nie oznaczało to, że nie mógł zrezygnować i zacząć pracować w innym miejscu, tylko że krajowy szef policji nie zaakceptował tego zrezygnował z pracy, ponieważ zajmował się tą konkretną sprawą.

To była naprawdę akcja mówiąca: „Ufam ci i byłbym wdzięczny, gdybyś został z nami”.


Nie powiedziałeś w pytaniu, że twój przyjaciel jest liderem, powiedziałeś tylko, że ma szefa. Prawie każdy ma szefa, nawet szefowie działów lub osoby zajmujące wysokie stanowiska w korporacji.

Joshua
2016-09-07 09:02:51 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Tak, ale to w rzeczywistości niewiele daje.

Dzięki trzynastej poprawce pracodawca nie może powstrzymać pracownika przed odejściem. To jest Teksas, stan do woli, więc wszystko jest prostsze. Pracodawca nie może również wstrzymać wynagrodzenia za wykonaną pracę.

Odmowa rezygnacji powoduje jedno; jeśli dawał wypowiedzenie i odmówiono mu, teraz nie dał wypowiedzenia (ale starał się, aby nie można go było wykorzystać przeciwko niemu), więc może teraz zmienić zdanie, czego i tak chce pracodawca.

Ale zanim ktoś będzie musiał zadać to pytanie, umiejętność zmiany zdania nie wejdzie w grę.

Słynny cytat: „Nie możesz wygrać kłótni z szefem”.
NotVonKaiser
2016-09-07 01:00:48 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Myślę, że nie jestem tutaj pewien, o co pytasz. Z jednej strony tak, oczywiście pracodawca może absolutnie odmówić przyjęcia złożonej przez Ciebie rezygnacji. Jeśli pytanie brzmi, co mogą z tym zrobić, cóż, odpowiedź brzmi: „niewiele”. Jeśli podpisałeś z nimi umowę, mogliby zmusić Cię do spełnienia jej warunków (ponieważ umowy tego rodzaju prawie zawsze mówią „pracuj dla nas przez X lat lub zapłać nam Y kwotę pieniędzy” lub coś podobnego). Jeśli przebywasz w kraju na podstawie wizy pracowniczej, mogą ją cofnąć (chociaż - i pamiętaj, że nie jestem prawnikiem - uważam, że Twój nowy pracodawca mógłby ją ponownie odnowić). Wiem, że w niektórych krajach poza Stanami Zjednoczonymi (w Indiach?) Mogą odmówić podpisania formularza zwolnienia lub czegokolwiek tam robią. Jeśli podpisałeś umowę o zakazie konkurowania, to ... cóż, te rzeczy rzadko są egzekwowalne, ale niektórzy pracodawcy nadal się ich boją, więc na to trzeba uważać.

Poza tym jednak, jedyne, co naprawdę mogą zrobić, to narzekać, kiedy wyjeżdżasz. Całe „dwutygodniowe powiadomienie” to grzeczność; nic nie stoi na przeszkodzie, abyś w jeden dzień chodził, mówiąc „rzuciłem” i ruszył dalej (przynajmniej nie w USA). To, czego generalnie oczekujesz w zamian, to, jeśli nie referencja, to przynajmniej coś innego niż praca w worku z piaskiem, gdy twój nowy pracodawca dzwoni do niego, aby potwierdzić, że tam pracowałeś (uważam, że zgodnie z prawem Stanów Zjednoczonych jedyne, co mogą legalnie powiedzieć twoim nowym pracodawcom, to że pracowałeś w danym miejscu i terminy się sprawdzały, ale nie oznacza to, że mściwy szef może nie udostępniać innych informacji) i może jakiś sposób na odzyskanie naliczonych świadczeń (choć często wymaga to pozostania dłużej niż 2 tygodnie).

Jeśli jednak żaden z tych problemów nie jest dla Ciebie problemem, to istnieją naprawdę dość ograniczone sposoby, w jakie pracodawca może zmusić Cię do pracy dla niego, dlatego czuję, że potrzebujemy więcej informacji. W najgorszym przypadku, twój wkrótce były szef brzmi rozdrażniony i prawdopodobnie dobrym pomysłem jest ucieczka od nich.

„Uważam, że zgodnie z prawem Stanów Zjednoczonych jedyne, co mogą zgodnie z prawem powiedzieć Twoim nowym pracodawcom, to że pracowałeś w danym miejscu i w ustalonych terminach” - Taka jest wspólna polityka firmy, ale [nie wymaga tego prawo.] .monster.com / porady-zawodowe / artykuł / co-mogą-pracodawcy-legalnie-powiedzieć) Nawet gdyby takie prawo istniało, wydawałoby się, że jest prawnie wątpliwe ze względu na pierwszą poprawkę.
Sean Duggan
2016-09-07 17:01:49 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Ponieważ wydaje się, że nie zostało to jeszcze uwzględnione w aktualnych odpowiedziach, istnieje możliwość, że przełożony przekażesz ją, aby po prostu odmówiła jej przyjęcia lub ją wyrzuciła. Jeśli uważasz, że istnieje jakiekolwiek ryzyko, że „zgubią” Twój list, możesz zechcieć zabrać drugą kopię do działu kadr w Twojej firmie, podając wymówkę, że „myślałeś, że oni też mogą chcieć kopii”.

Alternatywnie, jak zasugerował Gnasher w komentarzach:

Wyślij listem poleconym. Przybył legalnie albo w momencie przybycia, a firma podpisuje znak, albo w momencie, gdy dotrze i odmówi przyjęcia. Tak czy inaczej, urząd pocztowy wyda ci dowody, a jeśli odmówi przyjęcia listu, nadal zrezygnowałeś; po prostu nie mogą tego przeczytać - ich wina.

To prawdopodobnie niesie z sobą zastrzeżenie, że będziesz chciał odłożyć swój list tak, aby pojawił się do dnia rezygnacji, a jeśli próbujesz uniknąć zbyt wczesnego usunięcia z pracy, nie powinieneś otwierać jej zbyt wcześnie.

Wyślij go listem poleconym. Przybył legalnie albo w momencie przybycia, a firma podpisuje znak, albo w momencie, gdy przybywa i odmawia przyjęcia. Tak czy inaczej, urząd pocztowy dostarczy ci zeznań, a jeśli odmówi przyjęcia listu, nadal zrezygnowałeś; po prostu nie mogą tego przeczytać - ich wina.


To pytanie i odpowiedź zostało automatycznie przetłumaczone z języka angielskiego.Oryginalna treść jest dostępna na stackexchange, za co dziękujemy za licencję cc by-sa 3.0, w ramach której jest rozpowszechniana.
Loading...