Pytanie:
Jak radzić sobie z podwładnym, który nalega na podanie zbyt wielu szczegółów?
Beofett
2017-06-09 20:14:36 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Mam młodszego programistę, który wyczerpuje mój czas.

Kilka razy dziennie albo zatrzymuje się przy moim biurze, albo łapie mnie, gdy przechodzę obok niego (jego biuro jest , tak że musiałbym przejść przez biura kilku innych osób, żeby nie przejść obok jego), „poprosić o pomoc”. Jednak często nie ma żadnych pytań. Zamiast tego dostarcza mi szczegółową listę wszystkich zadań, które ostatnio wykonał, każdego problemu, z którym się spotkał, a jeśli już rozwiązał problem, dokładnie tego, co zrobił, aby go rozwiązać, w tym szczegółowe opisy używanej składni i wyjaśnienia o tym, jak działają nowe funkcje językowe, które odkrył.

Jeśli spróbuję wyjść z jego biura, zanim skończy (np. kiedy skończy opisywać foo , ale nie zaczął mówić o bar ), będzie mówił dalej, gdy będę szedł korytarzem, a czasem nawet wstanie, żeby pójść za mną do mojego biura.

Sprawdzamy kod każdego gdy sprawdzamy kontrolę źródła, więc wie, że przyjrzę się jego kodowi, nawet jeśli mi o tym nie powie.

Rozmawiałem z nim o tym kilka razy, wyjaśniając, że jeśli nie ma pytania lub problemu, do którego nie jest pewien, jak rozwiązać, nie musi mi o tym mówić. Za każdym razem przepraszał i powiedział, że będzie nad tym pracował, ale w ciągu kilku dni wraca do dostarczania wielu szczegółowych opisów wszystkiego, co już zrobił.

Chcę być przystępnym źródłem informacji dla niego jako część mojej odpowiedzialności jest zapewnienie mu wskazówek i pomoc w rozwoju, ale naleganie na szczegółowe opisywanie zadań, które już rozwiązał, znacznie wyczerpuje mój czas.

Oprócz mówienia mu, że musi tylko rozmawiać ze mną o problemach lub pytaniach (co nawet przy częstych przypomnieniach po prostu nie działa), zabrałem go z biura, aby zakończyć rozmowy, co odniósł pewien sukces, ale wciąż mnie chwyta, gdy przechodzę obok jego biura kilka razy dziennie i może minąć 5–10 minut, zanim w ogóle zdam sobie sprawę, czy ma pytanie.

zaproponował, że każdego ranka zapewni mu 15 minut codziennego spotkania na stojąco, aby przekazać mi aktualne informacje, ale to wcale nie zmieniło jego zachowania; dało mu to tylko gwarantowaną platformę, oprócz tego, kiedy zdecydował się rozpocząć inną rozmowę.

Oprócz ciągłego powtarzania „czy jest jakieś pytanie?”, czy istnieje profesjonalny sposób podejścia do tego?

Jestem głównym deweloperem i kierownikiem projektów, odpowiadam za dział.

Komentarze nie służą do rozszerzonej dyskusji;ta rozmowa została [przeniesiona do czatu] (http://chat.stackexchange.com/rooms/60227/discussion-on-question-by-beofett-how-do-i-deal-with-a-subordinate-that-nalega).
Daj mu gumową kaczkę, żeby wszystko wyjaśnił.Zrobiłem to i przedstawiłem gumową świnkę innemu programistowi, z którym pracuję.
_ „Jeśli spróbuję opuścić jego biuro, zanim skończy (np. Kiedy skończy opisywać foo, ale jeszcze nie zaczął mówić o barze), będzie kontynuował rozmowę, gdy będę szedł korytarzem” _ wtf ... w połączeniu zreszta, czy ten facet ma jakiś deficyt emocjonalny / psychiczny?Poważnie pytam.
Wydaje mi się, że poranne spotkanie nie było wystarczające.Wydaje się być trochę podobny do mnie (ma ochotę omówić różne rzeczy, gdy się pojawi), więc może spotkanie dwa razy w tygodniu pod koniec dnia pracy mogłoby być lepsze?Jak rano, nic jeszcze się nie „pojawiło”, a wczorajsze problemy to „stare wiadomości”.
Nieprofesjonalnym sposobem rozwiązania tego problemu jest odsłuchiwanie poczty głosowej, gdy przechodzisz obok.Możesz nawet wykrzykiwać do telefonu niewyraźne gniewne wulgaryzmy jako dodatkowy środek odstraszający.
Jak długo on dla ciebie pracuje?Jeśli to mniej niż 2-3 tygodnie, pozwolę mu po prostu lepiej zapoznać się z pracą, a to powinno samo się skończyć.Jeśli jest to kilka tygodni lub miesięcy, odpowiedzi na to pytanie wydają się trafne.W każdym razie, jeśli tego nie zrozumie, cóż ... Chyba szkoda dla niego.
Po prostu zwolnij faceta (nie ucierpi na dzisiejszym rynku, tego popołudnia osoba będzie miała nową pracę - a wy zrobicie wam obojgu przysługę).Lub przydziel innego podwładnego do opieki nad nim - to proste!
Koleś brzmi kochanie.Zabierz go na drinka i znajdź mu towarzystwo.Nie jest to profesjonalna odpowiedź, ale może być najskuteczniejszym rozwiązaniem.
Czternaście odpowiedzi:
thursdaysgeek
2017-06-09 20:26:47 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Oto profesjonalny sposób rozwiązania tego problemu. Następnym razem, gdy zacznie swoje wyjaśnienia, ponownie zwróć uwagę, że nie musisz słuchać tego poziomu szczegółowości, i powiedz, że powiedziałeś mu to już wcześniej. A potem zapytaj, czy istnieje powód, dla którego i tak wraca do tego zachowania. Niech wyjaśni, dlaczego nalega na przekazanie Ci szczegółów, co do których oboje zgodziliście się, nie są konieczne.

Omówiliśmy już, że nie potrzebuję słuchać tego poziomu szczegółów. Chcę, żebyś przyszedł do mnie z pytaniami, których nie możesz zrozumieć, ale jeśli już to zrozumiałeś, ufam, że wykonasz pracę bez mojego wkładu. A jednak ciągle wracasz i opowiadasz mi szczegóły, których nie muszę znać. Czy jest jakiś powód, dla którego nadal to robisz?

A potem bądź cicho. Pozwól mu odpowiedzieć. Jeśli będzie to niezręczne, pomoże mu to zapamiętać, więc nie będzie kontynuował.

Inną opcją jest nieco inne sformułowanie i zapytanie, czy może przestać prosić o wprowadzenie danych.

Omówiliśmy już, że nie potrzebuję słuchać tego poziomu szczegółów. Chcę, żebyś przyszedł do mnie z pytaniami, których nie możesz zrozumieć, ale jeśli już to zrozumiałeś, ufam, że wykonasz pracę bez mojego wkładu. A jednak ciągle wracasz i opowiadasz mi szczegóły, których nie muszę znać. Chciałbym, żebyś przychodził do mnie tylko wtedy, gdy masz pytania i potrzebujesz mojej pomocy. Czy możesz to zrobić?

Ponownie bądź cicho. Jeśli się zgodzi, przypomnij mu, że następnym razem zawiedzie.

Musisz go wyszkolić, aby stał na własnych nogach. Musisz być bezpośredni (nie ostry). Jeśli zobaczy, że mu ufasz, w końcu (miejmy nadzieję) nauczy się ufać sobie.

Dobra rada, dzięki.Aby wyjaśnić, nie ukrywam się przed nim.Kusiło mnie, żeby przejść długą drogę, aby uniknąć przechodzenia obok jego biura, ale to byłoby śmieszne.Zamiast tego skomentowałem częstotliwość, z jaką woła mnie do swojego biura, kiedy przechodzę obok, i zgodził się, że postara się być w tym lepszy.Trzeba przyznać, że tak, ale nadal uśredniamy średnio dwa razy dziennie lub więcej (plus 2-3 razy dziennie on zatrzymuje się w moim biurze).
@Beofett Och, źle przeczytałem.Zmienię swoją odpowiedź (chociaż jest to ważna rada dla innych w podobnej sytuacji).
+1 za pierwsze sformułowanie.Wydaje mi się, że drugi by działał, ale może również spowodować, że OP przegapi ważny powód, jeśli taki istnieje, więc jestem co do tego dość ambiwalentny.
To najlepsza rada, z dodatkowym naciskiem na upewnienie się, że pracownik wie, że powierzono mu pracę z ograniczonym nadzorem.Zachęcaj go regularnie, aby wiedział, że jest postrzegany jako kompetentny, zaufany współpracownik, a może nawet ekspert w niektórych dziedzinach.Potrzeba afirmacji pracownika jest wyraźnie głównym czynnikiem wpływającym na jego zachowanie, więc musisz zaspokoić jego potrzeby, aby * Twoje * potrzeby mogły zostać zaspokojone.To duża część bycia dobrym menedżerem i mentorem.
Zgadzam się, często ludzie, którzy ciągle rozmawiają, albo rozmawiają z innymi, albo szukają potwierdzenia.Jeśli wykonał już zadania, prawdopodobnie jest to drugie.Jeśli są jakieś osobiste powody, które czuje się niepewnie, mogą one często ujawniać się w pracy ze zwiększoną potrzebą weryfikacji.Bezpośrednie pozytywne potwierdzenie dobrze wykonanej pracy i wyraźne granice z oczekiwaniami pomogą osobie tylko w utrzymaniu właściwych granic między życiem osobistym a zawodowym i wyszkolą ją, aby stała na własnych nogach.
Tak, wygląda na to, że chce więcej walidacji i / lub mentoringu, a on po prostu zaczyna „pracować samodzielnie”.
... * „którego ** nie potrzebuję **, aby usłyszeć ten poziom szczegółowości„ * LUB * ”, którego ** nie chcę ** słyszeć tak szczegółowości, dopóki nie będzie to nieuniknione *”?Widziałem programistę, który zrozumiał czyjeś * nie potrzebuję * jako * nie potrzebuję, ale nadal jest to opcja *, ponieważ niektórzy programiści mogą oceniać wyrażenia logiczne bardziej technicznie.Trudno powiedzieć, czy tylko on się mylił.Czasami zbyt uprzejma odpowiedź (* nie potrzebuję * zamiast * nie chcę *) może wprowadzać w błąd.Spróbuj wyjaśnić, że w swoim nastawieniu * nie potrzebuję * oznacza * nie chcę *, a raczej użyj * nie chcę * jawnie.
Podoba mi się ta rada, myślę, że jest dobra, ale spróbuję powiedzieć, że jest trochę mniej konfrontacyjna.Całkowicie wyciąłbym zdania zaczynające się od „a jednak ...”, ale resztę zostawiłem
Nzall
2017-06-10 00:40:09 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Jedną rzeczą, która może być wykonalnym rozwiązaniem, jest zapytanie go, czy może dostarczyć te aktualizacje pocztą e-mail. Ma to wiele zalet:

  1. Tworzy ścieżkę dokumentu, dzięki czemu możesz śledzić postępy i łatwo zobaczyć, czy ewoluuje to, ile może zrobić i ile ma problemów;
  2. Czytanie tekstu jest szybsze niż słuchanie, jak ktoś mówi;
  3. Jeśli nie masz czasu, możesz go po prostu zignorować;
  4. możesz powiedzieć mu, aby ograniczył się do pewną liczbę wierszy, więc jest zmuszony, aby było krótkie i proste;
  5. działa asynchronicznie, więc nie musisz mieć obu dostępnych.

Mindwin właściwie zrobił bardzo dobry komentarz. Zamiast wysyłać e-mail, inną dobrą opcją byłoby przekształcenie go w wiki. W ten sposób nie musisz polegać na dokumentach e-mail, aby prowadzić rejestr. Wiki może być edytowane przez każdego, a podwładny może być tak szczegółowy, jak chce.

Miałem zamiar zasugerować to samo.Zaletą dodaną tutaj jest dziennik problemów i sposobów ich rozwiązania, chyba że te zadania nie są trudne na początku.
To rozwiązuje tylko połowę prawdziwego problemu.Prawdziwym problemem jest to, że ten pracownik marnuje czas dwóch osób, przekazując te niepotrzebne raporty o stanie.Nakazanie pracownikowi złożenia niepotrzebnego raportu w postaci e-maila, którego nigdy nie przeczytają, oznacza, że teraz marnuje on tylko czas jednej osoby (własny).To wciąż dużo straconego czasu.
@DavidRicherby: To wciąż świetna odpowiedź.E-maile nie zostaną przeczytane, ale będą przeszukiwane przez lata, gdy będziesz potrzebować informacji, których brakuje w dokumentacji.
@DavidRicherby to niekoniecznie stracony czas.Dokumentowanie tego, co robisz i jak rozwiązałeś pewne problemy, może pomóc później, gdy napotkasz podobne problemy.
Poproś go, aby ograniczył to do * n * liczby wypunktowanych punktów.
@DavidRicherby OP ma programistę, który jest faktycznie chętny do przedstawienia szczegółowego debreifingu, szczegółów rozwiązania i pełnego raportu ze stanu?Skonfiguruj go z jakimś systemem wiki i każ mu prowadzić dziennik.Pozwól mu siedzieć na jakimś dysku sieciowym, aż będzie potrzebny.Jeśli tak nie jest, po prostu wykorzystałeś kilka MB miejsca na pliki.Jeśli wybuchnie piekło, to uratuje sytuację.I założę się, że facet, który go zastąpi, użyje tego.
Często stwierdzałem, że kiedy zaczynam przekładać myśli na „papier”, jestem w stanie odfiltrować rzeczy, które nagle wydają mi się niepotrzebne.Jestem w stanie lepiej ustrukturyzować moją komunikację i zachować zwięzłość i na temat.Więc oprócz oszczędności czasu OP, ta sugestia może ostatecznie zaoszczędzić czas młodszego programisty, ponieważ zacznie on udostępniać tylko ważne informacje.
@Mindwin Myślę, że Twój komentarz powinien być postem.Może być najbardziej użytecznym deweloperem w zespole, jeśli przekierujesz jego wysiłki związane z dokumentacją do faktycznej dokumentacji.Zwykle trudno jest znaleźć jednego programistę, który w ogóle chce coś udokumentować.
B00MER
2017-06-10 04:37:59 UTC
view on stackexchange narkive permalink

To są klasyczne cechy osoby z aspergą (inaczej łagodnym autyzmem), wiem o tym, ponieważ jestem, a także kierownikiem ds. rozwoju / technicznego sr. Wykazuje oznaki tego, co niektórzy neurotypiści nazywają wyrzucaniem danych. Jeśli jest bardzo skoncentrowany na zadaniach, a ponadto bardzo skupia się na szczegółach, lub jeśli ma problemy z utrzymaniem kontaktu wzrokowego przez bardzo długi czas podczas rozmowy. Wszystkie oznaki łagodnego autyzmu są bardzo powszechne u programistów. Najprawdopodobniej ceni on twoją opinię na temat jego rozwiązania problemów, które zostały mu przekazane, a proste recenzje kodu / opinie testowe tak naprawdę nie zapewniają wąskiego zakresu szczegółów i potwierdzenia ze strony rówieśników, którzy również podzielają zainteresowania kodowaniem.

p> Obecnie jestem liderem technicznym i robię to, co brzmi tak samo jak ty, ale dla mnie jednak, aby być bardziej funkcjonalnym i nie tak dziwnym, pracuję zdalnie w 90% przypadków. Jeśli to możliwe, zezwolenie na pracę zdalną może pomóc.

Ostatecznie jednak najlepiej jest porozmawiać z nim o tym bezpośrednio, ale weź pod uwagę fakt, że może on oczekiwać od Ciebie wskazówek i aprobaty. Tak więc pozytywne opinie, takie jak konstruktywna krytyka, są najlepszym podejściem. Ale jak ktoś inny wspomniał w komentarzu, dokumentacja byłaby najlepszym sposobem rozwiązania problemu. To dla niego ujście, jest udokumentowane (prawdopodobnie za dużo) i daje odpowiedź, gdy przerywa jego rozmowy z tobą na głos. Ale wytrwałość w zatrzymywaniu zrzutu danych i zachęcanie go do zapisania myśli w dokumencie pomaga wszystkim w końcu lepiej. W ten sposób nie jest to odbierane jako irytacja, jednocześnie zachowując swoje możliwe potwierdzenie ciebie i innych członków zespołu, z którymi może robić to samo.

https://blog.codinghorror.com/software- zespół-programistów i aspergera /

Właściwie to ja mam zespół Aspergera :) Nie jestem oczywiście pewien, ale nie widzę w nim wielu znaków, których bym się spodziewał, poza tym, że nie wychwytuje się w kolejkach społecznościowych do zakończeniarozmowa ... i równie dobrze mogę być ja, kierując się w kolejce.
Wydaje się, że jesteśmy wszędzie w IT.Mówi się, że jeśli spotkałeś jedną osobę z autyzmem, spotkałeś tylko jedną osobę w spektrum.Zasadniczo może na innej części spektrum.Z tego, co opisałeś, przypomniało mi to, że wiele razy moja druga połówka musiała mi przypominać, że porzucam dane i nie odbieram wskazówek, że druga strona nie słucha dużo i nie odpowiada.Jak mówisz, sprawia to, że czytanie sygnałów społecznych jest trudne.Może nie byłeś w stanie go przeczytać.Myślę, że kawałek doktora byłby najlepszym rozwiązaniem.„Muszę uciekać, prześlij mi e-mailem dokumenty, dzięki”
Nie jestem na spektrum (AFAIK), ale uważam, że muszę od czasu do czasu robić zrzuty danych, mówiąc głośno, aby wzmocnić to, czego się właśnie nauczyłem, lub potwierdzić sobie, że dokonałem właściwego wyboruo czymś itp. Przez większość czasu mogę to zrobić sobie po cichu (kiedy zaczynam pracę w nowym miejscu, czasami słyszę o tym trochę delikatnego marszczenia, ale stwierdziłem, że prawie wszyscy, na spektrum lubw przeciwnym razie robi to do pewnego stopnia).Może to być sposób, aby mu zasugerować (tj. Porozmawiać cicho ze sobą), jeśli * wyrzuca * dane i czujesz się komfortowo, sugerując takie.
@Toby, możesz użyć metody gumowej kaczuszki, ale zamiast używać jej do debugowania, tylko po to, by opisać rozwiązanie problemu.Jeśli nie masz biura do zamykania drzwi, być może oczyść je z wszystkimi wokół, aby ludzie nie myśleli, że zwariujesz.W linku, który zamieściłem na końcu mojej odpowiedzi, są też inne oznaki zespołu Aspergera.Jest też wiele witryn do przetestowania, takich jak https://psychology-tools.com/autism-spectrum-quotient/ Nie jest to ostateczny dowód, ale może pomóc jako punkt odniesienia, jeśli masz pewne powiązane cechy.
JasonJ
2017-06-09 20:34:01 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Moja sugestia była taka, że ​​kiedy cię złapie, zapytaj, czy ma pytanie, na które potrzebuje odpowiedzi, czy po prostu chce ci coś zaktualizować. Jeśli ma pytanie, skup się na nim i udziel najlepszej możliwej odpowiedzi. Jeśli nie ma pytania, wyjaśnij, że wolisz otrzymać aktualizację w wiadomości e-mail, którą możesz przejrzeć, gdy będziesz mieć czas.

Wygląda na to, że nie będzie przyjmował subtelnych wskazówek i musisz jasno powiedzieć, że nie masz czasu, aby mu poświęcać się poza formalnym 15-minutowym spotkaniem. Bądź stanowczy i nie bój się go powstrzymać, mówiąc: „To jedna z tych dyskusji, o których rozmawialiśmy podczas naszego ostatniego spotkania, podczas których przeprosiłeś i powiedziałeś, że będziesz pracować”

Brzmi podobnie do ludzi, których znam z zaburzeniami lękowymi, ale jak sobie z tym radzić, jest niestety poza miejscem pracy.

Podoba mi się pomysł, by dać mu ujście dla wszystkich „a potem… ale to nie zadziałało, więc… i to było o wiele lepsze i przyszło mi do głowy, że mogę wrócić i zrobić to…”. jak również "pluć.Wyślij to e-mailem.Pisanie może zająć mu tyle czasu, ile potrzebuje, OP może go przejrzeć i długo i szczęśliwie.
@KateGregory Też przyszło mi do głowy, ale czy wadą nie jest ryzyko, że poświęci nawet * więcej * czasu na pisanie takich e-maili niż na rozmowę osobiście?Jeśli po prostu przejdzie z mówienia do pisania, może to jeszcze bardziej obniżyć rzeczywistą produktywność.
OP nie wydaje się być zmartwiony utratą produktywności reportera przez mówienie, ale raczej produktywnością OP przez konieczność słuchania.@jpmc26
@KateGregory Zgadzam się, że pytający koncentruje się głównie na swoim czasie.Dlatego radzenie temu pracownikowi, aby marnował tylko swój własny czas, na pisanie niepotrzebnie szczegółowych wiadomości e-mail, które prawdopodobnie nigdy nie zostaną przeczytane, wydaje się tylko połowicznym rozwiązaniem prawdziwego problemu.
Oczywiście, lepszym rozwiązaniem jest „przestań opróżniać swój mózg, mówiąc mi, co zrobiłeś w jakiejkolwiek formie, i uzyskaj lepszą ocenę tego, co mam powiedzieć”.Ale OP kilka razy prosił o to bez powodzenia.Więc „jeśli musisz to wyciągnąć, wyślij to w e-mailu, który przeczytam, kiedy będę mógł, co może nigdy nie być” jest lepsze niż „nie krępuj się losować mnie z nieplanowanym zrzutem mózgu 15-30 w dowolnym momenciezobacz mnie ”, prawda?Jeśli dana osoba nie zrobi wystarczająco dużo, to inny problem.Mogą zrobić więcej, jeśli w razie potrzeby opróżnią mózg.
Zamiast wiadomości e-mail możesz też dać mu gumową kaczkę, jeśli potrzebuje tylko gniazdka, z którym może porozmawiać, aby ją przetworzyć.https://en.m.wikipedia.org/wiki/Rubber_duck_debugging
Chris G
2017-06-09 20:41:05 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Kluczem jest wskazanie tego, kiedy to się dzieje.

Niech zatrzyma się, zastanów się, co robi, dlaczego to robi, i określ, czego naprawdę szuka na podstawie tych interakcji.

Być może jest naprawdę podekscytowany tym, co zrobił i chce podzielić się swoim odkryciem, nauką i zmaganiami. To dobra rzecz, aby zachęcić, ale trzeba by było przekierować do lepszego formatu. Być może powinien napisać do zespołu wiadomość e-mail z nową wiedzą lub udokumentować ją na stronie wiki zespołu.

Chcesz uważać, aby nie pozwolić jej pasywnie kontynuować, biernie agresywnie go ignorować lub agresywnie rozerwać / złam go. To dobra trasa na spacer, ale to jest wyzwanie związane z byciem menedżerem.

curt1893
2017-06-09 20:23:37 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Wygląda na to, że wykonałeś już wszystkie rzeczy, które normalnie sugerowałbym, takie jak ustalenie harmonogramu spotkania w celu omówienia problemów, ale jeśli w ogóle się nie poprawia, może nie być żadnych kroków konstrukcyjnych, które brać.

Być może będziesz musiał dokładniej przyjrzeć się jego zachowaniu, aby dokładnie określić, dlaczego mówi ci to wszystko, aby rozwiązać swój problem. Być może w swojej ostatniej pracy przełożony go skarcił za to, że nie informował ich o tym, i to przesadnie rekompensuje. Wygląda na to, że zajmie ci to trochę czasu, ale być może byłaby to dobra inwestycja, jeśli nie przeszkadza ci to.

Jedna rzecz, która przychodzi na myśl, to odciąć go wcześniej, mówiąc, że masz ważny osobisty telefon do wykonania, a po kilku minutach powiedz mu, że musisz przerwać rozmowę. (Nie wiem, ile razy to zadziała).

Druga, najbardziej ekstremalna opcja, jeśli masz taką możliwość, rzuć kogoś innego pod autobus i uczyń go swoim bezpośrednim przełożonym i osłoń siebie. Postawienie osoby między tobą a nim może cię uwolnić.

Wrzucenie kolejnego niewinnego współpracownika pod autobus rodzi urazę nie jednej, ale teraz dwóch osób.I nie ma gwarancji, że rozwiąże problem.
Dobra sugestia co do potencjalnej przyczyny, zła sugestia, aby wyrządzić komuś krzywdę +0
Jestem w 94% pewien, że ostatni akapit to bardziej żart.
@corsika pomijając, jak mało sensowna jest sugestia, jakieś wskazówki?Ponieważ dla mnie wygląda to poważnie.Źle doradzony, ale poważny
Zamiast wyznaczać przełożonego, bardziej odpowiedni byłby kumpel - ktoś, kto jest w tym samym punkcie krzywej, ktoś, kto mógłby skorzystać ze wszystkich wyjaśnień, uznać je za interesujące i odpowiedzieć, dzieląc się własnymi doświadczeniami.
Część „rzucanie kogoś pod autobus” to żart, tak.Jestem za tworzeniem pod-zespołów w dużym zespole, dając większej liczbie ludzi możliwość przywództwa.
@Patrice Jeśli sarkazm nie każe ci myśleć "czekaj ... co?"to nie jest wystarczająco zabawne.Tagi `` i Kappas zrujnowały ludziom zdolność dostrzegania tego na wolności.
Darren Ringer
2017-06-10 06:57:22 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Myślę, że możliwe, że ten programista po prostu odczuwa brak postrzeganych konstruktywnych informacji zwrotnych, prawdopodobnie mając nadzieję, że wyjaśniając jego działania, przestaniesz go poprawiać lub przedstawisz sugestie dotyczące dalszej pracy lub ulepszeń.

Może być możliwe utworzenie sformalizowanego składnika opinii w procesie przeglądu kodu, aby zaspokoić tę pozorną potrzebę.

Oczywiście może być tak, jak sugerowało wielu innych, a on jest po prostu samotny lub niepewny siebie. Możliwe, że po prostu odczuwa brak postępów w swoim rozwoju osobistym jako programista i liczy na dodatkową pomoc.

EDYCJA: Widzę, gdzie napisałeś:

Ja Zaproponowałem mu, że każdego ranka będę spotykał się codziennie przez 15 minut, aby przekazać mi aktualne informacje, ale to wcale nie zmieniło jego zachowania; po prostu dało mu to gwarantowaną platformę, oprócz tego, kiedy zdecydował się rozpocząć inne rozmowy.

To zdecydowanie zgodne z tym, o czym myślałem, ale 15-minutowa sesja rano nie jest koniecznie najbardziej produktywny sposób radzenia sobie z tym. Dla mnie przynajmniej nie doszedłem do komunikatywnego stanu zamieszania w mojej pracy do co najmniej 10:30. Wejście w kontekst programowania zajmuje trochę czasu. Jeśli mój szef rozmawia ze mną przez 15 minut rano, mogę zagwarantować, że nie pamiętam zbyt wielu szczegółów z tego, co robiłem poprzedniego dnia. Oczywiście możesz tu zająć stanowisko i zażądać od niego sporządzenia notatek z tego spotkania poprzedniego popołudnia.

Sascha
2017-06-09 20:22:10 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Co mi pomogło

  • Umów się z nim na regularne, 15–20 minutowe spotkania na określony czas (np. 2-3 tygodnie) i poproś go o zatrzymanie jego pytania do tego czasu lub ich rozgryźć. Nalegaj, by dotrzymał tego harmonogramu

  • Zaakceptuj jego rozwiązania, nawet jeśli nie są doskonałe. Musi nabrać pewności siebie, że może rozwiązać problem i podjąć decyzję.

Brethlosze
2017-06-10 15:56:22 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Kilka przydatnych zwrotów, których możesz użyć za każdym razem:

  • „Porozmawiajmy o tym w ten piątek”,
  • „Czy możesz przygotować raport z tym? Sprawdzę to później ”,
  • „ Jeszcze tego nie sprawdzałem, daj mi w tym tygodniu ”,
  • „ Jeszcze nie sprawdzono, byłem zajęty ”,
  • „ Czy rozmawiałeś o tym z Bobem? ”,
  • „ Jak twoja rodzina? ”.

I kilka rozwiązań: - Ustal tygodniowy harmonogram kontroli, - Przeprowadź inny twój pracownik, aby być jego kontrolerem, - rozmawia na inne tematy, nie tylko o kodowaniu.

Kluczem jest to, aby uświadomił sobie, że jesteś zapracowanym szefem, a nie wolnym kolegą. dlatego masz dni przerwy na te tematy.

To jest problem dyscypliny. Możesz o tym porozmawiać w piątek, ale nie w środę, więc dowiaduje się, że ma tygodniowy czas na rozwiązanie tych problemów razem z Tobą.

kolsyra
2017-06-12 12:52:42 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Jako starszy programista i jego menedżer, słuchanie podwładnych jest częścią twojej pracy. Wiesz, ile szczegółów podaje, więc mówiąc tak, aby przejść dalej, zasadniczo zgadzasz się na tak wiele szczegółów.

Myślisz, że coś zajmuje 15 minut, ale najwyraźniej trwa to dłużej. Moja sugestia jest następująca:

  • Zapytaj go, ile czasu potrzebuje
  • Wyjmij dokładnie tyle czasu ze swojego kalendarza i usiądź z nim. Kiedy czas się skończy, wyjdź.

Jeśli okaże się, że Ty osobiście nie masz tyle czasu, znajdź kogoś, kto to robi, albo zwolnij chłopak. Utrzymywanie pracownika bez zaspokajania jego potrzeb na dłuższą metę sprawi, że Ty i oni będziecie nieszczęśliwi.

Konrad Höffner
2017-06-12 20:11:21 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Jeśli jesteś w środowisku akademickim, poproszenie go o napisanie pracy byłoby idealnym ujściem jego szczegółowych informacji. W przeciwnym razie sugerowałbym blog dla programistów, na przykład na GitHub Pages, który jest bardzo szybki w konfiguracji i już teraz zapewnia kontrolę wersji.

Foster Gough
2017-06-14 03:37:18 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Jedną rzeczą, której nie widzę w innych odpowiedziach, jest to, że częścią jego pracy jest filtrowanie informacji, zwłaszcza że zajmuje stanowisko niższego szczebla. W końcu będzie musiał mieć dobrą intuicję, co jest ważne, aby powiedzieć innym; Obecnie jego wartością dla grupy jest pochłanianie mniej intensywnych zadań, aby starszy programista miał czas na większe zadania. W przyszłości konieczne będzie, aby określił, jak interesujący jest każdy element projektu podczas komunikowania sukcesów i wyzwań.

Może powinieneś skupić się na pomaganiu mu w tym, prowadzeniu go i ograniczaniu, aby dowiedzieć się, jak aby odfiltrować to, co ważne. Ponieważ jest mniej doświadczony, czasami popełnia błąd, ale to od Ciebie zależy, czy stopniowo będzie coraz mniej zależny od Twojego doświadczenia.

GwenKillerby
2017-06-10 11:27:56 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Jako rozszerzenie wiadomości e-mail modus operandi , spraw, by użył FORMULARZA!
Jak w: sformalizowany formularz do wypełnienia z dwiema głównymi kategoriami:
a. aktualizacje statusu
b. rzeczy, które nie mogą być kontynuowane bez Twojej zgody (potrzebuje tymczasowych zadań, aby było to wydajne i nie tracił czasu na czekanie na Ciebie)

c. Nie dodawaj kategorii „Pilne”… celowo!

Dan
2017-06-09 23:25:33 UTC
view on stackexchange narkive permalink

To wygląda na bardzo nietypową sytuację. Prawie ekstremalne. W tym momencie musisz ponownie rozważyć, czy to twój problem. Jeśli pracownik miał tyle przypomnień, a nadal nie może prawidłowo pracować, nadszedł czas, aby zaangażować dział HR.

Udokumentuj zakres problemu. Umieść to w godzinach utraconej produktywności. Umów się na spotkanie z menedżerem HR. Usiądź z kierownikiem HR i pracownikiem i przeanalizuj problem. Zwróć uwagę, że dzieje się to w jego / jej pliku i ile czasu spędziłeś już na próbach poprawienia tego i MUSI to zostać zmienione. Delikatnie zasugeruj, że jeśli jest to kompulsywne zachowanie, którego pracownik po prostu nie może sam naprawić, może być konieczne skorzystanie z pomocy eksperta psychologa.

szorstki, karny, bez emfazy i zakłada, że problem jest całkowicie jego.


To pytanie i odpowiedź zostało automatycznie przetłumaczone z języka angielskiego.Oryginalna treść jest dostępna na stackexchange, za co dziękujemy za licencję cc by-sa 3.0, w ramach której jest rozpowszechniana.
Loading...