Pytanie:
Czy otrzymywanie pomocy podczas rozmowy kwalifikacyjnej na odległość jest nieetyczne?
BBQ_Ribs
2020-07-24 15:47:19 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Proces rozmowy kwalifikacyjnej w firmie polega na wysłaniu rozmówcy zadania, które musi wykonać za kilka dni / tygodni, i odesłaniu go z powrotem do oceny. Otrzymałem takie zadanie.

Sam rozwiązałem zadanie, po czym wysłałem rozwiązanie do mojego bliskiego przyjaciela, który ma większe doświadczenie w tej roli, aby mógł dokładnie sprawdzić moje odpowiedzi i zaproponuj kilka sugestii, jak mogę ulepszyć moje rozwiązanie, zanim wyślę je do firmy. Nie zamierzam ujawniać faktu, że otrzymałem pomoc od bliskiego przyjaciela.

Czy to nieetyczne?

Dlaczego uważasz, że zgłaszanie cudzej pracy jako własnej jest etyczne?Fakt, że nie planujesz tej uwagi, powinien być Twoją odpowiedzią.
Czy inna pomoc (Internet itp.) Jest wyraźnie dozwolona lub zabroniona?
Czy będziesz codziennie prosić tego przyjaciela o pomoc, jeśli rzeczywiście dostaniesz pracę?Czy zgadzają się na wspieranie twojego zatrudnienia w ten sposób?Ryzyko polega na tym, że zostajesz zatrudniony na podstawie oczekiwań, że posiadasz umiejętności swojego przyjaciela, a następnie poczujesz się źle przygotowany do odniesienia sukcesu w pracy.
Już skorzystałeś z pomocy przyjaciela.Więc dlaczego zadajesz to pytanie po tym?
Dlaczego nie wysłać go do firmy, a następnie wysłać do znajomego?W ten sposób firma otrzyma Twoją oryginalną pracę, a Ty także otrzymasz informację zwrotną?Nieco inny porządek i całkowicie etyczny.
Co to za dziedzina?Czy jest to dziedzina, w której współpraca, badania i sprawdzanie są normalną częścią pracy (np. Programowanie)?A może jest to praca, w której oczekuje się, że będziesz pracować sam?
Myślę, że pytanie może nie jest zbyt dobrze sformułowane, ponieważ jeśli oczywista odpowiedź brzmiałaby „nieetyczna”, mogłaby również brzmieć „prawdopodobnie sprawiedliwa”!Należy wziąć pod uwagę, że biorąc pod uwagę odległe okoliczności, być może wszyscy kandydaci pomyśleliby o tym, a uczciwy wniosek byłby niekorzystny (jak często, niestety).Uważam, że to czerwona flaga, jeśli firma prosi o wykonanie zadania, którego wykonanie zajmuje tygodnie, a ludzie mają coś do zrobienia.Jedno ostrzeżenie: aplikacja może mieć pytania, na które wiedzą, że nie powinieneś poprawnie odpowiadać na podstawie Twojej wiedzy, które mogą być podejrzane, jeśli zostaną odpowiednio udzielone
Jedenaście odpowiedzi:
Patricia Shanahan
2020-07-24 18:07:08 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Jednym z przydatnych testów na pytania etyczne jest „Gdyby wszyscy zainteresowani tą kwestią dokładnie wiedzieli, co robię, postąpiliby inaczej lub mniej o mnie myśleli?”

W tym teście odpowiedziałeś własne pytanie, pisząc „Nie zamierzam ujawniać faktu, że otrzymałem pomoc od bliskiego przyjaciela”.

Jeśli naprawdę uważasz, że to etyczne, a pracodawca chciał na to zezwolić, czuć się komfortowo, dołączając do odpowiedzi notatkę mówiącą dokładnie, jaką pomoc otrzymałeś od znajomego.

IMO to pytanie nie zostało poproszone o zdobycie wiedzy.To pytanie zostało zadane, aby uzyskać potwierdzenie, aby złagodzić dysonans moralny.OP wiedział już, że to błąd, ale chce, aby ktoś powiedział inaczej.Gdyby naprawdę myśleli, że to w porządku, nawet nie pomyśleliby, żeby zapytać.
@Nelson Ostatnio zauważyłem alarmującą liczbę pytań od użytkowników 1-rep., Które wydają się mieć dokładnie ten cel: „Zrobiłem coś złego, myślę, że zło było naprawdę dobre, powiedz mi, że mam rację”.
@F1Krazy Rzeczywiście, z biegiem lat sytuacja się pogarszała i bardzo wiele z nich trafiło na listę pytań Hot Network.Jeśli wystarczająca liczba osób zgodzi się, że jest to szkodliwe dla witryny, * mogą * zostać wyjęci spod prawa przez meta konsensus.
@Mast: Uważam, że pytania z dużą liczbą głosów w dół nie trafiają na listę HNQ.Nawet bez meta, zdrowe głosy przeciwne pomagają w zarządzaniu witryną.
Chociaż jest to przydatne, nie wystarczy samo oceniać.Pamiętam, że zdałem test, w którym kluczowe informacje zostały celowo zaniedbane, aby zobaczyć, jak dobrze kandydaci poradzą sobie w nieprzewidywalnych scenariuszach.Chodziło o miejsce na staż, a prośba o pomoc została uznana za akceptowalną (w rzeczywistości był to ukryty wymóg).Chociaż ujawniłem informacje, nie było to wyraźnie wymagane w instrukcji.
@RamonMelo, to bardzo dziwne - * ty * nie znałbyś szczegółów, ale jakiś przypadkowy przyjaciel w jakiś sposób dobrze zrozumiał, co jest potrzebne do zadania powierzonego przez absolutnie niepowiązaną firmę / organizację / osobę ...
@AlexeiLevenkov cóż, w moim przypadku po prostu zapytałem bezpośrednio rekruterę, ale ktoś inny mógł poprosić o pomoc wtajemniczonego lub byłego pracownika.W branży oprogramowania nie jest to takie niezwykłe, a niektóre narzędzia tworzą nawet wizualne reprezentacje tego, kto-co-zrobił.Nie jesteśmy również pewni, czy „bliski przyjaciel” nie jest powiązany z firmą (ale prawdopodobnie byłby to kolejny problem etyczny).
@Mast, dlaczego miałyby być szkodliwe, są miłym kamieniem węgielnym podstawowych wartości, które powinny być jasne i mogą uczyć kilka osób w drodze do gorąca.Wydaje się, że z przewagą egoistycznego myślenia „tego, co jest dla mnie” i globalizacji „sfer wartości moralnej”, część edukacji moralnej jest częścią edukacji „wiedzy”.
fran
2020-07-24 16:06:49 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Czy to nieetyczne?

Krótka odpowiedź brzmi: Tak

Mógłbyś przeprowadzić własne badania, więc Google skorzystaj z innych źródeł (podręczniki) do twojego zadania.

Poproszenie kogoś o zredagowanie twojej pracy oznacza, że ​​nie jest to twoja praca.

Przecież pracodawca płaci za twoją wiedzę i co możesz przynieść do organizacji.

Podejrzewam, że nie byłbyś jedyną osobą, która podejdzie do tego zadania w ten sposób.

Ostatecznie jest to osobista decyzja, i gdzie stoisz ze swoimi wartościami.

Lekko zredagowałem odpowiedź, aby podkreślić pytanie.Jeśli nie wyrażasz zgody, cofnij zmianę.
Długa odpowiedź brzmi: Yeeeeeeee
Old_Lamplighter
2020-07-24 17:43:12 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Tak, to nieetyczne.

Kiedy kogoś testuję, bardziej chcę wiedzieć, co myśli, niż ma rację.

Kiedyś udzieliłem wywiadu technicznego, w którym facet nie potrafił odpowiedzieć na żadne z moich (celowo trudnych) pytań. Zatrudniliśmy go, ponieważ udzielił UCZCIWYCH odpowiedzi. Braki techniczne zawsze można rozwiązać poprzez szkolenie / edukację i w wielu przypadkach nie są one przełomem.

Może również powrócić, aby cię ugryźć, gdy znajdziesz się w pracy i nie osiągasz wyników na poziomie, który myślą, że jesteś w stanie występować.

Uwaga: zbyt wiele firm wciąż szuka prawie doskonałych umiejętności technicznych pasujących do stanowiska, a nie motywacji i umiejętności miękkich kandydata (tak jak opisujesz chęć uczenia się nowych rzeczy)
@javadba A jednak wyglądasz na zwykłych anty-młodych ludzi.Mam 24 lata, wszystkie testy techniczne w poprzedniej pracy kierowałem, gdy miałem 22-23 lata i całkiem nieźle sobie radzę z tą odpowiedzią, szukam entuzjazmu i chęci uczenia się znacznie więcej niż dokładności technicznej, szczególnie jeśli tymoże przeprowadzić test w warunkach, które pozwalają na oszukiwanie, jak sugeruje to pytanie
@CamiloTerevinto Tak, wolałbym pracować z entuzjastycznym, uczciwym pracownikiem, któremu brakuje umiejętności, niż gorącym strzelcem, który jest przegranym działem lub nie może dogadać się ze swoim zespołem
@Marco Nie mogłem się bardziej zgodzić, a firmy, które to robią, nigdy mnie nie zatrudnią, ani nie chciałbym dla nich pracować.Testuję strasznie, nie mogę testować, żeby uratować życie, jedyne co mogę zrobić to praca.
nvoigt
2020-07-24 17:36:15 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Myślę, że to szara strefa. Gdyby wykonali za Ciebie pracę, byłoby to nieetyczne. Gdyby część tego zrobili dla Ciebie, byłoby to nieetyczne.

Robisz to wszystko, a po zakończeniu otrzymujesz sugestie, jak to poprawić? Zakładając, że sam wprowadzasz ulepszenia i nie każesz im ich robić, powiedziałbym, że to bardzo graniczne, okej.

Mam na myśli to, co robimy. Pracujemy w zespołach, oceniamy pracę kolegów, reagujemy na sugestie z zewnątrz i na koniec mamy nadzieję stworzyć najlepszy produkt.

To wszystko, co wszyscy sugerujemy w wywiadach, prawda? Pisemne CV lub list motywacyjny - czy powinno to zostać sprawdzone przez jak największą liczbę osób? Absolutnie! Czy na koniec podajemy listę wszystkich osób, które pomogły? Nie, nie chcielibyśmy.

Zdecydowanie powinieneś móc powiedzieć, że wykonałeś całą pracę nad tym. jeśli jakieś sugestie dotyczące ulepszeń zostały przekazane przez znajomego, którego też pokazałeś, osobiście nie miałbym nic przeciwko. Nie wspominając o tym przyjacielu z przodu też by mi odpowiadało.

Ale w pewnym momencie może pojawić się pytanie lub nawet przypadkowa uwaga, jak „więc zrobiłeś to wszystko sam”. Okłamanie w tym pytaniu byłoby rzeczywiście nieetyczne. Przygotuj się więc, co chcesz zrobić, gdy pojawi się to pytanie. Nie mogę ci powiedzieć, co masz robić, niezależnie od tego, czy chcesz być prawdomówny, czy oszukiwać, ale jąkanie, zwlekanie, unikanie lub myślenie o tym pytaniu z pewnością da ci czarny ślad.

Nie jestem pewien, dlaczego miałbym w ogóle pytać "zrobiłeś to sam", takie zadania (iz faktu, że op nie mówi tego to bezpieczne założenie "są dla OP do samodzielnego zakończenia, a nie znalezieniagrupa, aby to zrobić. Konieczność ponownego zapytania „czy zrobiłeś to sam?”, ponieważ punkt krytyczny etyczny wydaje się być niewłaściwy. Tak, normalnie pracujemy w zespołach, ale to nie działa, to test przesiewowy.
Kiedy mówisz o pracy w grupie, brzmi to tak, jakby ich znajomy wykonywał inną pracę niż komentowanie.Zakładam, że wszystko, co zrobił ich przyjaciel, to sugestie ulepszeń, które OP zrobił samodzielnie.Inaczej wygląda „praca grupowa”.Gdybyśmy mieli pracować w grupach, a ja wykonywałbym całą pracę, a ty po prostu siedziałaś przy ich komentarzach, w ogóle nie rozważałbym tej pracy w grupie.
Wzajemne oceny nie są wysiłkiem grupowym?Z pewnością brzmią jak kluczowy element każdej pracy zespołowej.
Cóż, jeśli pracujesz dwa tygodnie, a ja spojrzę na to i powiem „tak, to naprawdę wygląda dobrze”, czy uważasz, że zrobiliśmy to jako projekt grupowy?
Tak.Posiadanie kogoś, kto potwierdzi, czy praca jest poprawna, czy nie, jest równie przydatne.Podobnie jak w przypadku codziennych PR programistycznych, które nie pozostawiają komentarzy, ale po prostu akceptują pracę, są tak samo cenne, jak te z opiniami.Wciąż z nich korzystasz.
@nvoigt Widzieliśmy tyle „oszustw CV”, że na początku rozmowy kwalifikacyjnej na miejscu postawiliśmy wszystkim kandydatom następujące zadanie: mają 20 minut na napisanie streszczenia swojego CV, bez dostępu do jakichkolwiek informacji referencyjnych.To „interesujące”, jak wielu z nich nie pamięta większości z tego, co twierdzili, że zrobili podczas swojej edukacji i poprzednich prac!
Jako firma oczekuję, że wykonasz zadanie na poziomie wysłanego zadania.Jeśli potrzebujesz w tym celu pomocy z zewnątrz, a pomoc z zewnątrz nie jest gotowa wesprzeć Cię przez cały okres zatrudnienia, to źle reprezentujesz siebie.
@alephzero, możesz to przemyśleć.Jako osoba z okropną pamięcią nie byłbym w stanie tego wszystkiego sobie przypomnieć… dlatego przede wszystkim * mam * pisemne CV.
@alephzero - LMAO Od razu powiedziałbym ci, żebyś się odpieprzył.Ledwo pamiętam, kiedy urodziło się moje dziecko, a chcesz, żebym pamiętał, kiedy 15 lat temu zacząłem pracować dla jakiejś nieistotnej firmy?Jaka firma polega na czymkolwiek w CV podczas zatrudniania?Na pewno niezbyt dobry.
if NewQuestion voteCLOSE
2020-07-26 23:38:07 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Wyślij im obu. Następnie powiedz im, że kolega, który znał temat i zastosował swoje sugestie, sprawdził kod.

Całkiem.Czym by się to różniło od tego, jak oczekiwaliby od ciebie zachowania, gdyby cię zatrudnili?
David Hammen
2020-07-25 15:32:48 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Nie zamierzam ujawniać faktu, że otrzymałem pomoc od bliskiego przyjaciela.

Widzę tylko dwa powody, aby tego nie ujawniać. Po pierwsze, w głębi serca wiesz, że oszukiwałeś. Drugą jest to, że w głębi serca wiesz, że potencjalny pracodawca powinien szukać raczej zatrudnienia twojego bliskiego przyjaciela niż ciebie.

Większość uczelni wymaga, aby studenci podpisali oświadczenie potwierdzające, że student nie otrzymał pomocy od innej osoby na teście. Dotyczy to wszystkiego, od krótkiego egzaminu zamkniętego do kilkutygodniowego egzaminu otwartego. W przypadku egzaminów otwartych zazwyczaj student może przeglądać notatki, podręczniki, konsultować się z biblioteką, a nawet korzystać z internetu. Ale konsultowanie się z przyjaciółmi, bliskimi lub nie, jest verboten.

Świat pracy jest jeszcze bardziej restrykcyjny niż na studiach, ponieważ konsultowanie się z osobami, które nie pracują nad danym projektem, grozi ujawnieniem zastrzeżonej wiedzy. Ryzyko to może występować nawet w firmie, nie mówiąc już o „bliskich znajomych”, którzy mogą lub nie pracują dla konkurencji.

HenryM
2020-07-24 18:07:18 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Etyczny

zgodnie z przyjętymi standardami postępowania. Merriam-Webster

To nie jest standardowym ani akceptowanym postępowaniem w branży technologicznej, aby pozwolić komuś innemu przystąpić do rozmowy kwalifikacyjnej / testu kwalifikacyjnego za Ciebie lub pomóc Ci. Chyba że faktycznie jest osobą zarządzającą testem.

Ponadto, jeśli dostaniesz pracę, nie będziesz mieć pewności siebie w wykonywaniu zadań bez dodatkowej pomocy ze strony przyjaciela (lub innych osób). Czy myślisz, że twój przyjaciel będzie zainteresowany wykonywaniem dla ciebie pracy? Albo że etyczne byłoby wysyłanie wewnętrznych dokumentów firmy i informacji o klientach do znajomego? Robisz rzeczy, które później doprowadzą do kolejnych problemów. Skoncentruj się na uczynieniu siebie osobą, która może zdać test bez pomocy.

A dla tych, którzy mówią, normalne jest otrzymywanie pomocy podczas pracy, oczywiście, ale tylko w zakresie rzeczy, których pracodawca by się spodziewał możesz potrzebować pomocy w oparciu o ich proces rekrutacji. Jeśli oszukasz proces, prawdopodobnie będziesz potrzebować pomocy w sprawach, na które pracodawca nie chciał poświęcać czasu! A ty, wiedząc o tym, prawdopodobnie nie będziesz szukał takiej pomocy wewnątrz firmy. Ponieważ nigdy nie oszukiwałem, aby dostać pracę, nie jestem ekspertem w procesie myślenia, ale wydaje mi się, że to jest prawdopodobny wynik.

Ostatni akapit nie wydaje mi się właściwy.użytkownik chce, aby jego znajomy sprawdził ponownie, nie oznacza to, że nie może wykonać zadania.Rzeczywiście, w wielu zawodach jest tak, że ktoś wykonuje zadanie, a ktoś inny dwukrotnie je sprawdza (zapewnienie jakości).Jeśli tak jest również w tej firmie, użytkownik w tej pracy wysyłałby wewnętrzne dokumenty i informacje o klientach do kogoś innego (wewnątrz firmy), co byłoby całkowicie etyczne.
„To nie jest standardowe ani akceptowane postępowanie…” diabeł tkwi w szczegółach.OP nie powiedział „niech ktoś podejmie test”.Przegląd oprogramowania jest podstawową zasadą oprogramowania, można by łatwo argumentować, że oglądanie naszego produktu przez innych nie stanowi problemu, a nawet normalne.
@Fattie Och, przestań.Pracowałem w technice przez długi czas i widziałem to wszystko.OP napisał: „aby mógł zaproponować kilka sugestii, w jaki sposób mogę ulepszyć moje rozwiązanie, zanim wyślę je do firmy”.Więc oczywiście planuje oszukiwać.Wyobraź sobie, że jestem na uniwersytecie i mówię do profesora: „tak, kazałem przyjacielowi przejrzeć moje odpowiedzi testowe, a potem zmieniłem je zgodnie z jego radą”.
@guest, czy kiedykolwiek miałeś firmę, która jako ekran przed zatrudnieniem dała Ci projekt / test oprogramowania do domu, w którym powiedzieli: „nie krępuj się poprosić znajomych o radę”?Nie bądź śmieszny.
@HenryM: Nie jestem śmieszny.Nie mówię, że to dobrze, że przyjaciel jest proszony.Ale argument „Jeśli musisz poprosić przyjaciela o podwójne sprawdzenie, oznacza to, że nie jesteś w stanie wykonać pracy”, nie jest właściwy, ponieważ może być nieprawdziwy.
@guest Zobacz mój ostatni akapit (dodany przed Twoim najnowszym komentarzem).
@HenryM: Nie widzę związku twojego akapitu z moim komentarzem.Podane tam argumenty uważam za dobre, inne argumenty mniej.
@guest Mówiłeś o tym, co można / należy zrobić „na wielu stanowiskach”. Wydaje się, że moją pierwszą odpowiedzią jest etyka przeprowadzania testów na rozmowę kwalifikacyjną ORAZ praca „w wielu zawodach”, podczas gdy tak naprawdę chodziło tylko o etykęscreening i wpływ uboczny (pewność siebie) i późniejsze konsekwencje nieetycznego podjęcia pracy.Teraz wyjaśniłem, dlaczego podchodzenie do pracy z powodu kłamstwa staje się ciągłym oszustwem.Nie ma to nic wspólnego z tym, czy ludzie, którzy uczciwie dostali pracę, mogą zadawać pytania / uzyskiwać pomoc w pracy.
PagMax
2020-07-24 18:35:07 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Wysłałem moje rozwiązanie do mojego bliskiego przyjaciela

Nie będziesz w stanie tego zrobić, gdy zaczniesz pracować (tj. udostępnić swoją pracę znajomemu, który jest nieznane firmie), więc tak, jest to nieetyczne i może być nielegalne, jeśli robisz to, gdy jesteś pracownikiem firmy.

Gdybyś właśnie zapytał znajomego o okej, bo to jest jak wyszukiwarka Google. Wysłanie całego pliku zdecydowanie nie znajduje się w szarym obszarze.

Edycja: Na podstawie głosów przeciwnych dodam do niego więcej kontekstu. Myślę, że celem tego rodzaju wywiadów jest to, że firma sprawdza, czy możesz wykonywać swoją pracę albo poprzez swoją wiedzę, albo samodzielnie wyszukując kod bez dzielenia się kodem z osobami, których nie znają! Musisz więc naśladować to zachowanie podczas rozmowy kwalifikacyjnej. O to mi chodzi.

W firmie, w której pracowałem, zachęcono nas, aby pozwolić komuś innemu dwukrotnie sprawdzić pracę (zapewnienie jakości).
@guest Nie dla outsidera, prawda?To miałem na myśli.Osoba, która recenzuje w firmie, jest firmie znana.W tym przypadku tak nie było.
W tym przypadku nie wykonujesz pracy poufnej, więc nie sądzę, aby było to porównywalne.Jeśli nie jesteś zatrudniony, jesteś osobą z zewnątrz i miejmy nadzieję, że firma nie przesyła Ci informacji wewnętrznych.
@JoeStrazzere Odczytuję to jako nielegalne, jeśli / kiedy OP rozpocznie nową pracę.W tym momencie nie będą mogli wysłać kodu projektu, nad którym pracują, na zewnątrz w celu uzyskania pomocy dla osób niebędących pracownikami, bez zerwania umowy o dzieleniu się własnością intelektualną.Chociaż nawet jeśli mam rację, myślę, że przydałoby się wyjaśnienie
@NeilSlater Tak, to miałem na myśli i nie zdawałem sobie sprawy, że to nie jest jasne.Były już na to świetne odpowiedzi, więc chciałem tylko zaznaczyć małą kwestię.Może komentarz byłby lepszy
@guest.Myślę, że jest porównywalny.To jest wywiad, więc chociaż praca, którą wykonali dla PO mogła nie być „prawdziwa / poufna”, OP musiałby traktować ją tak, jakby to była prawdziwa praca, którą wykonują dla firmy.To jest cały cel, o którym myślałem.
Myślę, że powinieneś bardziej uważać na tę rolę.W wielu przypadkach sprawdzanie pracy jest normalną częścią procesu i będziesz mieć dostęp do stron trzecich.W rzeczywistości w niektórych branżach brak kontroli pracy zostałby uznany za rażąco nieodpowiedzialny.
@gszavae Nawet jeśli jest to strona trzecia, jest to ktoś znany firmie (lub przez nią zatwierdzony).Nie przez przypadkowego przyjaciela pracownika.Ten przyjaciel mógłby konkurować o to, co wiedzą!
@PagMax To zależy.Na przykład w inżynierii oprogramowania normalne byłoby omawianie różnych komponentów na forach publicznych lub z nieznajomymi.Czy obawiam się, że ktoś ukradnie moją architekturę lub protokoły?Oczywiście nie.Trochę inaczej wygląda sytuacja, gdy ktoś przeprowadzi audyt twojego kodu, ale nie znamy dokładnej sytuacji.Na stosie przeglądu kodu znajduje się mnóstwo kodu.
@gszavae hmm ... Myślę, że masz rację.Nie jestem z programisty.tło ... więc może moja ekstrapolacja oparta na moim doświadczeniu nie jest precyzyjna.Dzięki!
WoJ
2020-07-26 14:14:46 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Czy to jest nieetyczne?

Nie, to nie jest nieetyczne.

Firma dostarczyła ci zadanie bez szczegółowych instrukcji (to właśnie ja uzyskać z pytania). Robisz wszystko, co w twojej mocy, aby odnieść sukces.

W prawdziwym życiu ludzie chodzą do SO, przyjaciół, forów, kościoła, aby uzyskać odpowiedź na swoje problemy z kodowaniem, więc nic dziwnego, że używasz w tym wszystkiego, co możesz

Teraz - i to jest ważne zastrzeżenie - musisz upewnić się, że Twoje własne rozwiązanie było „wystarczająco dobre”. W przeciwnym razie możesz skończyć ze stresującą pracą, w której nie będziesz w stanie nic zrobić, ponieważ będzie to poza twoimi możliwościami - naprawdę okropna sytuacja.

Thorbjørn Ravn Andersen
2020-07-27 13:09:46 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Proponuję po prostu wspomnieć, że „Kod został sprawdzony przez rówieśników przez XXX” (w tym pełne dane kontaktowe)

Oznacza to, że miałeś bardziej doświadczone oczy, które patrzyły na to, co zrobiłeś, i dajesz opinię na swoim rozwiązaniu, ale sam wykonałeś pracę! Możesz szczegółowo omówić, jakie były opinie, aby wiedzieli, czego się nauczyłeś w trakcie.

To mówi potencjalnym pracodawcom, że:

  • Wiesz, że posiadanie inni patrzą na Twój kod i odpowiadając na ich opinie, ulepszają Twój kod.
  • Wiesz, że ten proces ma nazwę i jak go używać.
  • Jesteś otwarty na ten temat. Recenzent nie napisał Twojego kodu, więc jest to Twoja własna praca, ale otrzymałeś taką pomoc, jakiej oczekiwałbym od Ciebie w scenariuszu pracy.

Powodzenia.

BittermanAndy
2020-07-24 17:28:42 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Czy jest to nieetyczne?

Może, ale niekoniecznie.

Po pierwsze, to ty jesteś rozmową kwalifikacyjną o tę pracę, a nie twój przyjaciel . O ile twój przyjaciel nie zechce wykonać za ciebie pracy, gdy dostaniesz pracę, powinieneś przedstawić swoją pracę bez jego udziału. Firma próbuje ocenić Ciebie, a nie kogoś innego.

Jednak jeśli instrukcje dotyczące zadania nie wskazują, że musisz je wykonać samodzielnie , możesz założyć, że możesz go wypełnić w dowolny sposób. W końcu ma to być cel zadania domowego: „realizmu” i wolności. Oznacza to, że używanie Google, przepełnienie stosu, a nawet wprowadzanie danych przez innych, to wszystkie prawidłowe opcje. Przeczytaj uważnie instrukcje i postępuj zgodnie z nimi.

(Osobiście uważam, że firma prosząca kandydata o wykonanie jakiegoś zadania w swoim czasie i tak niesłusznie nadużywa jego dobrej natury. Ale te firmy, które zdecydują się to zrobić musi to zawierać jasne instrukcje, w jaki sposób należy podejść do zadania i czy istnieją jakiekolwiek ograniczenia dotyczące czasu lub zasobów, do których kandydat powinien się ograniczyć. Jeśli tego nie zrobią, każde podejście jest całkowicie uczciwą grą).

Rzeczywiście, jest całkowicie normalne poproszenie znajomego o przejrzenie CV lub listu motywacyjnego. To nie jest taka sama sytuacja jak ta, ale można argumentować, że jest podobna.

Podsumowując: postępuj zgodnie z instrukcjami przy zadaniu. Jeśli nie ma instrukcji, możesz zrobić, co chcesz. Ale musisz być w stanie uzasadnić swoje zatrudnienie na tym stanowisku, niezależnie od tego, czy twój przyjaciel pomaga, czy nie, więc możesz rozważyć zrobienie tego samodzielnie.

Jeszcze nie głosowałem, ale widząc cztery głosy negatywne w tej sprawie, przyjrzałem się bliżej, aby dowiedzieć się, czy jest coś, czego ludziom może brakować.Nie mogę czytać w myślach tych ludzi, ale zauważyłem jedną rzecz, ta rada ignoruje opcję ponownego sprawdzenia w firmie, czy będą z tym w porządku.Odpowiedź wymaga również krystalicznie jasnych instrukcji bez uwzględnienia faktu, że wiele firm zaczęło praktykować zdalne zatrudnianie dopiero niedawno (z powodu pandemii) i może po prostu brakować doświadczenia, aby wykonać idealnie dopracowaną procedurę.
Twierdzę, że pracodawca nie powinien być zmuszony do mówienia kandydatowi, aby nie popełniał oszustwa.Może chodzi o to, że natknąłeś się na pracodawców, którzy nie przejmowali się (a oni wyraźnie to stwierdzili), gdybyś otrzymał pomoc od drugiej osoby.Ale to poza moim doświadczeniem.Jeśli chodzi o „niesprawiedliwe wykorzystywanie dobrej natury tego kandydata”.Cóż, zależy to od ilości wymaganej pracy i tego, czy naprawdę zwiększa to szanse na zatrudnienie, czy nie.Dawanie kandydatom testu przed rozmową kwalifikacyjną może być stratą czasu wszystkich na imo.
@HenryM - ale to nie jest oszustwo, jeśli nie łamie żadnej zasady.
@Davor Oszustwo ma miejsce, gdy kłamiesz, aby uzyskać coś wartościowego.


To pytanie i odpowiedź zostało automatycznie przetłumaczone z języka angielskiego.Oryginalna treść jest dostępna na stackexchange, za co dziękujemy za licencję cc by-sa 4.0, w ramach której jest rozpowszechniana.
Loading...