Pytanie:
Czy pokazywanie braku opinii jest profesjonalne?
L.Dutch - Reinstate Monica
2019-01-24 19:24:39 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Informacje ogólne : mój zespół ma za zadanie dostarczanie wymagań funkcjonalnych i przypadków użycia innemu zespołowi w tej samej organizacji. Drugi zespół jest odpowiedzialny za wdrażanie oprogramowania. Jestem łącznikiem z drugim zespołem.

Zeszłego lata, przeglądając dokumentację projektową, otrzymałem zadanie dostarczenia rzeczywistych przykładów określonego zestawu danych, aby oprogramowanie mogło być odpowiednio zaprojektowane do ich obsługi. Podałem przykłady i nic nie usłyszałem. Na początku tego miesiąca ponownie skontaktował się ze mną inny architekt zespołu, prosząc mnie o podanie przykładów danych, które już podałem.

Ponownie wysłałem przykłady i poprosiłem, aby dali mi znać, jeśli czegoś jest niejasne lub brakuje. Znowu kompletna cisza po drugiej stronie. Dzisiaj kierownik projektu rozsyła e-mail do inżynierów i menedżerów ds. Raportów z listą wszystkich otwartych działań do wykonania, w tym zadania w moim imieniu, z adnotacją „podane przykłady są niekompletne i bardzo ograniczone”.

Pytanie : Czy odpowiadanie na e-mail, podawanie dodatkowych danych i podkreślanie, że pomimo tego, że o to zapytałem, nie byłoby z mojej strony nieprofesjonalne, przez cały ten czas nie otrzymałem żadnej opinii? A może powinienem zachować to jako osobne wyjaśnienie z drugim zespołem?

Dlaczego jako łącznik między dwoma zespołami kontaktujecie się pocztą tylko raz w miesiącu?
Dziesięć odpowiedzi:
Old_Lamplighter
2019-01-24 19:40:08 UTC
view on stackexchange narkive permalink

To, co zrobili, było nieprofesjonalne.

Powinieneś odpowiedzieć na e-mail grupy, załączając kopie swoich oryginalnych e-maili i coś w tym rodzaju.

Bardzo mi przykro, że czujesz, że moje próbki były ograniczone. Jestem trochę zdezorientowany, dlaczego po raz pierwszy o tym słyszę, ponieważ dwa razy przesłałem przykłady, a nawet zapytałem, czy coś jest niejasne lub brakuje. Gdybyś odpowiedział, byłbym w stanie zająć się tą sytuacją w każdym przypadku. W przyszłości prosimy o natychmiastowe powiadamianie mnie o wszelkich problemach, abyśmy mogli uniknąć takich sytuacji.

Upewnij się, że odnosisz się do dat oryginalnych wiadomości e-mail, aby podkreślić znaczenie.

Komentarze nie służą do rozszerzonej dyskusji;ta rozmowa została [przeniesiona do czatu] (https://chat.stackexchange.com/rooms/88777/discussion-on-answer-by-richard-u-is-it-professional-to-make-visible-lack-odpłatne).
Nie musisz przepraszać za błędy lub uczucia innych osób.Na tego typu e-maile CYA należy odpowiedzieć w naturze, ponieważ wszyscy „menedżerowie raportujący” są już uwzględnieni.Radziłbym usunąć pierwsze zdanie, a resztę wysłać z opcją „odpowiedz wszystkim” (i rzeczywiście dołączyć daty oryginalnych e-maili i same e-maile jako załączniki).- W przypadku OP: nie dołączaj teraz dodatkowych danych, jest to problem spoza łańcucha e-maili CYA.
Problem polega na tym, że wiadomość e-mail sformułowana w ten sposób może wydawać się złośliwa i nieprofesjonalna, mimo że jest oparta na faktach.
@bob e-mail wysłany przez Lead był nieprofesjonalny.Snarky, tak, ale to jest TO.Cała branża została zbudowana na snarku.
@RichardU Tak, w IT jest * dużo * zgrzytów, ale to nie umniejsza faktu, że jakiekolwiek zarządzanie opiera się na umiejętnościach interpersonalnych.Odnoszący sukcesy liderzy w IT nadal muszą pielęgnować te umiejętności.Ale tak, snark jest znacznie bardziej powszechny w IT, więc możesz uciec z nieco więcej.
@bob odnoszący sukcesy liderzy IT nie ignorują e-maili, a następnie mówią, że ich nie dostali, ignorują prośby o informacje zwrotne, a następnie wysyłają masową wiadomość e-mail z udziałem menedżerów, mówiąc, że OP nie wykonał pracy.Publiczna nagana wymaga publicznej odpowiedzi, dlatego każdy, kto zna się na zarządzaniu, kieruje się zasadą: „Pochwała publicznie, poprawność prywatnie”.Prowadzenie to zrobiło coś publicznie, a przepuszczenie go bez uderzenia w nos pozwoli tylko na to, by się powtórzyło.
@RichardU Całkowicie zgadzam się, że wymagane jest działanie.Kluczem jest to, jak to się robi.Na przykład.zobacz odpowiedź Doktora J. poniżej.Robi to, co sugerujesz, ale robi to w sposób, który nie sprawia, że OP wygląda źle, więc jest to wygrana-wygrana.Jest silna, ale nie wygląda na małostkową lub złośliwą, co, co ciekawe, demonstruje większą moc niż snark.Ludzie są o wiele bardziej skomplikowani niż komputery, co utrudnia ich „rozwiązanie”.:)
Uważam, że to straszne, używając tutaj słowa „zagubiony”;nie ma zamieszania, są po prostu nieprofesjonalni.
@RuiFRibeiro dokładnie.Mówisz to, nie mówiąc tego.Nie wysyłasz masowego e-maila z informacją, że ktoś nie wykonał swojej pracy po dwukrotnej próbie, a następnie poprosił o kontynuację.Moja sugestia jest łagodna w porównaniu z tym, co faktycznie zrobiłem
@Rui F Riberio Widzę to.Moim zdaniem jest to łaskawość i uwzględnienie możliwości, że strona nieodpowiadająca faktycznie zrobiła to, co powinna, a błąd mógł być po stronie OP (może przegapili e-maile lub miał nieprawidłowy filtr e-mailowy), a możeto nie była niczyja wina (problem z serwerem pocztowym), a może to wina drugiego gościa, ale nie złośliwego.Tak czy inaczej, jest to dobre ogólne podejście do rozwiązywania konfliktów i wygląda bardzo dobrze dla stron zewnętrznych.Okazuje się, że jest łaskawy i dobry w rozwiązywaniu konfliktów, jednocześnie kontrolując wszystko, co dobre.
@bob i daje im wystarczająco dużo liny, aby się powiesić.
Tak.Zasadniczo zawsze wybieraj główną drogę, nadal się ukrywając.
Na ogół przepraszanie, gdy nie ma się za co przepraszać, jest bardzo złym błędem organizacyjnym, a jeszcze gorzej sugerować, że było zamieszanie, gdy nie było zamieszania, po prostu po prostu kłamie - ponieważ kierownictwo w pośpiechu zazwyczaj nie czyta szczegółów i nie wyciąga wnioskówkto kłamie.Tego rodzaju e-maile powinny być uprzejme, ale bardzo stanowcze i pozbawione przeprosin: „Drogi X, wysłaliśmy 3 e-maile w ciągu 6 miesięcy do Twojego zespołu i nie otrzymaliśmy żadnej odpowiedzi, poza e-mailem , który po prostu poprosił nas o ponowne przesłanie naszej wcześniejszej pracy. Gdybyś wcześniej poprosił o zmiany, dokonalibyśmy ich ”
@smci to nie przeprosiny.
@RichardU: brzmi jak przeprosiny dla zajętego wykonawcy, który nie ma czasu na sprawdzanie faktów;nie będą go badać i stwierdzą, że w rzeczywistości był to sarkastyczny brak przeprosin.Nigdy nie sprawiać wrażenia przepraszania za nieistniejące zamieszanie, którego nie było, a tym bardziej, gdy druga strona po prostu kłamie i próbuje stworzyć zasłonę dymną dla swoich fucków.To bardzo ważna rzecz organizacyjna;w najlepszym przypadku tracisz wiarygodność.Widziałem ten wzór wiele razy.Bardzo ważne jest, aby stanowczo, jasno i zwięźle obalić ludzi, którzy próbują rozpowszechniać kłamstwa na Twój temat.
Kilisi
2019-01-24 19:52:11 UTC
view on stackexchange narkive permalink

czy odpowiadanie na pocztę byłoby nieprofesjonalne z mojej strony?

Tak, nie powinieneś tego robić bez wcześniejszego udania się do swojego przełożonego.

Najlepszym scenariuszem i profesjonalnym sposobem, w jaki każdy taki spór jest prowadzony, powinien być Twój menedżer zajmujący się wysyłaniem e-maili, nie masz żadnego interesu w podejmowaniu konfrontacji. Twój kierownik jest buforem między Tobą a takimi problemami. Te kwestie mają na nich bezpośredni wpływ i powinny zostać przez nich rozwiązane.

Więc przekaż swojemu menedżerowi ścieżkę papierową i pozwól mu zdecydować, co należy z tym zrobić. Twój menedżer powinien porozmawiać ze swoimi lub zdecydowanie odpowiedzieć na e-mail.

Byłem w podobnych sytuacjach (są zbyt częste) i myślę, że „zgłoś to swojemu przełożonemu” jest drogą naprzód.
Zaangażowanie menedżera jest wymogiem;jeśli wszystko jest w porządku, po prostu dobrze jest mieć go na bieżąco, ale jeśli cokolwiek jest mniej niż jasne, ma więcej informacji niż ty i może doradzać i przekazywać wytyczne
To brzmi jak znacznie bardziej dojrzała odpowiedź niż obecnie przyjęta odpowiedź IMO.+1
To jest prawidłowa odpowiedź. Dzięki niej twój szef usłyszy o tym pierwszy, jest po twojej stronie, a cała burza przeleci nad twoją głową zamiast w twarz.Najgorszym scenariuszem z jakąkolwiek inną odpowiedzią byłoby to, że szef może pomyśleć, że faktycznie nie wysłałeś swoich danych ... Upewnij się, że rozmawiasz z szefem w sposób nieskomplikowany i upewnij się, że dotyczy to również jego wizerunku, a nietylko twój.
@AnoE dodatkowo postawiłoby menedżera na pozycji, w której musi bronić jednego ze swoich zespołów nieoczekiwanie z niekompletnymi informacjami, więc będzie wyglądał na pozbawionego kontaktu lub braku kontroli, lub obu.Niewygodna dla niego sytuacja, za którą nie będzie wdzięczny.
Doktor J
2019-01-25 04:34:34 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Myślę, że idealną odpowiedzią byłoby skorzystanie z prostego formularza:

  1. Komentarz, o który prosiłeś w swoim drugim e-mailu. Dołącz datę tego e-maila i zanotuj, że nie otrzymałeś żadnych danych wejściowych, że zakładałeś, że dane są zadowalające.

  2. Przepraszamy za nieporozumienie. Nawet jeśli każdy w e-mailu powinien być jasny, czyja wina naprawdę polegała na nieporozumieniu, technicznie rzecz biorąc, jeśli nie odpowiedzieli „dziękuję za dane, wygląda świetnie!”, Dalsze dalsze działania mogłyby być uzasadnione, więc nie są całkowicie bez winy.

  3. Zapytaj o dalsze szczegóły. W szczególności zapytaj, czego według nich brakuje lub jest nieodpowiednie. To pozostawia piłkę na ich dworze - przyznałeś się do ich obaw, ale nie czytasz w myślach; gdybyś wiedział , że dane są niekompletne, prawdopodobnie byś się tym zajął przed ich wysłaniem, dlatego konieczne jest wyjaśnienie z ich strony.

  4. Zaproponuj spotkanie uzupełniające z jednym lub kilkoma członkami zespołu, stosownie do przypadku. Wiadomość e-mail z szerokim kodem CC nie jest miejscem, w którym można odbiegać od specyfikacji technicznych i innych szczegółów, które nie dotyczą większości osób biorących udział w e-mailu, a spotkanie na żywo pozwoli na większą współpracę, aby upewnić się, że rozumiesz ich wymagania i , że rozumieją Twoje ograniczenia.

Na przykład

Cześć LEAD dziękuję za zwrócenie uwagi. Zgodnie z moim e-mailem z dnia DATA , poprosiłem o opinię na temat przykładów, które przesłałem wcześniej; nie słysząc niczego, założyłem, że przykłady są wystarczające. Przepraszam za nieporozumienie i chętnie podam dokładniejsze przykłady.

Proszę doradzić, które KRYTERIA wymagają bardziej szczegółowego omówienia, a ja zajmę się zaktualizowanym zestawem przykładów. Może być korzystne dla obu naszych zespołów, jeśli w najbliższej przyszłości umówimy się na spotkanie między mną a Tobą i / lub ARCHITEKTEM , abyśmy mogli zapewnić, że wszystkie wymagania i ograniczenia są zrozumiałe dla obu zespołów.

Gdzie

LEAD = oczywiście imię i nazwisko kierownika projektu drugiego zespołu

DATA = data Twojego drugiego e-maila , ten, w którym prosiłeś o opinię (jeśli prosiłeś o opinię w oryginale, zaznacz oba)

KRYTERIA = obszary, przypadki użycia, scenariusze ... jakiekolwiek kryteria / terminy są odpowiednie dla twojego przykłady

ARCHITECT = architekt, z którym początkowo korespondowałeś


To rozwiązanie przeprasza za niekompletne działanie z Twojej strony (brak dalszych działań), prosi o informacje, których brakuje, i sugeruje spotkanie, które pomoże zminimalizować dalsze nieporozumienia. Uwzględniając całą listę CC, jasno pokazujesz wszystkim, że w dużej mierze wykonałeś swoją należytą staranność i nie tylko zwlekałeś, ale zachowujesz szczery ton i unikasz niepotrzebnej pasywnej agresywności.

Jak niektórzy zanotowałeś w komentarzach, włączenie przełożonego jest zawsze dobrym pomysłem. Mogę zasugerować wysłanie wiadomości BCC do swojego menedżera, a następnie skontaktowanie się z nim osobiście lub w oddzielnym e-mailu, aby był świadomy całej sytuacji. Byłaby to odpowiednia ilość CYA bez próby upokorzenia ich przed przełożonym. Stamtąd, jeśli Twój menedżer jest poważnie urażony ich uwagami i chce porozmawiać o tym ze swoim zespołem, to jest to prerogatywa twojego menedżera.

To jest właściwie najlepsze sformułowanie odpowiedzi.Zaskoczony, nie zwrócił na to większej uwagi.Znacznie lepsze niż brak przeprosin w (aktualnej) najlepszej odpowiedzi.
Cóż, opublikowałem to ~ 9 godzin po innych odpowiedziach i dobrze po przefiltrowaniu do HNQ.Oryginały i ich komentarze faktycznie dały mi inspirację, co powiedzieć (a czego nie mówić, heh).
Główna poprawa to nie przepraszanie.Z klientem, dobrze - ale nie musisz wewnętrznie grać w te gry.Warto jednak zachować drugą połowę tego samego zdania.Ważne jest, aby było jasne, że próbujesz znaleźć rozwiązanie konstruktywnie.Najważniejsze jest jednak, aby wyraźnie poinformować wszystkich na liście CC, że druga drużyna upuściła piłkę.
Zgadzam się, to najlepsza odpowiedź inna niż pójście do menedżera, jeśli jest to najbardziej odpowiednie działanie w sytuacji PO (tylko OP może o tym zdecydować).Bardzo profesjonalny, a także unika złego szukania niepowodzeń innych.+1.
@bob dodał akapit na dole dotyczący włączenia menedżera.Nie sądzę, aby dodanie ich do CC (jeśli jeszcze ich tam nie było) byłoby właściwe, ponieważ może to być postrzegane jako pasywno-agresywne lub „bieganie do (mamusi / tatusia)”, ale zdecydowanie upewnij się, żemenedżer widzi, co planuje, i ma papierową ścieżkę, jeśli zdecyduje się podjąć działania w imieniu Twojego / Twojego zespołu.
@DoktorJ Brzmi rozsądnie.Po prostu uważaj na BCC;może to pójść strasznie źle, ponieważ istnieją sposoby, aby linia BCC została nagle odsłonięta, a to może stać się bardziej niezręczne niż prosta linia CC.Tylko pomocna sugestia.Nie jest to oczywiste i nie jest przyjemne uczyć się na własnej skórze.:)
Kolejne +1 za tę odpowiedź.Myślę, że ma naprawdę niezłą równowagę CYA, bez bycia wrednym, nieprofesjonalnym lub przesadnie oskarżycielskim.Chociaż najwyżej oceniana odpowiedź byłaby świetna do wysłania, może być źle odebrana i najlepiej unikać dramatów, jeśli to możliwe.Odnośnie BCC / CC debaty twojego menedżera;zawsze możesz wysłać wiadomość e-mail, a następnie przekazać ją swojemu menedżerowi.
Podoba mi się twoja odpowiedź i rozumowanie.Ale mógłbym powiedzieć „żałuję” lub pominąć tę część zamiast „przepraszam”.O ile OP wie, nie zasługują na publiczne wezwanie i nie było nieporozumień, po prostu zaniedbali kogoś zrzędą.Przepraszam za niekompletne próbki.
Johns-305
2019-01-24 19:49:17 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Czy ujawnianie braku opinii jest profesjonalne?

TAK. Bardzo dobrze jest wyjaśnić sytuację, po prostu przedstawiając fakty .

Jeśli masz pewność, że oryginalne zgłoszenia spełniają wymagania, najlepiej unikać specjalnie wskazywania palcami.

Zamiast tego Odpowiedz grupie opisującej sytuację w taki sposób, aby było oczywiste, że druga drużyna upuściła piłkę, nie mówiąc o tym wprost.

Na przykład, dołącz dwa poprzednie e-maile / linki, które mówią coś takiego:

Witam wszystkich, oto dane podane wcześniej, które spełniały wymagania określone w [dokument wymagań]. Jeśli to nie jest już aktualne, po prostu poproś [osobę odpowiedzialną za wymagania] o aktualizację, a my z przyjemnością dostarczymy zaktualizowane zestawy.

Oczywiście możesz bezpośrednio poinformować kierownictwo, że inny zespół to przegapił. Jeśli chcą eskalować i wskazywać palcami, to ich wybór.

Podoba mi się to, z wyjątkiem tego, że niekoniecznie stanowi odpowiedź na wyzwanie, że wymagania były niekompletne, co mogło być prawdą, ale OP nie mógł wiedzieć, ponieważ wcześniej nie udzielono na ich temat opinii.Ale podoba mi się neutralny emocjonalnie ton tej odpowiedzi.
Matthieu M.
2019-01-25 02:48:25 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Muszę przyznać, że w tym konkretnym przypadku lubię winić technologię; w tym przypadku e-mail.

To rodzaj kłamstwa, ale ma tę zaletę, że:

  1. Pozostawiasz cię bez winy: nie możesz zareagować na coś, czego nie zrobiłeś nie odbieram.
  2. Pozostawienie drugiej stronie; nie jest to szczególnie eleganckie wyjście, ale lepiej niż ruszyć ich w róg i sprawić, że będą cię urażać.

Gdy pojawi się „wymówka”, natychmiast wróć do pracy.

>

Przykład odpowiedzi:

Hi ,

Lub inna forma adresu używana w Twojej firmie.

CC swojego kierownika. Jesteś w trybie „gorącego ziemniaka”, więc oni też. Mogą być o to pytani, więc od teraz przechowuj je w CC dla wszystkich dalszych zmian, aby mogli na bieżąco śledzić sytuację.

Dwukrotnie sprawdziłem folder ze spamem, ale nie mogłem znaleźć wszelkie powiadomienia, że ​​podane dane są niekompletne lub ograniczone; ani prośby o dalsze próbki. Jeśli podasz mi nazwisko i datę osoby, która wysłała opinię, upewnię się, że zespół IT zbada i rozwiąże problem.

Nie spodziewałbym się, że ktokolwiek wystąpi naprzód i ogłosi, że wysłał e-mail, którego tak naprawdę nie zrobił, ani że nikt nie potępi kolegi. Oczekuje się, że będą milczeć i nic więcej nie zostanie powiedziane. Jeśli wyślą nazwisko, postępuj zgodnie z instrukcjami i poproś zespół IT o zbadanie; kto wie, może być autentyczny!

W międzyczasie zadzwonię, aby dokładnie wyjaśnić, w jaki sposób brakuje dostarczonych próbek i upewnić się, że ustalimy, jakie są dobre próbki, a następnie wyślij nową paczkę próbek.

Natychmiast wróć do pracy; ma pierwszeństwo przed „małym” problemem powyżej i pozwala uniknąć niezręczności. Czas pokazać, że jesteś proaktywny i że rozwiążesz problemy. Ponieważ komunikacja asynchroniczna nie powiodła się, przejdź do komunikacji synchronicznej: zadzwoń lub upuść się przy biurku. Jeśli nie mogą pomieścić, zaplanuj spotkanie (telefoniczne lub fizyczne).

Pozdrawiam,
- podpis -

Zakończ wszystkie właściwe formularze.


Będziesz chciał wyjść ślad, że nie mogą zrzucić na ciebie winy po raz drugi, więc po zebraniu (celu!) wymagań, natychmiast wyślij je do grupy. Jeszcze raz CC swojego kierownika.

Śmiało i zbierz nowe próbki, upewnij się, że spełniają określone wymagania. Wyślij je e-mailem, powiadom swojego przełożonego.

I na koniec, po 2 dniach bez informacji o jakości próbek, sprawdź z nimi dwukrotnie. Szybki telefon lub wpadnięcie przy biurku: „Czy dostałeś XXX? Czy są wystarczająco dobre?” ... następnie odpowiedz na e-mail, w którym wysłałeś próbki i udokumentuj odpowiedź „Cześć X, jak omówiliśmy, proszę o informację zwrotną, jaką masz po sprawdzeniu próbek”. 1 lub „Cześć, X potwierdził, że próbki wyglądają dobrze. Daj mi znać inaczej”.

I to na razie wszystko.

Uważaj na ten zespół w jednak przyszłość. Jeśli próbują zrzucić winę na Ciebie za spóźnienie, mogą znaleźć inne dogodne wymówki. Więc dokumentuj wszystko w przyszłości.

1 To, czy sprawdzisz po raz drugi, zależy od Ciebie; Nie zrobiłbym tego, chyba że poprosiłbym o to mój kierownik.


Anegdota

Pracowałem w bardzo duża firma i chociaż większość ludzi, z którymi miałem okazję pracować, była profesjonalistami ... kilku zawsze próbowało zrzucić winę na kogoś innego. Gdy pierwszy raz spadło na mnie, byłem dość zaskoczony. Nauczyłem się jednak ważnej lekcji: bądź niezawodnie uprzejmy i wszechstronny, oferuj oferty, ale dokumentuj wszystko.

Wciąż pamiętam kilka lat później, kiedy pracowałem nad projektem wrażliwym na czas, kiedy podczas jednego z comiesięcznych spotkań z dyrektorem projektu lider zespołu (z innego zespołu) obwiniał mnie o brak postęp, na żywo! Uczucie, że wszyscy w pokoju nagle budzą się, by na ciebie spojrzeć, jest naprawdę niepokojące. Wyraz zażenowania na twarzy wspomnianego lidera zespołu, kiedy sprawdziłem swoje notatki i oznajmiłem, że wykonałem swoją część - na czas - i wysłałem mu e-mail 2 lub 3 dni wcześniej, był całkiem satysfakcjonujący. Sposób, w jaki skurczył się, gdy dyrektor projektu rzucił się na niego, pytając, jak mógł przegapić ten e-mail i kazanie, które się z nim wywiązało, było wprawdzie niezręczne ... ale nigdy później nie próbował zrzucić na mnie winy.

Niektórzy ludzie po prostu * uwielbiają * grać w te gry podczas rozmowy i denerwują się, gdy wysyłasz im e-maile z dokumentacją.
RemcoGerlich
2019-01-25 15:40:20 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Problem z obroną przed takimi rzeczami polega na tym, że zachowanie obronne niezmiennie sprawia, że ​​wyglądasz źle, nawet jeśli masz całkowitą rację. Nie rozwiązuje to również niczego na przyszłość.

Wygląda na to, że może być tu również głębszy problem: po prostu nie masz tak dużego kontaktu z drugą stroną. Czekasz, aż odeślą Ci wiadomość, a oni tego nie robią, a między każdą z wiadomości w Twoim pytaniu mija miesiąc. Powodów może być wiele i prawdopodobnie druga strona jest winna, ale nadal jest to problem w Twojej organizacji, który wymaga rozwiązania, a Ty jesteś łącznikiem między zespołami.

Myślę, że byłoby lepiej porozmawiać z ludźmi z innego zespołu osobiście , pokazać im, że fakt, że nie odpowiedzieli na Twoje e-maile, sprawia, że ​​zajrzysz do poczty kierownika projektu, a następnie wymyśl lepszy sposób komunikować się w przyszłości. Może możesz dzwonić do siebie raz w tygodniu, aby upewnić się, że nic takiego się nie dzieje, nic takiego. I oczywiście omówisz, jakiego rodzaju danych faktycznie potrzebują, i dostarczysz im je.

Następnie druga strona może wysłać wiadomość do odbiorców oryginału, mówiąc że jest to spowodowane przez nich, ale nieważne - o tym rozmawiano, aw przyszłości oboje zapobiegniecie tego rodzaju sytuacjom, wykonując a, bi c.

Nie wyglądasz na defensywnego , problem kierownika projektu został rozwiązany, wszyscy wyglądacie profesjonalnie.

Wręcz przeciwnie, jeśli się bronisz, następnym razem nie będziesz wycieraczką.To ktoś zwany precedensami.
Jeśli nakłonisz ich do wysłania poczty z informacją, że to ich wina, następnym razem również nie będziesz wycieraczką.
Wygląda na to, że wymagałoby to dużo wiary w drugą stronę, aby zaufać, że uznają swoją rolę w tym, że wcześniej nie podążą za tym i nie wyślą tego rodzaju „och, tak naprawdę to była moja zła kontynuacja teraz”.Widziałem kilka e-maili, takich jak OP opisany, w których występuje rażące lub pozorne przenoszenie winy i nigdy nie widziałem otwartego wycofania.
@Mr.Mindor: chyba różne kultury.Wszyscy jesteście częścią tej samej organizacji, pracujecie nad tym samym produktem i macie ten sam cel, zapobieganie powtórzeniu się tego samego powinno być ważniejsze niż przypisywanie winy.Jestem Holendrem i to też sugeruje jego nazwa użytkownika, dlatego napisałem tę odpowiedź.
Zgadzam się z tobą co do tego, co powinno być ważniejsze dla organizacji, a spotkanie z drugą grupą może sprawić, że będzie lepiej w przyszłości, ale to pytanie dotyczy wyłącznie wrażeń.Oryginalna wiadomość e-mail pozostawia wrażenie u wszystkich w CC, że Autor zidentyfikował OP jako część problemu.Kolejny e-mail od Autora w stylu „Rozmawiałem z OP i zgodziliśmy się zrobić X, Y i Z, więc problem nie wystąpi w przyszłości”.nie usuwa początkowego wrażenia, że OP spowodował problem.Sprawia wrażenie, że Autor był w stanie rozwiązać problem OP.
Nie proponuję kolejnego e-maila od autora - wiadomość, która to wymienia, ponieważ nadal jest jego zadaniem, pochodzi od kierownika projektu, podczas gdy on miał kontakt z architektem w tym zespole.Jego praca polega na rozmowie z tym architektem.Chcę, żeby ten architekt wysłał coś pocztą, a nie kierownik projektu.Po pierwsze, nie sądzę, żeby to była wielka sprawa.
Widzę, gdzie popełniłem nieporozumienie.Nie widziałem, że architekt i autor e-maila to w rzeczywistości różni ludzie.Dzięki za wytłumaczenie.
Po przemyśleniu tego podczas odgarniania śniegu, myślę, że jest to prawdopodobnie najlepsza odpowiedź (przynajmniej na pierwszy krok).Nie wygląda to na defensywne i może rozwiązać wrażenie, że byłeś luźny w swoich obowiązkach.Jeśli wszystko potoczy się tak idealnie, jak przedstawiono tutaj, to świetnie.Jeśli nie, nadal warto osobiście sprawdzić wiadomość e-mail dla grupy.(Niezależnie od wysłania e-maila, który chciałbyś, aby architekt wysłał sobie: „Rozmawiałem z architektem w sprawie X i zgodziliśmy się…” na coś w rodzaju sformułowania Doktora J (jeśli architekt nadal nie jest pomocny).
V N
2019-01-25 06:30:46 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Wyraźny brak opinii nie jest nieprofesjonalny. Sposób, w jaki to robisz, może być nieprofesjonalny, więc musisz być bardzo ostrożny.

IMHO najważniejsze pytanie brzmi: Czy ufasz swojemu przełożonemu?

Jeśli tak, powinieneś absolutnie zapytaj swojego kierownika, jak sobie z tym poradzić. Twój przełożony może chcieć dać Ci wgląd w to, co będzie najlepsze, lub nawet zdecydować, jak sobie z tym poradzić.

Jeśli nie, powinieneś uprzejmie odpowiedzieć. Pamiętaj, że nadal istnieje szansa, bardzo mała, ale niezerowa, że ​​odpowiedzieli ci i ich odpowiedź została utracona z przyczyn technicznych. Nawet jeśli tak się nie stało, obwinianie go o jakąś awarię techniczną daje im wyjście z zachowaniem twarzy i pokazuje, że nie jesteś agresywny.

Możesz spróbować napisać coś w następujący sposób:

Potwierdzenie przeczytanego e-maila. Odwołanie się do dwóch poprzednich e-maili, nie zapominając o podaniu dat. Zapraszam do cytowania wspomnianych e-maili i / lub ponownego załączenia odpowiedniego zbioru danych. Wspomnij o możliwych problemach technicznych, które mogą spowodować, że ich odpowiedź nie dotrze. Zaproponuj działanie, które możesz chcieć podjąć, na przykład skontaktowanie się z pomocą techniczną w celu sprawdzenia brakujących wiadomości e-mail lub zaplanowanie spotkania z nimi w celu omówienia problemów.

Nie zapomnij pozostawić ślady dla wszystkich swoich działań. Próbowali sprawić, by wyglądało to tak, jakbyś nie wysłał zbioru danych, mimo że istnieje pisemny dowód, że to zrobiłeś. Jeśli zdecydujesz się na spotkanie 1 na 1 z nimi, zachowaj notatki ze spotkania dla siebie, a następnie wyślij je pocztą e-mail lub dodaj je do jakiejś wewnętrznej wiki, jeśli jest coś podobnego. W razie potrzeby dodaj swojego menedżera do DW. Dotyczy to również Twoich przyszłych interakcji z tym zespołem.

Matthew Read
2019-01-25 01:44:13 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Dość mocno zgadzam się z odpowiedzią Kilisi. Ponieważ jednak jesteś oficjalnym łącznikiem z drugim zespołem, załatwienie tego może leżeć w Twoich kompetencjach.

Wydaje się, że czas na rozmowę twarzą w twarz (czat wideo, jeśli to niemożliwe). Ustawienie 1 na 1 będzie najlepszym miejscem, w którym możesz delikatnie wskazać, że poprosiłeś o informację zwrotną i nie doceniasz wezwania bez próby zaangażowania się najpierw. Postaraj się mieć jasność co do tego, ale skup się na tym, aby znaleźć się na tej samej stronie, czego wymagają od Ciebie, i upewnić się, że w przyszłości będziesz w stanie lepiej się komunikować. Pamiętaj, aby powtórzyć swojemu menedżerowi wynik tej rozmowy.

Doskonała odpowiedź, sugerowałbym, że warto byłoby zapętlić swojego menedżera przed spotkaniem, a także po nim.Poinformowanie ich o tym z wyprzedzeniem zapobiega utracie wzroku, jeśli ktoś cuchnie, zanim będziesz miał okazję go zapętlić. Może się również zdarzyć, że Twój menedżer będzie wolał być obecny, aby Cię wspierać, i powinien mieć okazję, aby to zrobićdecyzja.
Nie było nic delikatnego w wysyłaniu potencjalnych klientów do wszystkich menedżerów raportujących i członków zespołu.Wszystko po to, aby dać dowódcy, że może on dowolnie nadużywać PO.
@RichardU Osobiście nie przeskoczyłbym do „nadużyć” z jednorazowego wydarzenia, które było lekko pasywno-agresywne.Wysyłanie bardziej złośliwych e-maili nie przeszkadza w ich normalizacji, wręcz przeciwnie.Jeśli sytuacja będzie się utrzymywać lub ulegnie pogorszeniu, absolutnie stosowne byłoby podjęcie bardziej zdecydowanych działań za pośrednictwem ustanowionych w tym celu kanałów.Właściwie rozmowa z kimś jest właściwym podejściem do rozwiązania prawie każdego drobnego problemu z komunikacją.
@MatthewRead nie było jednorazowym wydarzeniem ani lekko pasywną agresją.To były cztery wydarzenia.Kierownik zignorował OP 3 razy, a następnie wysłał e-mail z informacją, że OP nie wykonał zadania.1) Zignorowano Pierwszy e-mail, a następnie zażądano przesłania danych zignorowano 1st tiem.2) gdy OP ponownie wysłał, zignorowane dane.3) Zignorowano prośbę OP o informację zwrotną. 4) Wysłano wiadomość e-mail z informacją o pracy poniżej standardu do wszystkich menedżerów raportujących.Nazywamy to sprawianiem, że osoba wygląda źle w obecności wszystkich.Zaakceptowanie tego raz to zaproszenie do znęcania się.Odpowiedź na coś prywatnego jest prywatna, ale publiczna kwestia została już z tego zrobiona.
Pójście do nich bezpośrednio i wyjaśnienie, że nie jest w porządku, jest przeciwieństwem „zaakceptowania” lub „zaproszenia”.Nie rozumiem, jak można argumentować inaczej.A brak odpowiedzi jest próżnią, a nie wydarzeniem.Czytanie tak dużo, nawet bez rozmowy, nie jest rozsądne.Możesz spróbować zapisać twarz w jednym e-mailu i wyglądać dziecinnie i łatwo zdenerwować, lub możesz faktycznie _przejść do rozwiązania problemu z komunikacją_.
@MatthewRead oczywiście, bez dokumentacji, bez zapisu ... to działa.
Lepiej nigdy nie rozmawiaj z nikim!Z pewnością nie da się niczego zapisać przed, w trakcie lub po rozmowie.
silver
2019-01-25 03:59:02 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Podziękuj im za informację zwrotną i wyślij współczucie, że spowodowali niedogodności, ale teraz jesteś w trudnej sytuacji, ponieważ ich opinie nie były aktualne (uwzględnij oś czasu). Możesz być w stanie im pomóc, ale nie musisz, ale zaproponuj, że zrobisz wszystko, co w rozsądnym zakresie możesz (co stawia ich problem z powrotem).

Mirv - Matt
2019-01-28 06:21:38 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Zacząłbym od sprawdzenia, czy to nie pomyłka ani w ogóle skierowane do Ciebie ... ponieważ takie rzeczy zdarzają się w podzielonych grupach.

  • Skieruj e-mail do kierownika projektu
  • Skopiuj wiadomość e-mail do swojego szefa - musi wiedzieć, że zaraz dojdzie do „sporu” z inną grupą. Twój szef prawdopodobnie powinien wiedzieć, zanim przeskoczysz łańcuch dowodzenia - ustnie lub w e-mailu - być może ma wgląd w problem lub woli inne sposoby radzenia sobie z sytuacją.
  • Nie dołączaj dodatkowych wiadomości e-mail jako dowodu, jesteś profesjonalistą. Powiedziałeś, że wykonałeś swoją pracę. Każdy powinien założyć, że wykonujesz swoją pracę - jeśli zadają więcej pytań, &, a następnie przedstawią dowód - będą bardziej prawdopodobne, że później ci uwierzą.

Zauważyłem, że {Wstaw zadanie} zostało oznaczone jako nieukończone. Czy to dotyczyło mojej {wstaw rolę / grupę}? Czy ten stan jest aktualny na dzień dzisiejszy z {Wstaw nazwę grupy wymagającej wymagań}?

Zaczyna się bez robienia wielu założeń & daje dodatkowe informacje.

Wszyscy wiemy, że najprawdopodobniej druga grupa ma coś, czego potrzebuje, ale zapomniała o to poprosić ... więc krok 2 to rozpoczęcie rozwiązywania problemu ...

„Wszystkie podane informacje zostały uzupełnione AFAIK, w tym dniu {wstaw datę 1} & wysłał ponownie tego dnia {wstaw datę 2} - czy chcą odpowiedzieć na którąkolwiek z moich wiadomości, czy też chcą się z nami spotkać, aby przedstawić to w osoba? ”

Powiedzieli, że przykładowe dane są niewystarczające, co nie znaczy, że nigdy ich nie otrzymali.I chociaż te pytania wystarczą do rozpoczęcia rozmowy, uważam, że zadawanie pytań, na które ktoś zna odpowiedź, jest drobną stratą czasu, na przykład „czy naprawdę miałeś na myśli * moją * pracę” i „czy to arkusz kalkulacyjny, który wysłałeśobecnie aktualne na dzień dzisiejszy ”.
To strategia - a nie coś, co rozwiązuje wszystkie problemy.Korzyści są zbyt liczne, abym mógł je tutaj opisać - ale przede wszystkim - po prostu przygotowałeś swoją sytuację, nie wyglądając na osobę "problemową", a zamiast tego właśnie odkryłeś kogoś innego - nie dostałeś swojej pracy lub źle ją odczytałeś, a oni po prostu potrzebująTwoja pomoc.Zamiast walczyć jak dzieci.Może to być jeden dodatkowy e-mail - ale to cała różnica na świecie między wybraniem niepotrzebnej walki.Jak długo trwa pisanie wiadomości e-mail składającej się z 2 lub 3 zdań - czy istnieje świat, w którym nie warto płacić przed podjęciem walki?


To pytanie i odpowiedź zostało automatycznie przetłumaczone z języka angielskiego.Oryginalna treść jest dostępna na stackexchange, za co dziękujemy za licencję cc by-sa 4.0, w ramach której jest rozpowszechniana.
Loading...