Pytanie:
Odrzucił wczoraj osobę rekrutującą. Zostaliśmy poinformowani dzisiaj, że jesteśmy zwolnieni. Czy mogę wrócić do rekrutera?
justlaidoff
2020-07-29 08:09:20 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Karierę rozpoczęłam dopiero od dwóch lat, więc nie wiem, jak pracują rekruterzy. Wczoraj dostałem od niej wiadomość o interesującej pracy, ale prawdopodobnie nie wartej zmiany firmy. Rozmawialiśmy z Zoomem i powiedziałem mu, że w tej chwili nie jest to dla mnie odpowiednie.

Cóż, powiedziano nam, że dzisiaj jesteśmy zwolnieni. Jestem teraz zainteresowany kontynuacją tej pracy. Czy rekruterzy są na ogół skłonni przyjąć Cię z powrotem jako kandydata, jeśli stosunkowo szybko zmienisz zdanie? Czy warto powiedzieć rekruterowi, że zostałem zwolniony na wypadek, gdyby miał dostępne inne prace?

@David258 Wygląda na to, że OP martwił się szczegółami wyjaśnionymi w punkcie 2 na https://workplace.stackexchange.com/a/161156/17532
Przykro mi, że zostałeś zwolniony.Tylko komentarz: _ „Powiedziałem mu, że to nie jest dla mnie dobre ** w chwili obecnej **” _ - Czasy się zmieniły, prawda?
... rekruter mógł również być wtajemniczony w zbliżające się zwolnienia w miejscu, w którym się znajdujesz i skoczył z pistoletu.
Czy wahałbyś się przed powrotem do sprzedawcy używanych samochodów, któremu wcześniej odmówiłeś, gdyby Twój samochód został skradziony?
@rrauenza lub być przyczyną zwolnienia.Jeden z rekruterów zadzwonił do mnie w sprawie „nowych, wspaniałych możliwości”, a jednocześnie zdradził firmę, dla której pracowałem.Następnego dnia zobaczyłem na biurku prezesa (nie szukałem go, ale musiałem być w jego biurze i zauważyłem papier firmowy) list od tego samego faceta, który proponował kilku kandydatów na dokładnie moje stanowisko w firmie.Mój kontrakt był do przedłużenia, wystarczy powiedzieć, że nie został przedłużony, ale 2 tygodnie przed tym, jak usłyszałem, że nowy facet (znacznie młodszy i tańszy ode mnie) został zatrudniony przez tego rekrutera, okazało się, że został zatrudniony, aby mnie zastąpić ...
Rekruterzy otrzymują wynagrodzenie na podstawie prowizji.Ludzie, którzy otrzymują prowizję, zwykle mają niewiele moralności.Nawet gdybyś molestował werbalnie rekrutera, prawdopodobnie i tak powitaliby cię z powrotem z otwartymi ramionami.W ich oczach jesteś tylko atutem, nie daj się zwieść myśleniu, że jesteś im coś winien za to, co robią.To tylko biznes.
Rekruterzy czasami mają wewnętrzne informacje o zbliżających się zwolnieniach, zanim zrobi to większość pracowników.
@fraxinus Nie wierzę, że rekruterzy mają wewnętrzne informacje o zbliżających się zwolnieniach, ale jako pracownicy (którzy chcą wierzyć, że nasze miejsca pracy są bezpieczne) czasami zakładamy różowe okulary.Rekruter ma mniej informacji niż ty, ale jest w stanie spojrzeć na nie beznamiętnie.
Osiem odpowiedzi:
Daly
2020-07-29 08:14:00 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Powinieneś się skontaktować. W najgorszym przypadku nie dostaniesz oferty pracy od tego rekrutera, co daje taki sam wynik, jeśli nie skontaktujesz się z nim.

„odpowiedź już brzmi nie” <- Nie mogę nawet policzyć, ile rzeczy osiągnąłem w życiu, mając to na uwadze
joeqwerty
2020-07-29 09:03:17 UTC
view on stackexchange narkive permalink
  1. Rekruterzy zarabiają na umieszczaniu ludzi. Jesteś potencjalnym miejscem pracy. Nie zamierzają się od tego odwrócić. Rekruterzy regularnie są odrzucani przez kandydatów. Taka jest natura ich działalności. Będą do Ciebie wracać wiele razy i chętnie z Tobą współpracują, gdy zmieni się Twoja sytuacja zawodowa. Stanowisz dla nich potencjalną zapłatę. Skontaktuj się z rekruterem i daj mu znać, że Twoja sytuacja się zmieniła i że jesteś dostępny i szukasz.

  2. Osobiście nie powiedziałbym rekruterowi, że jestem zalotny poza. Są to informacje, które mogą wykorzystać na swoją korzyść, a nie na Twoją, aby umieścić Cię na pozycji o niższej stawce wynagrodzenia (ponieważ wiedzą, że potrzebujesz pracy i prawdopodobnie zaakceptuje niską ofertę), co prawdopodobnie przyniesie im większa prowizja. Nie musisz podawać im powodu, dla którego zmieniłeś zdanie. To nie ich sprawa. Po prostu powiedz im, że chcesz usłyszeć o możliwościach, które mogą pasować do Twojego zestawu umiejętności i doświadczenia.

nie informowanie rekrutera o zwolnieniu to dobry pomysł
Zgoda.Wystarczy proste „Pomyślałem o tym trochę więcej i zmieniłem zdanie”.
„Jesteś potencjalnym miejscem pracy. Oni się od tego nie odwrócą” - to nie jest prawdą z reguły.Rekruterzy są zachęcani do znajdowania dobrych kandydatów w celu utrzymania dobrej reputacji i na podstawie tego, ilu z nich jest opłacanych (tj. Tylko wtedy, gdy kandydat akceptuje pracę i często zależy od tego, jak długo kandydat przebywa).Jeśli uważają, że nie będziesz dobrym kandydatem, dobry rekruter prawdopodobnie się od tego odwróci.
„niższa stawka wynagrodzenia… prawdopodobnie przyniesie im większą prowizję” - nie sądzę, aby to była prawda.Nie wiem, co jest najczęstsze, ale znam rekruterów, którzy otrzymują procent od pensji, którą zarabia kandydat.W innych przypadkach wyobrażam sobie, że pracują na podstawie ustalonej prowizji lub kandydat musi zostać na pewien okres, w takim przypadku jest jeszcze lepiej, jeśli kandydat jest zadowolony ze swojej pensji.W takich przypadkach zdecydowanie zachęca się ich do maksymalizacji pensji kandydata, aż do maksymalnej kwoty, jaką firma może wygodnie zapłacić.
„Rekruterzy zarabiają na umieszczaniu ludzi”.Dokładnie.Rekruterzy próbują zarabiać na życie, zatrudniając ludzi.Sprzedają produkt.Gdybyś wrócił dzień później do dealera samochodów i powiedział: „Wiesz, kupię ten samochód!”.czy odrzuciliby cię?Nie ma mowy.:)
@BernhardBarker Myślę, że nie masz racji.W przypadku większości ról (z wyjątkiem stanowisk bardzo wysokich) wynagrodzenie rekruterów stanowi procent rocznego wynagrodzenia umieszczonego kandydata.Zwykle od 17 do 20%.Skąd mam wiedzieć?Pracuję z rekruterami od wielu lat.Dlatego w interesie rekrutera jest umieszczenie cię na jak najwyższej pensji.Jednocześnie czasami role są takie, że rekruterzy nie mogą znaleźć nikogo, kto byłby chętny do pracy za określoną pensję - w takim przypadku będą próbowali znaleźć kandydatów na tyle zdesperowanych, by dać się w to wciągnąć.Lepiej trochę pieniędzy niż brak pieniędzy.
@DonBranson Czy w tej metaforze kandydaci byliby klientami czy samochodami?Prawdopodobnie oba;są bardziej jak swat.Dealerzy samochodowi z pewnością nie zaoferują klientom (firmom) samochodu (kandydata), którego nie polubią lub który się zepsuje, jeśli starają się utrzymać dobrą reputację, a jest wiele innych lepszych samochodówmogliby oferować.
Dobry rekruter szuka dobrego dopasowania, ponieważ zwiększy to prawdopodobieństwo, że firma i kandydat ponownie z nimi współpracują.Zły rekruter szuka dopasowania.Niestety jest tam kilka złych.
Nie powiedziałbym im, że zostałeś zwolniony, ale nie zdziwiłbym się, gdyby wiedzieli.Słowa o masowych zwolnieniach szybko przebijają się przez branżę.W dobrych czasach dziesiątki rekruterów skontaktuje się z tobą każdego dnia, na wypadek gdybyś został złapany lub martwił się o stabilność.
@BernhardBarker - Dobre pytanie.Nie sądzę, aby podana przeze mnie analogia dotyczyła dopasowania rodzaju działalności - tyle tylko, że to dwie firmy starają się zaoferować usługę i otrzymać wynagrodzenie.Być może analogią, która lepiej pasowałaby do rodzaju działalności, byłby jakiś broker, na przykład makler giełdowy.
Nie zgadzam się z ideą, że „nie powinieneś mówić rekrutowi, że właśnie zostałeś zwolniony”.Do diabła, zdarza się to * codziennie. * Pamiętaj: „to jest ** biznes” ** Po prostu (!) „Biznes!”
Joel Etherton
2020-07-29 08:11:50 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Oczywiście. Możesz nawet trochę to zignorować. „Żyjemy w zupełnie innym świecie niż kilka godzin temu.”

Rekruterzy chcą Twojej firmy. Tak długo, jak nie byłeś dla nich niegrzeczny, odbiorą Twój telefon i wprowadzą Cię do następnej kolejki. Powodzenia.

Jeśli chodzi o drugie pytanie, radzę zawsze szczerze rozmawiać z rekruterem o tym, dlaczego szukasz (bez względu na powód). Pomogą ci to ułożyć w czasie rozmowy kwalifikacyjnej.

To zła rada.Nie sugeruj, że zostałeś zwolniony.Gdybym usłyszał: „Żyjemy w zupełnie innym świecie niż kilka godzin temu”.Renegocjowałbym.
@TheoreticalMinimum: renegocjować co?To kontakt z rekruterem.Nie ma tu nic w fazie negocjacji.
Istnieje duża różnica między nieuczciwością („Jasne, mam 5 lat doświadczenia z platformą, która została wprowadzona w zeszłym roku”) a nie mówieniem im czegoś, co nie jest naprawdę istotne („Cóż, powiedziałem o tym mojemu małżonkowi,i nakłania mnie do przyjęcia oferty ”).
@jamesqf: Ale coś, co zidentyfikowałeś jako nieistotne, jest w rzeczywistości istotne.Po prostu nie musisz udostępniać szczegółów.„Moja rodzina zachęca mnie do przyjęcia oferty”.Szczegóły w tej sytuacji są nieistotne, koncepcja nie.
„* Rekruterzy chcą Twojej firmy *” Jako kandydat nie jesteś klientem, jesteś produktem.
@Michael: Niewielka różnica polega na tym, że kuchenka mikrofalowa nie może zdecydować, że nie będzie „sprzedawana”.Tak więc rekruterzy nadal muszą „sprzedać” kandydata, pozwalając mu ich reprezentować.
@Joel Etherton: Dla rekrutera nadal nie ma znaczenia, że kandydat zmienił zdanie z powodu rodziny, a nawet, że kandydat MA rodzinę.
@jamesqf: Właściwie jest to dość istotne dla rekrutera.Od rekrutera oczekuje się, że będzie szkolił kandydata w zakresie odpowiedniej etykiety na rozmowie kwalifikacyjnej i formułowania określonych odpowiedzi.Nie mogą tego zrobić, jeśli zataisz informacje tego rodzaju.Rekruterzy są bardzo zainteresowani ogólnymi powodami decyzji zawodowych, a szczególnie sytuacjami rodzinnymi, ponieważ to one decydują o ogromnej części decyzji kandydatów.Twój komentarz jest wyjątkowo błędny.
Ech ... w mojej (zbyt wielu) dziesięcioleciach karierze byłem wielokrotnie „zwalniany”.(Bardzo często przez firmy, które już nie istnieją). Nie ma w tym żadnego piętna.Żadnego piętna.** „Przede wszystkim naucz się * odbijać!” ***
Egor
2020-07-29 08:41:53 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Rozmawialiśmy na czacie Zoom i powiedziałem mu, że w tej chwili nie jest to dla mnie właściwe.

Wczoraj byłeś całkowicie prawdomówny, mówiąc rekrutowi, że tak nie jest dobry czas na zmianę pracy. Dzisiaj zostałeś zwolniony, okoliczności się zmieniły i teraz jest dobry czas, aby poszukać innych możliwości. Jak najbardziej, wróć do rekrutera, oni oczekują, że ludzie skontaktują się, gdy ich sytuacja zawodowa się zmieni i gdy będą szukać pracy. Powodzenia!

Właśnie dlatego ludzie mówią o nie paleniu mostów i utrzymywaniu dobrych stosunków w pracy
Harper - Reinstate Monica
2020-07-29 21:53:24 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Przyspiesz. Bez opóźnienia!

Tak, skontaktuj się z nim natychmiast . Wszystko, co musisz powiedzieć, to to, że spałeś na nim i ponownie przemyślałeś. Nawet nie zastanawiaj się nad tym.

Dla rekrutera to tylko sprawa. Rekruter jest sowicie opłacany za zatrudnienie pracownika lub wykonawcy, więc ma wiele powodów, aby chcieć z tobą pracować.

Dave3of5
2020-07-29 12:56:03 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Czy rekruterzy są na ogół skłonni przyjąć Cię z powrotem jako kandydata, jeśli stosunkowo szybko zmienisz zdanie?

Hej! Nigdy nie miałem żadnego problemu z rekrutacją, żebyś zmienił zdanie, jeśli nagle zechcesz podjąć ich pracę. Z drugiej strony, nie tak bardzo, jeśli wyjdziesz w połowie procesu lub po ofercie pracy, osoba rekrutująca będzie bardzo zirytowana, a nawet może Cię umieścić na czarnej liście.

Czy warto powiedzieć rekruterowi, że dostałem zwolniony na wypadek, gdyby miał dostępne inne prace?

Podstępne, większość dobrych rekruterów (jest ich kilku) nie powie tego swojemu klientowi, ponieważ daje to klientowi przewagę do niskiej piłki ty, jak wiedzą, desperacko szukasz pracy. Dlaczego rekruter nie powiedziałby tego klientowi? Cóż, otrzymują prowizję od Twojego wynagrodzenia, dlatego w ich interesie jest uzyskanie dla Ciebie jak największej pensji. Nie wszystkie firmy rekrutacyjne pracują z tego rodzaju prowizji, niektóre są na stałych opłatach, co oznacza, że ​​powiedzą firmie, aby cię obniżyć, a następnie firma dostaje okazję i ponownie korzysta z rekrutera.

Odszedłbym i powiedz, że zmieniłeś zdanie i naprawdę widzisz, jak ta nowa praca przyniesie korzyści Twojej karierze.

SSight3
2020-07-30 15:05:23 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Po prostu powiedz im, że zastanawiając się nad tym, ponownie przemyślałeś ich ofertę i chciałbyś skorzystać z okazji.

W ten sposób wychodzi na to, że wziął pod uwagę cierpliwość i unika brzmienia zdesperowanego lub zbyt przepraszającego. Możesz uniknąć wspominania, że ​​zostałeś zwolniony, ponieważ możesz narazić się na otrzymanie oferty lowball, o której rekruter lub firma wie, że niekoniecznie jesteś w miejscu, aby odrzucić.

mhoran_psprep
2020-07-29 19:21:21 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Drugie pytanie. Czy warto powiedzieć rekruterowi, że zostałem zwolniony na wypadek, gdyby miał inne wolne prace?

Powiedziałbym im to i dałbym im pierwszy dzień, w którym możesz rozpocząć pracę w nowej firmie .

Może to otworzyć dodatkowe możliwości, ponieważ czasami ich klient ma pilną potrzebę. Jeśli większość kandydatów musi przepracować okres wypowiedzenia, który będzie trwał tygodnie lub miesiące, to nie mogą pomóc firmie, która chce zatrudnić nowego pracownika w poniedziałek.

Kiedyś należałem do grupy, która otrzymała Za 3 miesiące mamy zostać zwolnieni. Firma wymagała jedynie, żebyśmy nie wyjeżdżali przez pierwsze dwa tygodnie, żebyśmy mogli udokumentować to, co robimy. Po tym musieliśmy tylko powiadomić o tym z jednodniowym wyprzedzeniem. Jedni skakali po kilku tygodniach, inni szli aż do końca. Fajnie było, że w każdej chwili mogliśmy wyjechać. Otworzyło to więcej możliwości.

Czy rekruterzy są na ogół chętni do przyjęcia Cię z powrotem jako kandydata, jeśli stosunkowo szybko zmienisz zdanie?

Szybka zmiana statusu jest w porządku. Oznacza to, że pozycja jest prawdopodobnie nadal dostępna. Jeśli czekałeś tygodnie lub miesiące, prawdopodobnie nie ma pracy, ale nadal mogą mieć innych, do których możesz się kwalifikować.



To pytanie i odpowiedź zostało automatycznie przetłumaczone z języka angielskiego.Oryginalna treść jest dostępna na stackexchange, za co dziękujemy za licencję cc by-sa 4.0, w ramach której jest rozpowszechniana.
Loading...