Pytanie:
Powinienem dać komuś znać, że zepsułem czajnik elektryczny?
user15704
2017-09-11 14:35:45 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Potrzebowałem gorącego mleka, więc ugotowałem je w najbliższym czajniku elektrycznym, ale chyba je zepsułem, bo woda już się nie zagotuje. Wiem o tym, bo sam tego próbowałem.

Czy powinienem powiedzieć komuś w biurze, że to ja mogę to zepsuć i zaproponować wymianę, czy też nie powinienem mówić?

A Podgrzewałem go, obok mnie był dyrektor działu, który był ciekawy białego płynu i sprawdzał, ale sam powiedziałem jej, co to jest, a ona powiedziała „och, to mleko”.

Komentarze nie służą do rozszerzonej dyskusji;ta rozmowa o astmie i mleku została [przeniesiona na czat] (http://chat.stackexchange.com/rooms/65454/discussion-on-question-by-nofel-should-i-let-someone-know-i-zepsuty czajnik).
Jeśli jesteś w Wielkiej Brytanii, oznacz odpowiednio tag.
Chociaż będzie to szkodliwe dla czajnika, psując smak gotowanej w przyszłości wody, nie widzę, jak mogłoby to spowodować awarię elementu grzejnego.O ile w tej historii nie jest coś więcej (na przykład próba wyczyszczenia czajnika i poluzowanie elementu grzejnego), wydaje się prawdopodobne, że czajnik i tak się zepsuł i tak naprawdę go nie złamałeś.Chociaż zdecydowanie powinieneś komuś o tym poinformować, mimo wszystko myślę, że możesz to zrobić z czystym sumieniem.
@nitro2k01 Właściwie pojawiło się pytanie o gotowanie typu spinoff, dotyczące tego, dlaczego gotowanie mleka w nim psuje czajnik: https://cooking.stackexchange.com/questions/84310/why-would-boiling-milk-in-an-electric-kettle-break-czajnik
Dziesięć odpowiedzi:
user44108
2017-09-11 14:39:12 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Gotowałeś mleko w czajniku?

Tak, to je zepsuje lub przynajmniej zepsuje smak wody każdemu, kto używa czajnika do przodu. Jeśli kiedykolwiek gotowałeś mleko w rondelku, wiesz, że łatwo się gotuje, jeśli go nie pilnujesz. To, co dzieje się w czajniku, spowoduje wyplucie wrzącego mleka z dziobka - co nie będzie miłym doświadczeniem dla nikogo w pobliżu.

Będziesz musiał zgłosić to do działu operacyjnego lub kogokolwiek kontrolującego sprzęt kuchenny.

Proszę wlewać wodę tylko do czajników. Do podgrzania mleka używaj mikrofal lub płyty grzejnej.

Nie mogę pomóc, ale czuję, że ta odpowiedź skupia się trochę za bardzo na całej części „nie gotuj mleka w czajniku”, biorąc pod uwagę, że jest to strona miejsca pracy i tutaj problem polega bardziej na zgłoszeniu tego niż zrobieniu tego wpierwsze miejsce („czy mam gotować mleko w kotle” byłoby rażąco nie na temat).
To pytanie o to, dlaczego nie gotować mleka w czajniku (elektrycznym), zostało od tego czasu [zadane i udzielone odpowiedzi na temat cooking.SE] (https://cooking.stackexchange.com/q/84310/44273).
@Dukeling "Czy powinienem gotować mleko w czajniku elektrycznym, którego właścicielem jest mój pracodawca, i który zapewniał gotowanie wody do parzenia herbaty?"czy naprawdę jest to odpowiedź, a ta z kolei jest informowana przez „czy gotowanie mleka w czajniku elektrycznym może je rozbić?”Gdyby to uczyniło całkowicie niewinnym, wówczas należność czynienia tego z cudzą własnością zostałaby oceniona raczej inaczej.
* „Do podgrzewania mleka używaj mikrofal lub płyty grzejnej”. * Czy możesz wyjaśnić, czym jest płyta w tym kontekście?Obawiam się, że nie jest to dla mnie jasne, a wyszukiwanie w Internecie okazuje się bezowocne ...
@adam Płyta kuchenna to rzecz, na którą kładzie się rondle, aby je podgrzać.
@Pete, więc „płyta grzejna” jest tym, co Jankesi nazwałby „[płyta grzejna] (https://en.wikipedia.org/wiki/Hot_plate)” ....
@AdamDavis - poważnie?Google cię zawiodło?Mam całkiem niezły zestaw zdjęć, po prostu umieszczając jedno słowo „hob” w Google: https://www.google.co.uk/search?q=hob&dcr=0&source=lnms&tbm=isch
@Simba Tak, mówię poważnie.Nie wybrałem wyszukiwania grafiki, nie korzystałem z google w Wielkiej Brytanii, a na stronach internetowych związanych z gotowaniem była mowa o palenisku kominkowym, czego nie spodziewałbym się zobaczyć w miejscu pracy do podgrzewania mleka.
@AdamDavis Przydatne są również słowniki internetowe - [definicja - płyta] (https://www.collinsdictionary.com/dictionary/english/hob)
@Pete Nawet jeśli sam znajdę odpowiedź, najwyraźniej nie jestem jedyną osobą niezaznajomioną z terminem, a udzielenie odpowiedzi w komentarzach jest przydatne dla późniejszych widzów, ponieważ nie wydaje się, że jesteś zainteresowany aktualizowaniem odpowiedzi w celu wyjaśnienia.
@AdamDavis To dwie osoby.Nawet jeśli znalazłem na to uniwersalne terminy, wygląda na to, że ponad 200 osobom, które zagłosowały za tą odpowiedzią, udało się ustalić, czym jest „płyta kuchenna” z kontekstu sformułowania.
@Pete Rozumiem twoje stanowisko i nie widzę żadnej wartości w kontynuowaniu dyskusji, proszę nie czuć, że cię atakuję lub że musisz bronić swojego wyboru.
idkfa
2017-09-11 15:00:21 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Generalnie uważam, że dorośli powinni wziąć odpowiedzialność za swoje czyny. Jeśli przypadkowo coś zepsujesz, często proponujemy wymianę, w zależności od wartości i tak możesz mieć na to ubezpieczenie (przynajmniej w Niemczech).

Uważam, że to kiepska cecha charakteru, że nie zgłosiłeś tego. Jeśli wyjdzie później, z pewnością nie będzie dobrze odzwierciedlać Ciebie. Byłby inny przypadek, gdybyś nie zauważył, że go zepsułeś, ale to zrobiłeś.

Ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej jest całkowicie opcjonalne i ma różne szczególne polisy w większości jurysdykcji *, w tym w Niemczech *.Mój nawet nie bierze pod uwagę roszczeń z tytułu odpowiedzialności poniżej kilku tysięcy euro, aby uniknąć kłopotów i kosztów ogólnych związanych z drobnymi roszczeniami.
@DavidFoerster Ale w rzeczywistości większość ludzi to ma i niezmiennie powinna ją mieć.Ale mleko w czajniku ... prawdopodobnie byłoby trudne.
@DavidFoerster Myślę, że to właśnie wynikało z części tego zdania „zależna od wartości”.
QPaysTaxes ma rację, myślałem o ogólnym przypadku, w którym nawet jeśli zepsujesz coś wartościowego, mam nadzieję, że masz ubezpieczenie.
@Dominik „Ale w rzeczywistości większość ludzi go ma” - Twój komentarz jest niejednoznaczny.Jeśli masz na myśli globalnie, to bardzo nieprawda;Nie znam nikogo w Wielkiej Brytanii, kto miałby ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej (z wyjątkiem ubezpieczenia domu i samochodu).Jestem pewien, że * ktoś * go ma, ale nie jest tak * jak * tak powszechny jak Haftpflichtversicherung w Niemczech.Jeśli masz na myśli „większość ludzi w Niemczech”, to tak, zgadzam się.
Sposób, w jaki @Nofel to brzmiał, wydaje się nie wiedzieć, czy to on / ona, ale jest tylko podejrzany.Odpowiedź Pete'a pomogłaby jednak potwierdzić podejrzenia Nofel, więc ta odpowiedź jest pomocna w tym względzie, ale pierwotne pytanie przynosi kolejny element, do którego, miejmy nadzieję, można się bezpośrednio odnieść.
W moim miejscu pracy (amerykański start-up technologiczny) nigdy nie spodziewalibyśmy się, że pracownik zapłaci za wymienny przedmiot komunalny - firma po prostu kupi inny.To powiedziawszy, na pewno spodziewalibyśmy się, że ta osoba da nam znać, że złamała.Z drugiej strony, jeśli byłby to przedmiot osobisty kolegi, który udostępnił firmie, należałoby zaproponować jego wymianę.
Ale także w Stanach Zjednoczonych nie podoba nam się, gdy ludzie robią nienormalne rzeczy, które zanieczyszczają urządzenie socjalne, takie jak podgrzewanie twarogu fasolowego w popcornie lub tej odwiecznej ulubionej ryby w kuchence mikrofalowej.
Tak!Oto istota właściwej odpowiedzi: ** „dorośli powinni wziąć odpowiedzialność za swoje czyny”.** Kropka.Czy to takie trudne?Bez względu na okoliczności, kto za to płaci: bądź mężczyzną, powstań, zajmij się tym społecznie, prawnie lub finansowo, cokolwiek dotyczy.
motosubatsu
2017-09-11 14:43:33 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Tak, koniecznie daj im znać, jeśli masz kogoś, kto jest odpowiedzialny za artykuły biurowe lub kuchenne, najlepiej z nim porozmawiać. W przeciwnym razie porozmawiam o tym z Twoim przełożonym, wyjaśnię, co się stało, przeprosię i powiem, że nie będziesz tego robić ponownie i zaoferuję zakup zamiennika.

50 dolarów na zakup nowego czajnika to bardzo niedrogi sposób, aby znaleźć się na radarze menadżera jako kogoś, na kim można polegać, że jest uczciwy i bierze odpowiedzialność za swoje działania.
@MGOwen rzeczywiście ... a odpowiedni czajnik w Wielkiej Brytanii (gdzie znajduje się OP) można kupić za znacznie mniej
Simba
2017-09-12 14:13:16 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Po pierwsze, jak powiedzieli inni, nie gotuj mleka w czajniku. Ale myślę, że w tym momencie całkiem dobrze nauczyłeś się tej lekcji.

W większości biur, w których pracowałem, czajnik jest raczej tanim sprzętem i wymaga dość częstej wymiany. Firma nie będzie miała problemu z zakupem nowego i raczej nie zrobią z tego powodu zamieszania, chyba że będzie to nowy lub niezwykle drogi.

Będziesz musiał przyznać co się stało i weź za to odpowiedzialność. Być może zostaniesz poproszony o opłacenie czajnika zastępczego. Prawdopodobnie będzie też trochę kpiny ze strony twoich kolegów. Jeśli tak się stanie, biegnij z tym: odwróć żart i śmiej się z nimi; to drobna rzecz, którą można łatwo załatwić, więc nie pozwól, aby przerodziła się w wielką sprawę ani zepsuć relacji z kolegami.

Ostatnia uwaga: ludzie lubią herbatę i kawę w biurze . Prawdopodobnie już brakuje im czajnika. Jeśli przez długi czas nie ma czajnika, może to wywołać urazę. Idź i jak najszybciej porozmawiaj ze swoim przełożonym lub kierownikiem ds. Zaplecza biurowego. Im szybciej to załatwisz, tym mniej będzie to problemem dla wszystkich.

Najlepsza odpowiedź imho.To nic wielkiego, chyba że zrobisz to unikając odpowiedzialności.Zrobiłeś coś głupiego;przyznać się do tego i śmiać się z tego.Wszystko będzie dobrze.
Fabien Buffet
2017-09-11 19:28:12 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Zdecydowanie powinieneś powiedzieć, że zepsułeś czajnik. Niewiadomienie może zdenerwować osobę odpowiedzialną za zaopatrzenie, a każdy, kto go używa, zostanie ukarany, jeśli osoba ta nie zdecyduje się go wymieniać. Mówiąc, okazujesz tej osobie szacunek, na jaki zasługuje za swoją pracę, a to czyni cię kimś godnym zaufania. Nie zepsułeś tego dla zabawy, to był błąd, nic wielkiego, jeśli powiesz i założysz. Możesz zaproponować, że sam go zastąpisz, aby okazać trochę szacunku, ale musisz powiedzieć, że go zepsułeś.

user76717
2017-09-11 19:06:09 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Czajniki nie są na mleko. Inni już wspomnieli, że oczywiście powinieneś powiedzieć komukolwiek, kto może być odpowiedzialny za tego rodzaju biuro lub zaopatrzenie pracowników.

Ale oczywiście, jeśli astma wymaga podgrzania mleka z jakiegokolwiek powodu, Twoim obowiązkiem jest upewnić się masz do tego potrzebny sprzęt. Właściwie kubek w kuchence mikrofalowej zwykle wystarcza. Mniej wydajne niż garnek na kuchence, ale wymaga znacznie mniej miejsca niż garnek w zmywarce, a dodatkowa energia elektryczna będzie tańsza dla firmy niż dodatkowy czas oczekiwania na rozgrzanie garnka.

Podgrzewanie mikrofalowe jest prawie w 100% wydajne, a mikrofale działają znacznie dłużej niż płyty grzejne.
eee
2017-09-12 16:22:29 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Powinna to być osoba odpowiedzialna za wymianę zepsutego czajnika, jeśli pęknie bez niczyjej winy. Czajniki i tak nie służą przez wieki. Jeśli nie wiesz kto, poproś o kogoś takiego jak sekretarka. Nie musisz spieszyć się do dyrektora generalnego ze spalonym czajnikiem w dłoni.

Po prostu powiedz tej osobie, że zepsułeś czajnik i zasugeruj, abyś kupił i przyniósł nowy (rozpakowany, czy wszystkie dokumenty, które może mieć) ) lub po prostu zapłać za wymianę. Jeśli dana osoba nie może samodzielnie poradzić sobie z procesem, potrzebuje pewnych zgód, wtedy zaangażuje się więcej osób, ale tylko tyle, ile potrzeba.

Naprawdę nie rozumiem, jaki powód byłby dla wszystkich wiedzieć.

Harper - Reinstate Monica
2017-09-14 10:10:25 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Najważniejsze, aby nie zostawiać czajnika w kuchni . Więc natychmiast zbadaj model, a następnie udaj się do lokalnego sklepu i kup inny, najlepiej tej samej marki i modelu lub lepiej, jeśli ten ma irytację.

Jeśli chodzi o ujawnienie, to naprawdę nic wielkiego, chyba że jest jak magiczny czajnik za 300 dolarów, są to towary Cheapie, które psują się cały czas. Powiedzenie „zepsuło się, kiedy go użyłem” nie jest niczym specjalnym, mógł to być każdy, a oni powiedzą „nie martw się o to”.

Jeśli nauczyłeś się lekcji o używaniu tylko wspólnych urządzeń w taki sam sposób, jak wszyscy inni , nie posunąłbym się nawet do wspominania o mleku. Jeśli nie nauczyłeś się tej lekcji , to tak, powinieneś przyznać się do mleka. W ten sposób będą wiedzieć, z kim rozmawiać, gdy znajdą żółtko w popcornie.

Tak, ale powiedz osobie odpowiedzialnej za bezpieczeństwo elektryczne w tym miejscu, że wprowadziłeś nowe urządzenie.Zobacz komentarze pod odrzuconym pytaniem poniżej ....
Neil
2017-09-12 15:20:40 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Co byś zrobił w swoim rodzinnym kraju, gdybyś zepsuł przedmiot, w którym gotujesz mleko?

Jeśli nie masz czajników elektrycznych (i wygląda na to, że ich nie masz), musisz użyć jakiejś patelni na ogniu (lub płycie). Gdybyś rozbił patelnię, dostałbyś nowy, czy po prostu go zostawił (lub ukrył)?

Co ma do tego kraj pochodzenia PO?
Interesuje mnie, czy w kraju OP jest kulturowo akceptowalne, aby coś zepsuć, a następnie ukryć fakt, że to zrobili.Jeśli tak nie jest, dlaczego miałoby być inaczej.
Jakie znaczenie ma to, czy jest to dopuszczalne w kraju pochodzenia PO?Istotne jest tutaj to, czy jest to dopuszczalne w kraju pracy.
Znam tylko jeden kraj, w którym można by założyć, że ktoś stamtąd to „zatuszuje”: Düchbāggia.
@Harper - To w pewnym sensie mój punkt widzenia, jeśli jest to nie do przyjęcia w kraju macierzystym OP, dlaczego miałoby być inaczej w jakimkolwiek kraju, w którym się znajdują?Nawet zadawanie tego pytania musi oznaczać, że uważają, że jest to w jakiś sposób dopuszczalne.
GuestDood
2017-09-11 20:32:19 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Zgłoszenie tego nie pomoże Tobie ani nikomu innemu. Po prostu wymieniłbym go dyskretnie. Odstaw zamiennik, gdy nie ma nikogo, kto by zauważył, że to ty.

Czajnik wrócił, nikt nie myśli, że jesteś osobą z „gotowanym mlekiem” i wszyscy są szczęśliwi!

Jestem pewien, że otrzymam mniej głosów za to powiedzenie. Po prostu nie widzę sensu zgłaszania tego. W moim biurze jestem prawie pewien, że czajnik jest dostarczany przez hojnego pracownika, a nie firmę. Jeśli twój jest podobny do mojego, zgłoszenie tego nie robi nic innego, jak tylko przysporzyć ci żalu.

Chociaż wymiana jest dobrą radą (jeśli ją zepsujesz, zapłacisz) ** brak jasności i uczciwości wobec współpracowników nie jest zalecany **.Ludzie zauważą nowy czajnik (tym bardziej, jeśli nie jest to ten sam styl) i ostatecznie zapytają.Lepiej ** to zgłosić i kupić nowy **.
@GrayCygnus Zawsze zależy, komu możesz to zgłosić.Jeśli współpracownicy już wiedzą o nieszczęściu i są jedynymi, których dotknęło, nie widzę sensu zgłaszania go jakiejś osobie trzeciej, która może nawet nie przejmować się tym.Kupuję nowy czajnik i dodajemy notatkę na naklejce z napisem: „Przepraszam za rozbicie czajnika, oto nowy”.powinno wystarczyć.
Może to spowodować kolejny problem.Oryginalny czajnik może zostać wpisany na listę zapasów, a usunięcie go oznaczałoby kradzież.W niektórych przepisach używanie niezarejestrowanego sprzętu elektrycznego w miejscu pracy może być nielegalne.
@Melebius - trywialne rozwiązanie - nie wyjmuj zepsutego czajnika.Jak mówi Dominik - dostarcz nowy, nieotwarty, z dopiskiem.Twoja godność jest zachowana;czajnik jest wymieniony, jeżeli jest jeszcze papierkowa robota, notatka już przeprasza osobę, na którą ta praca spadnie.Jeśli nowy czajnik jest nieautoryzowany z powodu przepisów, cóż, myślę, że nie da się wszystkiego naprawić.Czy możesz podać przykład miejsc z takim idiotycznym ustawodawstwem?
@Phil Tutaj, w Czechach, na przykład czajnikom elektrycznym używanym w miejscach pracy towarzyszyła tabliczka „dozwolony sprzęt elektryczny” z nazwiskiem osoby odpowiedzialnej.Prawdopodobnie był to relikt z czasów komunizmu, ale są kraje, w których mogę to sobie wyobrazić.
Kompletnie się zgadzam.Skorzystaj z najtańszego przy okazji.Oni wszyscy są tacy sami.
Podobnie do tego, co napisał @Melebius, w Niemczech komponenty używane w miejscu pracy i podłączone do napięcia sieciowego _muszą_ zostać sprawdzone pod kątem bezpieczeństwa elektrycznego (kontrola "DGUV 3") przed uruchomieniem.Dotyczy to nawet prywatnych urządzeń, takich jak radia i ładowarki do telefonów.


To pytanie i odpowiedź zostało automatycznie przetłumaczone z języka angielskiego.Oryginalna treść jest dostępna na stackexchange, za co dziękujemy za licencję cc by-sa 3.0, w ramach której jest rozpowszechniana.
Loading...