Pytanie:
Czy oskarżanie kogoś o bycie „złośliwym” na czacie w pracy jest nieprofesjonalne?
mjjf
2020-08-28 05:00:12 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Zewnętrzny kolega zapytał mnie, czy „ jestem wredny? ”, kiedy powiedziałem jednemu z jego raportów, że wysłałem im już coś, o co prosili. Czy mam rację, uważając to za nieprofesjonalne?

Jeśli chodzi o kontekst, jestem liderem technologicznym z małą grupą programistów, którzy raportują bezpośrednio do mnie. Pracuję z moją firmą od 5 lat, z tym zespołem od 4 lat. Jestem jedyną kobietą programistą w mojej grupie, ale zawsze czułam się jak stała część zespołu.

w zeszłym roku współpracowaliśmy z partnerem wdrożeniowym. Dzielę pracę kierownika technicznego z innym potencjalnym klientem po ich stronie. Ogólnie dobrze się dogadujemy, ale były chwile, kiedy traktuje mnie inaczej niż resztę zespołu.

  • Kiedy próbuje mnie przekonać, że jego opinia jest ważniejsza od mojej, odniesie się do niego jego wieloletnie doświadczenie z tą platformą lub ogólnie z rozwojem, pozornie lekceważące moje własne wieloletnie doświadczenie.
  • Ilekroć nie zgadza się ze mną, mówi protekcjonalnie, mówiąc rzeczy takie jak „to jest po prostu logiczne” i „to zdrowy rozsądek”.
  • Kiedy aktywnie próbuję zająć się nim, czasami całkowicie ignoruje moje wiadomości, rozpoczynając nowe i niepowiązane dyskusje.

Inne członkowie zespołu przyszli do mnie na osobności, aby zaoferować wsparcie, gdy zauważą brak szacunku. Ciągle wzruszałem ramionami, odpuszczałem i nadal działałem z nim stanowczo, ale profesjonalnie.

Pewnego dnia rozmawiałem na czacie naszego zespołu programistów, który obejmuje zarówno mój zespół, jak i partnera zespół. Jeden z programistów zespołu partnerskiego stwierdził, że brakuje im kodu, którego potrzebowali. Poinformowałem ich, że wysłałem im to w zeszłym tygodniu. Następnie ponownie dostarczyłem blok kodu, którego potrzebowali, podziękowali mi i czat kontynuował normalnie. Pół godziny później drugi kierownik techniczny umieścił to na kanale grupowym:

Po prostu wszystko jasne. Czy twoja odpowiedź miała być złośliwa?

To rzuciło mnie na pętlę. Sprawdziłem ponownie, co powiedziałem, było to bardzo rzeczowe, ale nie otwarcie niegrzeczne. Odpowiedziałem „Nie, po prostu wskazałem, że wysłałem go w zeszłym tygodniu”.

Uznałem tę interakcję za bardzo obraźliwą i nieprofesjonalną. Poproszenie o to na czacie grupowym ze wszystkimi moimi bezpośrednimi podwładnymi było poniżające. Wtedy nic nie powiedziałem. Myśląc o tym, jestem pewien, że nie powiedziałby tego, gdybym był mężczyzną. Nie powiedział nic takiego nikomu w mojej obecności, w tym programistom ze swojego zespołu, którzy są celowo niegrzeczni.

Rozważam zwrócenie uwagi mojego menedżera na to zachowanie. Czy nadmiernie reaguję, czy jest to tak nieprofesjonalne, jak myślę?

Zawiera odpowiedź do rozważenia.Sugeruję, że Twój post można skrócić, ponieważ podajesz wiele szczegółów i tła, które nie są do końca związane z faktycznym pytaniem, które zadajesz.
* „Uznałem tę interakcję za bardzo obraźliwą i nieprofesjonalną”. * - dlaczego nie wziąć tego na krok?Nie wygląda na to, że stawką jest twoja własna pozycja lub że twój występ jest kwestionowany, więc nie ma potrzeby reagowania z nadmierną siłą uczuć.Staraj się być pogromcą lwów, który może tolerować pewną ilość hałasu i konfrontacji i nie pozwól, aby rzeczy „rzucały się w pętlę”.Pod warunkiem, że nie są zabarwione goryczą, ale zamiast tego przekazują kpiarski humor, odpowiednie odpowiedzi mogą być w odpowiednim czasie wykrzykniki i zadziory typu „nie jesteś jedyną osobą z wieloletnim doświadczeniem”.
@DarkCygnus Dziękuję!Zmodyfikowałem go, aby usunąć części, które moim zdaniem nie są wymagane do udzielenia odpowiedzi na pytanie.Niestety, to wciąż dość długo.
@Steve Dziękuję, podoba mi się ten sposób myślenia!:)
Witamy w The Workplace mjjf!Zmodyfikowałem Twoje pytanie, dodając pytanie podstawowe i ponownie skupiając się na niektórych szczegółach.Wydaje mi się, że możesz również opuścić kontekst między pierwszymi akapitami a faktycznym incydentem i po prostu podsumować go jako „w przeszłości byli szorstcy / lekceważący”, jeśli chcesz jeszcze bardziej skrócić jego długość.Chociaż możesz chcieć dokładniej wyjaśnić, dlaczego uważasz, że płeć jest czynnikiem.Nawet jeśli nie są to konkretne incydenty, ale tylko ogólne wrażenie, że lekceważy kobiety, jest to odpowiedni kontekst dla odpowiedzi.EDYCJA: właściwie nie, zachowaj kontekst.To prawdopodobnie ma znaczenie.
Aha, a skoro o tym nie wspomniałeś: czy odniosłeś się do tego lub innego jego zachowania w przeszłości?Jeśli nie, dlaczego nie?Wygląda na to, że praca z nim jest celowo trudna i dobrze jest zająć się tym bezpośrednio przed zapętleniem menedżera.Jakiś powód, dla którego nie odniosłeś się do tego lub nie zadziałało?
Brakuje tutaj informacji.Mówisz: * „Sprawdziłem, co powiedziałem, było to bardzo rzeczowe, ale nie jawnie niegrzeczne” *, Czy mógłbyś zacytować nam dokładnie to, co powiedziałeś.W ten sposób możemy ocenić, czy mogło to zabrzmieć „złośliwie”, nawet jeśli nie miałeś takiego zamiaru.
Wydaje mi się, że to, co cię obraża, jest najmniej obraźliwe w twoim opisie zachowania tej osoby.To inna sprawa, IMO, którą należy zająć się bezpośrednio i stanowczo.
Jak wyglądają twoje relacje z deweloperem w ich zespole, z którym rozmawiałeś?Czy to może być przypadek, w którym deweloper powiedział swojemu liderowi, że „odgryzłeś mu głowę”, a drugi tropiłby go publicznie uspokoić, że nie był to twój zamiar (i może się za nim bronić)?Samo obserwowanie, że czat zespołowy nie jest jedyną drogą komunikacji i próba przypisania najlepszych motywów tej interakcji bez względu na inne twoje interakcje z nimi.
@Lilienthal Dziękuję za zmiany!Mogłem odnieść się do przypadków, które niepokoją mnie prywatnie, ale nigdy nie powiedziałem wprost mojemu kierownikowi o braku szacunku, jaki odczuwam ze strony tej osoby.Po części jest to spowodowane tym, że jestem zobowiązany do kontynuowania pracy z tym zespołem do czasu wygaśnięcia naszego kontraktu i nie chcę powodować nadmiernego napięcia.Inną częścią jest to, że nie radzę sobie z konfrontacją i tak długo, jak mogłem wziąć ją w podbródek i iść dalej, wolałem to robić.Uświadamiam menadżerowi problemy związane ze słabą komunikacją, ale pomijam osobiste dźgnięcia.
@chasly-reinstateMonica Jasne, oto moje dokładne słowa: „Wysłałem ci to w zeszłym tygodniu. Pozwól mi spojrzeć ”, a następnie podał blok kodu.
@JasonGoemaat Doceniam, że spojrzałeś na to z innej strony.To mógł być jego zamiar.Głównym powodem, dla którego chciałem zapytać o to innych, jest obawa, że moje własne doświadczenia z tą osobą spowodowały, że moje myśli stały się stronnicze.Jeśli chodzi o programistę, z którym rozmawiałem, są generalnie surowi i czasami wojowniczy, chociaż nigdy nie słyszałem, żeby narzekali na czyjś ton w stosunku do nich.
Czy ten zakontraktowany partner wdrożeniowy jest odrębną firmą?A może po prostu inny dział w tej samej firmie?Pytanie nie wyjaśnia tego jasno.Zakontraktowanie wydaje się sugerować, że są to osoby z zewnątrz.Zewnętrzni wykonawcy będą kpić z miejscowych;Czy znasz scenariusze komiksów Dilberta z lat 90-tych?;)
To znaczy, czy w ogóle macie wspólnego szefa na jakimś poziomie organizacji?Czy na niższym poziomie jest rywalizacja?
@Kaz To firma zewnętrzna, niepowiązana i nieznana mojej firmie do czasu zawarcia umowy.Uwielbiam komiksy Dilberta, chociaż nie widziałem tych o wykonawcach!Będę musiał rzucić okiem, może być oczyszczający :)
Czy czat jest usuwany po pewnym czasie?Jeśli nie, zrób kilka zrzutów ekranu i uruchom plik
Jak zauważyłeś w komentarzach, wydaje się prawdopodobne, że twoje poprzednie interakcje z tą osobą wpływają na to, jak interpretujesz jej działania w tym przypadku.Biorąc pod uwagę, jak opisujesz te interakcje, nic dziwnego.Chciałbym zauważyć, że wielu złych aktorów (mizoginistów, rasistów, bigotów) jest w stanie kontynuować swoje zachowanie właśnie dlatego, że wielu ludzi jest przeciwnych konfliktom i wolałoby raczej ignorować złe zachowanie niż konfrontować się z tymi złymi aktorami.Oznacza to, że mogą nadal działać źle, bez konsekwencji.
Trzynaście odpowiedzi:
DarkCygnus
2020-08-28 05:07:47 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Rozważam zwrócenie uwagi kierownika na to zachowanie. Czy reaguję przesadnie, czy jest to tak nieprofesjonalne, jak myślę?

Radzę, abyś tego nie robił .

Ty działają tak profesjonalnie i dojrzale, jak to tylko możliwe. Rób tak dalej. Wydaje się, że ta osoba zachowuje się nieprofesjonalnie i na tym polega jej strata.

Moim zdaniem Twoja odpowiedź nie była niegrzeczna ani złośliwa (jeśli w ogóle, ten inny Lead był, a jeśli inni zauważyli to w przeszłości, twój menedżer jest z pewnością również świadomy).

Interesuje mnie, jakie perspektywy pojawiają się w innych odpowiedziach, ale był to kierunek, w którym się opierałem.Dziękuję bardzo za radę!
ale zastanów się nad przechowywaniem niektórych zapisów wymiany.w tej chwili wygląda na to, że ta osoba tylko sprawia, że wyglądają źle, ale jeśli sytuacja przybędzie do tego stopnia, że trzeba będzie zgłosić problem, warto mieć historię.
@WoodrowBarlow dobra sugestia.Chociaż jest bardzo prawdopodobne, że platforma czatu i wiadomości e-mail używane przez firmę OP są już zarchiwizowane lub łatwe do audytu.(ale tak, dobra sugestia)
Ponieważ OP nie zawierał dokładnych sformułowań, nie możemy mówić z całą pewnością, czy jej odpowiedź może być odebrana jako złośliwa.
@DarkCygnus: Prawda, ale znalezienie tych rekordów może być bardzo trudne, gdy ich potrzebujesz - przynajmniej miałem takie problemy.
@Acccumulation: False, OP mówi w komentarzu: „Jasne, oto moje dokładne słowa:” „Wysłałem ci to w zeszłym tygodniu.Pozwól mi spojrzeć'"
Lilienthal
2020-08-28 12:51:39 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Uważam, że ta interakcja jest bardzo obraźliwa i nieprofesjonalna.

Tak. Jedną rzeczą jest zadawanie tego pytania, a inną zrobienie tego przed publicznością. To wysyła własną wiadomość i połączone z innym zachowaniem, które opisujesz, brzmi tak, jakby mogło być celowe. Z pewnością fakt, że twoje raporty wyrażały poparcie w obliczu tych incydentów, jest niepokojącym znakiem, że ta osoba jest celowo lekceważąca.

To powiedziawszy, może być tak, że temu facetowi po prostu bardzo brakuje, jeśli chodzi o łaska społeczna. Warto więc podejść do tego z tym obiektywem i na razie przyjąć pewien poziom dobrej wiary. Być może w jakiś sposób przeczytał więcej w twojej wymianie zdań ze swoim raportem, niż zamierzałeś i był szczerze zaniepokojony.

Sugerowałbym zadzwonić do tego gościa. To nie jest rozmowa, którą można przeprowadzić przez komunikatory internetowe, ponieważ chcesz ocenić jego ton. Wyjaśnij, że było ci przykro, widząc, że pomyślał, że mógłbyś być wredny, ponieważ nigdy nie byłbyś wredny z kolegą. Następnie wyjaśnij, że w przyszłości, jeśli ma takie obawy, powinien zabrać je bezpośrednio do ciebie, zamiast wrzucać je do publicznego kanału. Wyraźnie powiedz, że nie podoba ci się bycie umieszczonym na miejscu w ten sposób, tak jak on nie byłby wdzięczny za podnoszenie hipotetycznych problemów z ich zespołem w ten sposób.

Następnie zobacz, jak zareaguje. Być może to wszystko nieporozumienie i oboje czytaliście za dużo w prostych wiadomościach na czacie, co może się łatwo zdarzyć. A może jest celowo antagonistyczny, a zachowanie, które widziałeś, jest rzeczywiście celowo wrogie. W tym momencie zwracasz się do tego bardziej bezpośrednio i zaznaczasz, że oczekujesz profesjonalnego traktowania i nie doceniasz zachowań X i Y. Może nawet poproś go, aby się do tego zobowiązał. Przykład: „ Mam nadzieję, że źle Cię czytam, ale kiedy wyemitowałeś te obawy na czacie grupowym, poczułem się dziwnie lekceważąco z mojej strony i mojej roli w tym projekcie, więc mam nadzieję, że coś takiego już się nie powtórzy, jeśli tak, muszę Cię poprosić o zgłoszenie wszelkich wątpliwości, które masz do mnie lub do mojego zespołu bezpośrednio ze mną. Czy możemy się na to zgodzić?

Jeśli zareaguje wrogo lub bardziej lekceważąco tylko wtedy mógłbym zapętlić twojego przełożonego. Gdybym zarządzał tobą i przyszedłeś do mnie z tym, pierwszą rzeczą, o którą bym zapytał, było to, czy omówiłeś to z drugim potencjalnym klientem i co zrobiłeś, aby rozwiązać problem .

Mała uwaga na temat płci: chociaż wydaje się, że może to być czynnik, na tym etapie zdecydowałbym się to zignorować i potraktować to jako konflikt osobowości między liderami zespołu. W większości przypadków konfliktu w miejscu pracy najpierw chcesz skupić się na zachowaniu, a nie na motywacji.

Myślę, że to świetna rada, najwyraźniej coś trzeba zrobić, bo to działa na nerwy OP.Jednak nie sądzę, aby OP brzmiała przepraszająco, nie zrobiła nic złego.Myślę, że bardziej profesjonalne byłoby po prostu stwierdzenie: „W przyszłości zgłoś wszelkie wątpliwości, które masz do mnie lub do mojego zespołu bezpośrednio ze mną. Czy możemy się na to zgodzić?”Bez większego wyjaśnienia.Po pytaniu „Jak się dzisiaj masz? Chcę omówić naszą rozmowę z zeszłego tygodnia…”
@Ivana Ważna alternatywa.Radziłbym otwierać miękkie, ponieważ pozwala to osobie zachować twarz i samo w sobie jest mniej kontrowersyjne.Bardzo często ludzie również pójdą za tobą, jeśli będziesz grał dla ich dobrej natury, nawet jeśli jej nie mają.Zasadniczo mówiłbyś: „Oczywiście, że nie chcesz mnie obrażać na oczach mojego zespołu”, co utrudnia im stwierdzenie inaczej.
„może być tak, że temu facetowi po prostu bardzo brakuje wdzięku społecznego” - prawdopodobnie nie wtedy, gdy inni członkowie jej zespołu zrobili wszystko, co w ich mocy, by współczuć z tym, jak kiepski jest ten facet.„Wyjaśnij, że było ci przykro” - absolutnie bym tego nie zrobił, to daje drugiemu facetowi moc i motywację do wyobrażenia sobie, że to on jest stroną pokrzywdzoną i zachowuje to jako urazę, pogarszając sytuację.
@DanielR.Collins Nie sądzę, ponieważ brzmi bardziej jak „przepraszam, że tak się czujesz” niż „przepraszam, że to zrobiłem”.Osobiście podoba mi się ton tego podejścia, ponieważ jest to najsilniejszy krok w kierunku deeskalacji.+1 do tej odpowiedzi.
Brzmienie przepraszające jako forma łagodnego rozpoczęcia trudnej rozmowy to styl mówienia.Nie są to przeprosiny za zachowanie innych osób.Dla niektórych osób, jeśli zaczniesz rozmowę z „Niepokoiłem się, kiedy ty…”, druga osoba będzie obrażona i będzie się bronić.Ma to na celu uniknięcie tego.i bądź delikatny.i pamiętajcie, że wszyscy mamy ciężary do uniesienia.itp.
Czasami jako programista muszę sobie przypominać, że jestem trochę mniej dosłowny i trochę bardziej ludzki.Samo osiągnięcie tego wymagało wielu trudnych lekcji.
+1 za skupienie się na zachowaniu a motywacja.Trudno mieć rację co do motywacji.O wiele łatwiej jest zidentyfikować zachowanie, które jest nie do przyjęcia w miejscu pracy.
Na początku mojej kariery nauczycielskiej jeden z uczniów zapytał: „Chciałbym przedłużyć to zadanie”.Odpowiedziałem: „Tak, cóż, w programie jest napisane, że nigdy się to nie robi w naszej klasie”.Kilka tygodni później uczeń przesłał zadanie, a następnie spierał się: „Ale powiedziałeś tak!”. A więc: dla ludzi, którzy są trudni i nie są obecni psychicznie, wszystko, co powiesz, może i zostanie użyte przeciwko tobie.OP nie powinien przepraszać za jednorazową retorykę wejścia w tym przypadku;ogranicz komunikację do samych faktów;jeszcze lepiej, nie prowadź w ogóle nieudokumentowanej rozmowy jeden na jeden.
@DanielR.Collins Właściwie przestałem prowadzić z nim rozmowy i rozmowy 1-1.Przynajmniej zawsze mam przy sobie jeszcze jedną osobę z mojej firmy.
@mjjf: To brzmi mądrze, dobrze dla ciebie!
Daniel R. Collins
2020-08-28 18:36:50 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Biorąc pod uwagę dowody, łatwo jest uwierzyć, że lider drugiego zespołu jest mizoginem i zaangażowany w ciągłą serię mikroagresji. W tym przypadku okazało się, że popełnił błąd, który można było łatwo naprawić, zyskałeś szacunek reszty jego zespołu, a on poczuł potrzebę podcięcia cię na tym. Nikt inny w twoim zespole lub jego nie wydaje się zachowywać tak samo jak on. Problem z tego rodzaju mikroaggresjami polega na tym, że żadna z nich tak naprawdę nie osiąga progu, który wydaje się wart eskalacji na wyższy poziom.

Jednak ogólny trend jest teraz jasny. W zależności od twoich relacji z przełożonym, rozważę ustne poinformowanie ich, że masz problem w relacjach z facetem i opisanie być może 3 najgorszych dotychczasowych incydentów. Aby byli świadomi, że sytuacja ulegnie dalszemu pogorszeniu.

Dla mnie, kiedy identyfikuję kogoś w instytucji jako przejawiającego zachowania socjopatyczne, z całych sił staram się ograniczyć interakcje do absolutnego minimum, nie udostępniając żadnych dane osobowe i utrzymuj rzeczy na jak najfajniejszym profesjonalnym poziomie. Jako przykład, w odpowiedzi na pytanie „Czy twoja odpowiedź miała być złośliwa?” pytanie, prawdopodobnie powiedziałbym po prostu „Nie” i nic więcej w tym miejscu. Zrozumiałem, że może być trudno wykonać pracę w twojej obecnej sytuacji. W każdym razie, w zasadzie spalił wszelkie prawa do tego, aby jego uczucia zostały naruszone w tym momencie.

Unikałbym rad, takich jak rozmowa z facetem jeden na jeden na temat twojego związku zawodowego; Spodziewam się, że to może tylko pogorszyć sytuację. Miej całą komunikację w udokumentowanym formacie (np. E-mail) lub w miejscu z innymi obserwatorami (CYA).

+1 za „Unikałbym porad, takich jak rozmowa z mężczyzną na temat relacji w pracy. Spodziewam się, że może to tylko pogorszyć sytuację. Całą komunikację miej w udokumentowanym formacie (np. E-mail) lub wmiejsce z innymi obserwatorami (CYA). ”Podejście do drugiego kierownika technicznego działa tylko wtedy, gdy założymy, że kierownik techniczny nie gra władzy, jak się wydaje, biorąc pod uwagę pytanie OP.Nie negocjuj z kimś, kto nie działa w dobrej wierze.
Mell_O_Drama
2020-08-28 18:49:42 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Naprawdę uderza mnie, że pochodzi to nie od kogoś, z kim bezpośrednio pracujesz, ale od partnera wdrożeniowego; Myślę, że to ważne. To osoba techniczna, której szef postanowił nie prosić go o kodowanie jakiejś pracy, ale zatrudnić do tego Twoją firmę.

Odnoszę wrażenie - świadomie lub nie - ta osoba próbuje znaleźć błędy w ty i twoją pracę, ponieważ czują się przez ciebie zagrożeni i obrażeni. Twoja płeć może być tego czynnikiem, ale jeśli nie mówią nic otwarcie mizoginicznego, skup się na tym, co wiesz na pewno: jest palantem, który celowo cię lekceważy iz którym ciężko się pracuje.

Nie posunąłbym się dalej tym incydentem, ale radziłbym udokumentować zachowanie tej osoby. Zrzut ekranu tego rodzaju wiadomości i e-maili i ustal wzorzec. Trudno być traktowanym poważnie, jeśli narzekasz na takie jednorazowe incydenty; miejsca pracy nie chcą dramatów, więc oczekuje się, że będziesz większą osobą i wybaczysz im.

Wzorzec jest trudniejszy do zignorowania. Wzorzec pokazuje, że ktoś celowo przeszkadza i jest trudny oraz zachowuje się w sposób, który musi się zmienić.

Nie znam twojej konfiguracji i co byłoby najlepsze po dokumentowaniu; możesz chcieć udać się do swojego szefa z dowodami na złe zachowanie tej osoby i naciskać na poprowadzenie projektu z kimś innym. Ale ponieważ jest to grupa partnerska, szef może woleć przenieść cię do innego projektu niż zająć się dramatem konfrontacji z klientem o złym pracowniku. Warto zastanowić się, czy taki wynik byłby w porządku, zanim pójdziesz dalej.

Tak czy inaczej, może pomóc twojemu rozsądkowi trochę odeprzeć tę osobę. Bądź zwięzły - ale uprzejmy - nalegaj na otrzymywanie odpowiedzi i skupiaj się wyłącznie na pracy.

„To po prostu zdrowy rozsądek”.

„Potrzebuję stanowcza odpowiedź od Ciebie - X czy Y? ”

„ Cóż, mam 5 lat doświadczenia w bla ”.

„Niezależnie od tego X jest najlepszym rozwiązaniem ze względu na Y i Z”.

„Nowa, niepowiązana dyskusja!”

„Zanim przejdziemy do tego, czy odpowiedziałem na twoje pytanie dotyczące X?”

„Tak, żeby to było jasne. Czy twoja odpowiedź miała być złośliwa? ”

„ Moja odpowiedź nie była złośliwa. Zachowaj przejrzystość tego czatu w pracy - wszyscy mamy dużo pracy. ”

Ta osoba chyba już zdecydowała, że ​​Cię nie lubi i próbują utrudnić ci życie. Niepotrzebnie oskarżasz cię o to, że trudno ci się pracuje przed swoimi zespołami - i że masz ludzi, którzy byli świadkami ich złego zachowania i poczuli potrzebę pocieszenia cię później !! - wyjaśnia to jasno.

Nigdy nie zdobędziesz ich po stronie ani nie zostaniesz ich przyjacielem. Ograniczenie czasu pracy z nimi do jasnej, merytorycznej dyskusji znacznie ułatwi ci pracę.

dziękuję za bardzo przemyślaną i szczegółową odpowiedź!Uważam, że szczególnie pomocne są odpowiedzi na ich konkretne punkty do omówienia.Niektóre z nich już zrobiłem, więc miło słyszeć, że ktoś inny zrobiłby to samo :)
@mjjf Dodam, że warto wysłać e-maila do dewelopera i zapytać, czy poczuł się urażony.Jeśli nie, teraz masz to również na piśmie.Martwi mnie, że drugi trop oskarżył cię o złośliwość na piśmie, jakby * on * próbował udokumentować * twoje * złe zachowanie.Jeśli do tego dojdzie, pomocne może być udowodnienie, że nie popełniłeś przestępstwa.
mxyzplk - SE stop being evil
2020-08-28 05:18:02 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Nie. Przesadzasz. Najwyraźniej zastanawiali się, czy zamierzałeś swój komentarz jako ostrze, zapewniłeś ich, że tak nie jest, teraz wszystko jest w porządku.

Lepiej, aby czuli się komfortowo, przychodząc do ciebie i pytając ich tylko o to, aby założyć, że jesteś nieprzyjemne, nie sądzisz? Jeśli zrobisz z tego jakiś problem, a) założą, że BYŁEŚ mimo wszystko wredny i b) masz skłonność do konfliktów i biegną do twojego przełożonego z powodu absurdalnych rzeczy. Jego pytanie na czacie grupowym jest drobnym faux pas, ale nie jest „nieprofesjonalne”, to ogromna trudność (może taki był jego zamiar, ale jest to tak wyraźnie dyskusyjne, że jest to niewłaściwe wzgórze, na którym można umrzeć).

Potencjalnie powinieneś omówić inne jego zachowanie ze swoim przełożonym, ale nie to. Zwłaszcza nie dlatego, że jeśli twoja pierwsza skarga jest śmieszna, jest bardzo mało prawdopodobne, że będziesz traktowany poważnie, gdy będziesz próbować poruszyć te inne, poważniejsze problemy z komunikacją.

Doceniam szczerą radę.Powinien móc przyjść do mnie, ale zwykłą uprzejmością jest omawianie czegoś takiego osobiście, a nie w grupie.Przedstawienie jego sprawy publicznej, a nie prywatnej, było oświadczeniem samym w sobie.
-1, chociaż twój wniosek może być uzasadniony, wydaje się, że przegapiłeś fakt, że lider drugiego zespołu nie „przyszedł do OP, aby zapytać” - zapytał w obecności wszystkich obu drużyn.To było niepotrzebnie konfrontacyjne i agresywne, a przez to nieprofesjonalne.
… * I zamierzam pobiec do twojego przełożonego o śmieszne rzeczy *… i… * jeśli twoja pierwsza skarga jest niedorzeczna *… Innymi słowy, uważasz, że obawa OP jest śmieszna.Czy źle zrozumiałem, że „Pół godziny później inny kierownik techniczny upuścił to ** na kanale grupowym **” to komunikacja publiczna?Czy była to wiadomość osobista i prywatna?Zamiast tego, może to była słoma, która złamała grzbiet wielbłąda.
Rozumiem, że czuje, że to ostatnia kropla.To nieistotne, istotne jest to, czy należy najpierw narzekać.To nie jest.Gdyby ktoś przyszedł do mnie i powiedział „X zapytał, czy jestem wredny na czacie grupowym!?!”Powiedziałbym "Czy byłeś?"Kiedy mówią „Nie!”, A ja powiedziałem nie.Powiedziałbym wtedy „OK”.Gdyby wtedy powiedzieli „ale myślę, że to było nieprofesjonalne z jego strony i chcę narzekać!”, Co najwyżej powiedziałbym „OK, daj mu korzyść z wątpliwości”, a potem za 1–1 powiedz mu, że tak jest lepiejzamiast tego zadawać takie pytania w DM.Nie rozwiązuje problemu.
@mjjf Czy nie powiedziałeś mu publicznie, że już wysłałeś kod?To również należało omówić osobiście, a nie „w grupie”.
@d-b Deweloper stwierdził, że mój zespół nie zapewnił mu czegoś, czego potrzebował na tej czacie.Poinformowałem go, że nie.
Walfrat
2020-08-28 12:46:42 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Przed oficjalnym zgłoszeniem, że masz problem ze swoim przełożonym, który zależy również od Twoich relacji z przełożonym, możesz po prostu poprosić go o radę. I mówię o uczciwej radzie, a nie o czymś, co mogłoby być postrzegane jako żartobliwy sposób na zaangażowanie menedżera. Jeśli więc chcesz spróbować, wyjaśnij swojemu przełożonemu, że w tym momencie prosisz tylko o radę.

W zależności od menedżera odpowiedź może wyglądać następująco:

  1. „Po prostu wzrusz ramionami, jeśli nie”
  2. „Kontynuuj w ten sposób. Trzymaj mnie w szachu, jeśli sytuacja się pogorszy.
  3. „ Nie daj się stratować, gdy on próbuje "

To również da ci wyobrażenie o tym, jak twój menedżer postrzega tego rodzaju problemy i jak będzie cię wspierać (lub nie), jeśli naprawdę masz dość tego i chcesz go eskalować.

Świetna rada z prośbą o wskazówki.Jeśli idziesz tylko po radę, prawdopodobnie najlepiej będzie, gdy w tych rozmowach kolega, o którym mowa, nie zostanie nazwany.
-1 Za ponowne oskarżenie OP o bycie „złośliwym”.
Kiedy to zrobiłem?Po prostu mówię OP, aby było jasne, że potrzebuje porady, aby nie zostać oskarżonym o złośliwość /
Fakt, że masz klauzulę „nie w złośliwy sposób” sugeruje, że myślisz, że OP ma skłonność do bycia wrednym i musisz go przed tym ostrzec (co brzmi protekcjonalnie).Tę odpowiedź można poprawić, usuwając tę klauzulę i kilka innych poprawek gramatycznych.
Daira Hopwood
2020-08-29 04:01:05 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Tak, oczywiście, że to seksizm.

Jestem trans, więc na własne oczy widziałem, jak zmienia się nastawienie niektórych mężczyzn, gdy jesteś postrzegany jako kobieta (szczególnie na stanowiskach wymagających specjalistycznej wiedzy technicznej ) a kiedy jesteś postrzegany jako mężczyzna. Zachowanie tej osoby jest bardzo zgodne z klasycznym wzorcem mizoginii. Jest kompletnym dupkiem, a "Czy twoja odpowiedź miała być złośliwa?" pytanie było zupełnie nie na miejscu.

To, czy jest coś, co możesz praktycznie z tym zrobić, zależy od kultury Twojego miejsca pracy. Jeśli jest to miejsce, w którym możesz po prostu powiedzieć, że nie okazuje szacunku, i poprosić współpracowników o wsparcie Cię następnym razem, to prawdopodobnie warto to zrobić. (Powiedziałeś, że inni członkowie zespołu przyszli do mnie na osobności, aby zaoferować wsparcie, gdy zauważyli brak szacunku, co jest pozytywnym znakiem, że może to być produktywne podejście.) Z drugiej strony, gdyby to przysporzyło Ci więcej problemów , więc nie. W tym drugim przypadku przyjmij moje współczucie.

insectean
2020-08-29 00:55:50 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Jeśli chodzi o aspekt płci, zachowania, które opisujesz, brzmią dla mnie jak podręcznikowe mikroaggresje. Jak wyjaśnia ten artykuł McKinsey:

Codzienny seksizm i rasizm, zwane również mikroagresjami, mogą przybierać różne formy. Niektóre mogą być subtelne, na przykład gdy ktoś błędnie zakłada, że ​​współpracownik jest młodszy niż w rzeczywistości. Niektóre są bardziej wyraźne, na przykład gdy ktoś mówi coś poniżającego współpracownikowi. Niezależnie od tego, czy są zamierzone, czy niezamierzone, mikroagresje sygnalizują brak szacunku. Odzwierciedlają również nierówność - chociaż każdy może być obiektem lekceważącego zachowania, mikroaggresje są skierowane do osób o mniejszej władzy, takich jak kobiety, osoby kolorowe, lesbijki, geje, osoby biseksualne, transpłciowe i queerowe.

Warto zauważyć, że nie trzeba być mizoginem ani nawet świadomym seksistą, aby brać udział w mikroagresjach. Wspomniałeś, że poza tym radzisz sobie stosunkowo dobrze. Myślę, że jest duża szansa, że ​​nie zdaje sobie sprawy, że traktuje cię inaczej, ponieważ nie widział jeszcze w sobie tych niepoprawnych pojęć związanych z twoją płcią, nie mówiąc już o tym, jak mogą spowodować, że zachowuje się wobec ciebie niesprawiedliwie. Niestety, prawdopodobnie nie pomogłoby ci, gdybyś mu to zwrócił, ponieważ te same pojęcia prawdopodobnie uniemożliwiłyby mu słuchanie.

Myślę, że inne odpowiedzi dostarczyły dobrych rad, jak ostrożnie radzić sobie z brakiem szacunku bez aspektu płci. Ale jeśli jesteś zainteresowany próbą rozwiązania problemu seksizmu (co nie zamierzam sugerować, że jest to Twoja odpowiedzialność), proponuję porozmawiać o tym z zaufanymi współpracownikami, a jeśli oni również uważają, że istnieje poważniejszy problem, zachęcam aby byli bardziej aktywnymi „sojusznikami w miejscu pracy”, jak opisano w tym artykule ELI. Może to sprawić, że będą bardziej skłonni do pomocy w sytuacjach takich jak ta, takich jak „próba zwrócenia uwagi na niesprawiedliwość w mikroagresywnych uwagach” i chociaż prawdopodobnie nie naprawi niczego od razu, może pomóc promować sprawiedliwość w dłuższej perspektywie.

(Zastrzeżenie: jestem inżynierem oprogramowania mężczyzną, a nie ekspertem w tej dziedzinie).

Daniel
2020-08-28 12:53:50 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Myślę, że pytanie składa się z dwóch części.

A. Komunikacja publiczna:

  1. W komunikacji pisemnej, zwłaszcza w przypadku wielu odbiorców, ludzie raczej słabo reagują, gdy ujawniają się ich własne błędy. W tym kontekście „wysłałem ci to już w zeszłym tygodniu” może być rozumiane dosłownie lub może być zinterpretowane jako „jesteś zbyt głupi, aby czytać pocztę!” (przesada) Staraj się unikać wskazywanie na błędy innych ludzi w takiej komunikacji. Jeśli jest to na przykład jednorazowy przypadek, po prostu wyślij im kod ponownie bez żadnych uwag.

  2. Drugi lider zespołu zapytał Cię, czy ma to być złośliwe. Więc najwyraźniej ktoś źle to odebrał. Może przemawiać w imieniu członka (-ów) swojego zespołu tutaj. Jeśli to nie był twój zamiar, po prostu to wyjaśnij. Nie ma potrzeby powtarzania błędów innych. Proste „Nie, przepraszam, jeśli tak się stało”. wystarczy i nie dodawaj paliwa do tego, co już wydaje się bolesne. Chociaż korzystanie przez nich z kanału publicznego może nie być najlepszą platformą do tego celu, zapewnia publiczną platformę do wyjaśnienia nieporozumienia. Więc bądź profesjonalny.

B. Drugi zespół prowadzi do braku szacunku.

Wydaje się, że jest to ciągła uciążliwość. Spróbuję przeprowadzić prywatną rozmowę ze wspomnianym kierownikiem zespołu i spróbuję to wyjaśnić. Używaj stwierdzeń „ja” i nie oskarżaj bezpośrednio. Skoncentruj się tutaj na poprawie komunikacji, ponieważ nie czujesz się komfortowo z obecnym stanem. Możesz również zachęcić go do korzystania z prywatnego kanału, gdy pojawią się problemy po jego stronie.

PS: Jeśli to raczej miękkie podejście nie wydaje się działać, wypróbuj bardziej zdecydowaną wersję ze świetnej odpowiedzi @ Lilienthal.

Zgadzam się z A1, ale problem polega na tym, że członek innego zespołu już naruszył tę zasadę, gdy publicznie powiedział, że brakuje mu kodu, który powinien był podać zespół OP.W ten sposób już spowodowali, że OP straciła twarz i rozsądne jest, aby OP działał w celu przywrócenia twarzy, publicznie wskazując dyplomatycznie, że kod został już wysłany.Niezastosowanie się do tego spowodowałoby, że zespół OP i OP niesłusznie wyglądałby źle.
Jeśli chodzi o A2, jeśli lider drugiego zespołu nie może poradzić sobie z zranionymi uczuciami własnego zespołu bez eskalowania go z powrotem do OP, szczególnie w przypadku czegoś tak drobnego, jak opisana interakcja (jak napisano), nie odzwierciedla to dobrze zarządzaniaumiejętności wspomnianego kierowania zespołem.Zakładając, że uczucia członka zespołu zostały zranione (a nie innych liderów zespołu), często zdarza się, że pracownicy denerwują się na menedżerów i nie powinni byli zmienić się w defcon five.Drugi kierownik zespołu był w błędzie, zakładając, że OP dokładnie opisał sytuację, a ja jestem.
Również podejście w A2 stawia OP w pozycji szacunku dla drugiego zespołu, co nie jest dobrym posunięciem, biorąc pod uwagę dynamikę siły z innym liderem technicznym opisanym przez OP.Jeśli chodzi o B, może to zadziałać, jeśli lider drugiego zespołu nie robi tego celowo.Ale jeśli tak, to prawdopodobnie zostanie to odebrane jako słabość i nie pogorszy sytuacji.Zwłaszcza jeśli lider drugiego zespołu ma socjopatyczne tendencje, w którym to przypadku może aktywnie polować na oznaki słabości, aby uzyskać przewagę.Nie mówię, że to prawda, tylko że przy takim podejściu jest wiele do stracenia.Możesz być miły i stanowczy.
@bob Przeczytałem post OP trochę inaczej.Miejmy nadzieję, że będzie w stanie ocenić, jaka to jest sytuacja.Jeśli faktycznie wykonawca podejmuje wysiłki zespołowe, aby obudzić swoją pozycję, może to nie być właściwe podejście.W razie wątpliwości wybrałbym [Hanlon´s Razor] (https://en.wikipedia.org/wiki/Hanlon%27s_razor)
Zgadzam się z brzytwą Hanlona.Po prostu musisz wiedzieć, kiedy masz wystarczająco dużo dowodów złośliwości, aby przejść dalej.Więc masz rację, OP musi dokonać tej oceny.
Old Nick
2020-08-28 15:36:08 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Kiedy na czacie zespołu powiedziałeś, że już wysłałeś kod, być może zlekceważyłeś osobę, do której go wysłałeś, przed swoim zespołem. Może być wiele powodów, dla których przegapili Twoją pierwotną wiadomość, więc mogłeś po prostu wysłać kod i podziękować im.

Czy chcesz, aby Twój zespół czuł się nieswojo przychodząc do Ciebie w przyszłości?

Wyraźnie dochodzi do starcia między tobą a tą drugą osobą, oczywiście nikt nie wie wszystkiego, co działo się wcześniej. Sugerowałbym, abyś poświęcił trochę czasu na zastanowienie się nad tym, co do tego doprowadziło, przed rozważeniem eskalacji lub oskarżenia kolegi o bycie mizoginem.

Dziękuję za odpowiedź.Zgadzam się, że deweloper mógł się obrazić, gdy wskazałem, że kod został już wysłany, ale stwierdzili, że brakuje mu czegoś, co powinniśmy byli dostarczyć.Czułem, że muszę wyjaśnić sprawę w sposób czysto faktyczny.
@mjjf Nie ma problemu - brakuje czegoś innego niż blok kodu?Może powinieneś był umieścić te informacje w swoim pytaniu, ponieważ powiedziałem, że gdybym był w twoim zespole i widział, jak komentujesz na publicznym czacie takim jak ten, to myślę, że byłbym bardzo ostrożny, co powiedziałem ci w przyszłości.W każdym razie, nie było mnie tam, a ty byłeś, ale po prostu przemyśl to, zanim zrobisz coś o płci lub eskalujesz to i skończysz z jajkiem na twarzy.
@DarkCygnus Wycofałem twoją edycję - pytanie od OP mówi wyraźnie, że nie sądziła, że gdyby była mężczyzną, byłaby tak traktowana.Proszę nie zmieniać mojej odpowiedzi, jeśli nie podoba Ci się to, usuń ją całkowicie.
WoJ
2020-08-28 18:32:41 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Od roku współpracujemy z partnerem wdrożeniowym. Dzielę pracę kierownika technicznego z innym potencjalnym klientem po ich stronie. Ogólnie dobrze się dogadujemy, ale były chwile, kiedy traktuje mnie inaczej niż resztę zespołu.

Inni członkowie zespołu przychodzili do mnie prywatnie, aby oferować wsparcie, gdy zauważą brak szacunku.

Uważam, że ta interakcja jest bardzo obraźliwa i nieprofesjonalna. Poproszenie o to na czacie grupowym ze wszystkimi moimi bezpośrednimi podwładnymi było poniżające. Wtedy nic nie powiedziałem. Myśląc o tym, jestem pewien, że nie powiedziałby tego, gdybym był mężczyzną.

Dla przypomnienia, jestem mężczyzną w środowisku zaawansowanych technologii * .

To mogła być po prostu typowa próba sikania na rogach terytorium. Może być dupkiem (lub jak to się dziś nazywa - „społecznie nieudolny” chyba) i postanowił pokazać, kto jest „prawdziwym szefem”.

W takim przypadku profesjonalnie powiedziałbym mu, żeby pieprzył i przestań być dupkiem, bo inaczej omówimy to z kierownictwem i to może być dla niego ostatnia dyskusja (w końcu są Twoimi klientami).

Po czym poszedłbym dalej ze spotkaniem bez zostawiając czas na dalszą konfrontację, bez względu na to, jak nieswojo może się teraz czuć.

Może po prostu pomyśleć, że bycie kobietą oznacza, że ​​jesteś głupia. Dlatego powyższa profesjonalna reakcja byłaby jeszcze ważniejsza.

Albo że jesteś blondynką / Francuzem / ukończyłeś niewłaściwą szkołę / kodowałeś w Pythonie lub pod jakimkolwiek pretekstem, jaki on znajdzie.


* Głęboko zirytowani idiotami, którzy mówią na spotkaniach rzeczy, których nie powiedzieliby w barze bez ryzyka bardziej pierwotnej interakcji.

Doceniam twoją wspierającą odpowiedź, dziękuję!Nie mogłem się powstrzymać od stwierdzenia, że to dziwne, że spośród wszystkich wybuchowych temperamentów, których doświadczyliśmy razem podczas tego projektu, mój komentarz był jedynym, który kiedykolwiek uznał za „złośliwy”.Po prostu nie wyobrażam sobie jego słów skierowanych kiedykolwiek do innego członka mojego zespołu.
StingyJack
2020-08-31 06:45:04 UTC
view on stackexchange narkive permalink

... współpracujemy z partnerem wdrożeniowym. Dzielę się pracą lidera technicznego z innym przywódcą po ich stronie ...

W ciągu ostatnich kilku lat byłem na tym stanowisku kilka razy. Ponieważ są to kontrahenci, od których Twoja firma płaci za usługi, pamiętaj, że partnerstwo na Twoim poziomie nie jest tak naprawdę jednym z równych sobie. Kierownictwo zwykle mówi takie rzeczy, aby sprzyjać pozytywnemu wynikowi i jak najmniejszym tarciom, ale także uznaje, że wykonawcy są zatrudniani do pomocy, tymczasowej i zastępowalnej przez ich firmę macierzystą, oraz że równowaga sił w „partnerstwie” jest Twoja (Ty i Twoja firma) przysługa. Próby zdyskredytowania Ciebie są spowodowane tym, że druga osoba uznaje tę równowagę i próbuje „wyrównać wagę”. Może być członkiem zespołu, ale nie jest pracownikiem.

Jako pracownik jesteś inwestycją w przyszłość zespołu / firmy i jest prawdopodobne, że zajmujesz to stanowisko, ponieważ Twój szef (szefowie) ufam, że utrzymasz postęp w pozytywnym kierunku, włączając w to informowanie ich, kiedy są jakieś tarcia.

Pytanie „warknąć” jest najmniejszym z problemów (które mógłbyś zapytać, czy nie zdecydowałeś się obrazić, jeśli próbowałem być „złośliwy”? ”i spróbować wymusić na nim tak / nie, lub jeszcze lepiej zignorować, że w ogóle coś powiedział) i to ciekawe, że zdecydowałeś się obrazić przez to, a nie inne wymienione rzeczy. Jeśli masz którykolwiek z tych innych problemów, powinieneś wymienić prowadzenie po tej stronie, ponieważ są one wyraźnie szkodliwe dla morale drużyny.

Myśląc o tym, jestem pewien, że nie powiedziałby to gdybym był mężczyzną.

Nie wiesz o tym i nie ma sposobu, aby to udowodnić bez jakichś systemowych dowodów, schematów lub nagranych seksistowskich / mizoginistycznych stwierdzeń. Jeśli spróbujesz to forsować bez lepszych dowodów, może to przynieść odwrotny skutek i pogorszyć reputację zawodową, nad którą prawdopodobnie bardzo ciężko pracowałeś.

masz dobre uwagi, dziękuję.Całe to zachowanie było irytujące, ale nic innego, co powiedział, nie wydawało się tak nieprawdopodobne, by skierowane do moich rówieśników, gdyby role zostały odwrócone.Nie sądzę, żebym był wystarczająco przygotowany, aby wyjaśnić, jak to jest być nazywanym kobietą „złośliwą” lub podobną.Najlepszym sposobem, w jaki mogę to opisać, jest to, że każą mi „znać swoje miejsce”.Jakbym nie mógł być szczery i rzeczowy, muszę być skromny, żeby nie urazić.To poniżające.
@mjjf - przez całe życie miałem do czynienia z tymi, którzy _ decydują się na obrazę_ z powodu mojej szczerości, bezpośredniości, tonu głosu itp.chcę być inaczej, ponieważ uważam to za manipulację lub nieuczciwość.Mogę ci powiedzieć, że czasami było to szkodliwe dla mojej kariery (i może dostać się pod skórę mojej żony jak nic innego), ale nie mogę kontrolować, kto zdecyduje się obrazić i za co, więc wybaczam im i idę dalej.Pamiętaj, że twoje miejsce jest tam, gdzie chcesz.Weź to, posiadaj to
Old_Lamplighter
2020-08-28 06:31:09 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Nie jest nieprofesjonalne pytanie, czy ktoś jest wredny.

Jednak składanie skargi kierownictwu na kogoś, kto zadaje pytania, jest nieprofesjonalne.

Nie NIE silny> zgłoś się do kierownictwa, ponieważ zostaniesz uznany za biurowego szczura lub gorzej.

Jest to silny stres, panuje nieustanny temperament, a my nie jesteśmy znani z naszych manier. W moim biurze kobiety częściej zrzucają bombę F niż mężczyźni. Przyjmij to spokojnie, a jeśli ktoś sprawia ci kłopoty, oddaj mu to, ale zrób to w profesjonalny sposób.

Z tego, jak to brzmi, w pewnym sensie oddałeś to swojemu współpracownik i nie podobało mu się to. Szkoda, tak smutno. Zachowaj to peer to peer, chyba że stanie się to wzorem i masz to udokumentowane.

To powiedziawszy, szczerze mówiąc, każdego dnia słyszę gorzej w moim sklepie. Odpuść, zignoruj ​​lub oddaj im.

Komentarze nie służą do rozszerzonej dyskusji;ta rozmowa została [przeniesiona do czatu] (https://chat.stackexchange.com/rooms/112407/discussion-on-answer-by-old-lamplighter-is-it-unprofessional-to-accuse-someone-o).


To pytanie i odpowiedź zostało automatycznie przetłumaczone z języka angielskiego.Oryginalna treść jest dostępna na stackexchange, za co dziękujemy za licencję cc by-sa 4.0, w ramach której jest rozpowszechniana.
Loading...